9 weken en 4 dagen zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door RandyL86, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RandyL86

RandyL86 Nieuw lid

30 okt 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik ben Randy en ik ben nieuw op het forum. Mijn vriendin heeft gisteren gehoord dat ze al 9 weken en 4 dagen zwanger is. Maar...nu heb ik heb mij aangemeld omdat ik met een prangende vraag zit;

Mijn situatie in het kort; ik heb een relatie met een getrouwde vrouw die nu inmiddels aangegeven heeft te gaan scheiden van haar man. Nu is ze alleen zwanger waarbij de kans wel groot is dat het van mij is. Nu blijkt gisteren na het bezoek aan de verloskundige (waar ik helaas niet bij kon zijn nog) dat ze 9 weken en 4 dagen zwanger is.

Ik heb veel zitten rekenen en hoop op jullie hulp hierbij;

Wat betekend die 4 dagen? Is dat de 4e dag terugtellend na die 9 weken? En hoe nauwkeurig is dat precies?

Afspraak bij verloskundige; 29-10
    9 weken en 3 dagen terugtellend; 24-08
    9 weken en 4 dagen terugtellend; 23-08.

De avond en nacht van de 23e op de 24e was ze bij mij. Nu de echte vraag; betekend die 9 weken en 4 dagen dat het dan ergens gebeurt is tussen die 24 en 23 (de dag tussen 9 weken en 3 dagen terug en 9 weken en 4 dagen terug).

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel Smile Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen. En of jullie de kans kunnen inschatten dat ik op basis van bovenstaande informatie de vader zou zijn.

Ik hoor graag van jullie. Hartelijk bedankt.

Gr,

Randy

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is een lastig situatie Randy, pas tussen de 10 en 12 weken wordt een exacte uitgerekende datum gegeven maar let op! Dat is niet precies terug te rekenen tot de conceptie.

Ik weet namelijk exact wanneer ik seks heb gehad met mijn man en dus bevrucht ben geraakt door middel van ovulatietesten en omdat ik die betreffende maand maar 1 keer seks met mijn man heb gehad, heb toen zelf de datum berekend maar toch ben ik 4 dagen eerder uitgerekend, puur omdat de kleine snel gegroeid is de eerste weken.

Dus aan de hand van wat de verloskundige als uitgerekende datum geeft en eventuele conceptiedatum kan je nog niet zeggen of jij de vader bent als ze nog gemeenschap met haar man heeft gehad.

Helaas zul je pas na een vaderschapstest weten wie echt de vader van het kindje is, heel erg vervelend voor jou en haar man maar helaas is dat niet anders :(

Volgens mij kan er zelfs tijdens de zwangerschap al een vaderschapstest gedaan worden maar hoe dat precies werkt kan ik je niet vertellen, denk wel dat het de moeite waard is om je daar eens in te verdiepen want wachten tot na de bevalling is dan wel erg lang en zenuwslopend.

Ik wens je erg veel succes!

3. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    buiten dat moet je er 2 weken bij tellen wnt ze tellen vanaf eerste dag laatste menstruatie... en dan ongeveer 2 weken erna is ong de eisprong dus ergens dan moet er conceptie zijn geweest...maarja als je vriendin op maandag bij jou was en dinsdag weer thuis bijv.. dan kan je er alleen maar achterkomen middels een vaderschapstest indd.. of heel eerlijk vragen aan haar of ze uberhaupt wel sex heeft gehad met haar man in die weken mss staat wel op een heel laag pitje.. succes

4. RandyL86

RandyL86 Nieuw lid

30 okt 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Drieka en Diaantje,

Ik heb al naar zo'n test zitten kijken, maar ook de verloskundige (ik was daar de eerste keer niet bij gisteren) gaf aan dat daar wel gevaren aan zitten met kansen op een miskraam. Zij ging daar wat meer onderzoek naar doen en zou dat ons laten weten.

Van die 2 weken had ik inmiddels gehoord ja. Wij hebben elkaar heel erg veel gezien en veel seks gehad (zonder voorbehoedsmiddelen). Ze geeft zelf aan dat ze met hem sporadisch seks had. Haar jongste dochter is 7 en zonder iets te gebruiken of gedaan te hebben is ze ondanks seks met hem nooit zwanger geworden daarna. Ze weet inderdaad hoe vaak en hoe ze seks heeft gehad de laatste weken en ze denkt echt dat het van mij moet zijn. Maar 100% zekerheid heb je nooit...en ondanks dat de kans groot is dat ik het ben wil ik het graag zeker weten.

Bedankt voor de reacties nogmaals!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De notatie 9w4d betekent dat ze op 29-10 9 weken en 4 dagen zwanger was.
    9 weken en 4 dagen = 67 dagen.

Hierbij is het wel even van belang om te weten of deze zwangerschapsduur gebaseerd is op:
    a) de eerste dag van de laatste menstruatie
    b) de eisprong
    c) de grootte van het vruchtje

67 dagen terugtellen vanaf 29-10 is 24-08.

Dit is niet de datum van de bevruchting, want de eerste 2 weken van de zwangerschap liggen voor de eisprong en je kunt pas na de eisprong bevrucht raken.

Afhankelijk van of de zwangerschapsduur op a, b of c gebaseerd is kun je een vermoedelijke bevruchting vaststellen.

De telling van zwangerschapsduur is gebaseerd op de 'ideale' cyclus van 28 dagen, uitgaande van de verdeling:
    start menstruatie - 14dagen - eisprong - 14dagen - start menstruatie

Als jouw vriendin echter een langere cyclus dan 28 dagen heeft of een kortere periode tussen eisprong en menstruatie, dan verschuift hierdoor 'de telling' al.

Maar uitgaande van een normale periode van 14 dagen, zou de vermoedelijke eisprong rond 7 september zijn geweest.

Samenvattend:
    De bevruchting is sowieso NIET rond 23-24 geweest, want de eerste 2 weken van een zwangerschap zitten voor de eisprong en je kunt pas zwanger worden na de eisprong. Als de bevruchting rond 23-24 zou hebben plaats gevonden zou ze 2w langer zwanger zijn dan deze zwangerschapsduur.

Als jullie kunnen achterhalen waar deze zwangerschapsduur op gebaseerd is (a,b of c?), dan kan dat helpen om de inschatting beter te maken.

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    waarschijnlijk zal de bevruchting geweest zijn in de week van 7 september.

Deel Deze Pagina