Hoi dames, Ik ben er nog wat vroeg mee met mijn 11 weken, maar we zitten er nu al over na te denken of we dit keer het geslacht van onze baby willen weten van te voren. Bij onze zoon hebben we ervoor gekozen om het niet te willen weten, dus had voor ons gevoel wel iets magisch! Ik zie hier op het forum enorm veel potty shot foto's, nub-foto's enz... Maar zijn er ook meiden die niet willen weten wat het geslacht van hun kindje is? En zo ja of zo nee, wat was jullie reden voor dit besluit? Ik heb een paar voor- en nadelen op een rijtje gezet van het niet willen weten van het geslacht: Voordelen: - Je kunt jezelf niet verraden tegenover anderen (opzich wel handig voor mij hihi ) - Je (ik tenminste) houdt je meer in met het kopen van kleertjes - Nadelen: - Je kunt niet gericht shoppen - Je moet 2 namen bedenken (vind 1 al zo lastig hihi) - Hoe dan ook, ik vind het lastig! De babykamer is neutraal, ik heb al veel neutrale kleertjes, en of het nou een jongen of meisje wordt, ze zijn allebei ontzettend welkom!
Mijn keuze was heel bewust. Ik weet dat we nu een tweede meisje krijgen en we hebben ook al een naam voor haar. Nu is het niet meer abstract voor mij maar echt een persoon in mijn buik. De voornaamste reden om weer van tevoren te weten wat we zouden krijgen. Daarnaast ben ik van het voorbereiden ik heb het liefst alles een beetje op tijd klaar en geregeld. Ik ben niet zo van de neutrale kamers en kleertjes. En daarnaast nu hoef ik niet na de bevalling de zolder leeg te halen, ik heb nu alle kleertjes uitgezocht die nog een keertje mee kunnen.
Dat wordt hier nog een dingetje denk ik want mijn vriend wil het wel weten en ik ( denk ik ) niet . Maar misschien draait één van de twee nog bij
Nee wij willen het niet weten. Lijkt me zo mooi om dat moment bij/na de bevalling te hebben. Het geeft voor ons iets extra speciaals aan dat moment. Maar snap ook heel goed dat als je het wel weet je echt toe leeft naar het krijgen van een zoon of dochter.
Wij wisten het bij allebei, Ik vond het toch wel.prettig.. hebben het ook gewoon gezegd.tegen mensen.kan toxh mijn mond niet houden hahaha... Ik vond.het prettig want had bij de 1e een meisje en alleen meiden spul.. ben blij dat ii het wist want anders.had ons manneke.in meiden kleding gelegen want had niks neutraals hihi.. Nu voor een 3e maakt het me niet zo veel uit. Heb van beide alles nog hihi
Bij mijn zoon hadden we pas na een x aantal echo's duidelijkheid met 27 weken. Om toch alles een beetje in orde te maken heb ik zijn kamer en een deel van zijn kleertjes toen unisex gedaan. Achteraf vond ik dat niet leuk. De kamer is/was paars, geel, blauw en roze. Ik heb ervoor gekozen om het nu extra vroeg te weten en daar ben ik uiteindelijk erg blij mee. Ze gaan een kamer delen en die ben ik nu tot een jongenskamer aan het omtoveren. Alles dat roze is dat ben ik nu blauw aan het maken. En wat nog niet geverfd was ook. Door het krijgen van een 2e jongetje ben ik nu oplettender in wat ik kies voor mijn oudste zoon (16 maanden verschil). Ik koop meer nieuw omdat de kleine daarin zal groeien. Speelgoed doe ik ook wat uitgebreider omdat ik nu weet dat ik geen ruimte voor barbies en poppen over hoef te houden. Ik moet er niet aan denken om al die dingen laat in de zwangerschap of vrij snel na de bevalling te moeten gaan regelen.
Wij vonden het wel praktisch om het wel te weten. Je hoeft nog maar één naam te bedenken (is al lastig genoeg!), je kan rekening houden met het kopen van kleertjes/spulletjes. En het wordt inderdaad wat concreter. Verder houden wij het geslacht niet geheim voor vrienden en familie, dus dat is voor ons geen nadeel. De babykamer wordt bij ons ook neutraal, dus daarvoor maakt het weten van het geslacht niet uit.
Ben blij dat we nu weten dat wij een zoon verwachten. Heb helemaal niks voor een jongetje in huis en we vinden het moeilijk om een leuke jongensnaam te bedenken.
Wij worden het ook erg graag weten. Natuurlijk om het gericht kunnen shoppen en naam zoeken. Maar vooral ook dat het dan voor ons wat echter werd. We zijn straks een gezinnetje met een zoon. Was voor ons erg speciaal.
Wij hebben er voor gekozen om het wel te weten, ik wou het vooral, mijn man had het ook goed gevonden als we het niet wisten. Maar nu hebben we het kamertje gericht kunnen inrichten. En hebben we de kleertjes voor een meisje in huis gehaald. Dus vooral voor het praktische gedeelte wouden wij het weten!
Wij hebben even zitten twijfelen. Bij onze dochter wisten we het niet. Direct na de geboorte moest ze mee naar de reanimatieruimte en konden we dus niet eerst zelf kijken. Doordat de arts-assistent het over 'ze' had, wist ik dat ik een dochter had. Had het (in dit geval) leuker gevonden als er gezegd was, je hebt een dochter. Dus dat magische moment heb ik de vorige keer gemist, waardoor het me nu juist extra mooi lijkt. Aan de andere kant ben ik een beetje bang dat het weer hetzelfde gaat en het magische moment weer 'verpest' wordt. Maar omdat het me zo'n anticlimax lijkt bij de 20-weken echo, hebben we nu de keuze gemaakt om het opnieuw niet te weten. Kamertje is neutraal, stof is neutraal. Meisjeskleren hebben we genoeg. Ook nog wat newborn unisex kleren. We kopen vooraf 2 setjes jongenskleren en als het een jongetje is, gaan mijn zus en schoonzus (die hebben namelijk dezelfde smaak als ik/wij) nog meer shoppen (en waarschijnlijk ook wel als het een meisje is) En evt. via internet. Dus heel eerlijk snap ik de praktische voordelen niet heel erg.
Qua namen kan ik het me wel voorstellen. Bij onze dochter waren we het vrij snel eens over de meisjesnaam en de jongensnaam voelde al die tijd niet als dé naam. Heb daarom heel hard gehoopt op een meisje. In de tussentijd een jongensnaam gevonden die we helemaal geweldig vinden, maar de meisjesnaam... Ik heb nog geen enkele naam gezien die ik net zo leuk vind als die van onze dochter.
Wij willen het niet weten omdat we t gewoon bijzonder vinden dat je daar met de geboorte achter komt. Snap dat mensen het wel willen weten maar ik denk stiekem ook dat t me helpt tijdens de bevalling omdat ik het dan graag wil weten.. Misschien wel een hele stomme beredenering maar zo denk ik haha..
Wij willen het niet weten Het moment dat het eruit is en je dan ziet / hoort wat het geworden is lijkt me mooi
Wij weten.het geslacht en inderdaad soms erg lastig je.niet tevverspreken, vervolgens gaat iedereen ook vissen. vind ik niet zo leuk maar duurt niet zolang meer Heb trouwens wel twee namen hoor, veelstebang dat foutje is gemaakt en dalijk kind zonder naam hebben
Wij weten het niet omdat de zwangerschap een cadeau is. Als je jarig bent pak je je cadeau ook niet uit ( mits er bijzondere omstandigheden zijn) Je kunt ook neutrale kleertjes kopen. Daarnaast zal je ook veel krijgen.
Nee wij willen het niet weten (zoals we er nu voor staan haha). Ik kan dat echt niet voor mijzelf houden, ga ne geheid verstreken en vind het nu al verschrikkelijk dat ik nog niet met iedereen heb gedeeld dat ik zwanger ben weer een geheim zit ik niet op te wachten. Ik denk ook dat je na de geboorte vanzelf ineens heel veel roze of blauwe spulletjes krijgt als kraamcadeau... En ben van plan in de laatste maand kleertjes en spulletjes voor beide te kopen bij een winkel waar je ze ook na een paar weken weer terug kan doen
Poeh een hoop meningen, en ook allemaal zo verschillend! Het maakt het ons zo mogelijk nog moeilijker hihi ^^ Wij kregen tijdens de zwangerschap al heel veel kleertjes, voor zowel jongen als meisje. Ik had al het neutrale al in de kast liggen, en naast de kast stonden 2 dozen klaar: 1 voor jongens en 1 voor meisjes. Toen we dus thuiskwamen met onze zoon, kon vriendlief dus meteen de doos met jongenskleertjes uitwassen De kamer is Woezel en Pip, dus dit kan prima voor beide. De wagen wordt nieuw, en ik heb een mooie grijze gezien. Dus dat kan ook voor beide lol Toen onze zoon geboren was, waren we eerst een tijdje helemaal verliefd naar hem aan het kijken. Totdat de gynaecologe zei: zullen we eens kijken of het een jongen of meisje is? Ik dacht: oh ja, dat wisten we nog hemaal niet! stond er totaal niet meer bij stil dat dat ook nog moest hihi
Bij ons ook uit praktische overwegingen. Zie het echt niet zitten dat mijn vriend kleertjes moet gaan uitzoeken nee hoor gekkigheid. Leek mij ook super magisch om het niet te wegen maar de drang was te groot.