9 weken en in eens niet meer misselijk, zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Catheleine, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, Ik ben vandaag precies 9 weken zwanger, en ben al 3 weken dag en nacht beroert geweest, kei misselijk... Heb er zelfs medicijnen voor... Nu ben ik vanmorgen ineens niet misselijk opgestaan... Eigenlijk zou ik dus kei en kei blij moeten zijn, maar eigenlijk maak ik me alleen maar zorgen... Is het wel een goed teken dat je ineens niet meer misselijk bent?
    Ik ben allemaal bang dat er iets niet goed is met de kleine...
    Nu heb ik wel gelezen dat met ongeveer 9 weken het hcg niet meer toeneemt, zou dat een rede kunnen zijn?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, maak me enorme zorgen...

Groetjes Catheleine

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is vrij normaal, het kan nu al gaan afnemen die beroerdheid.
    ik had het rond 10 weken.

wees blij! hihihi voelde me stukken beter toen het afnam!

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi,

Dat had ik ook, hoor. Heb ik destijds ook een topic over geplaatst. Ik voelde me nl. ineens totaal niet zwanger meer rond die tijd! Was ook ineens niet meer misselijk. Nou, een week later was het helemaal terug hoor...Maar snel daarna nam het wel af (rond de 12 weken). Het kan dat je de ene week meer last hebt dan de andere week.

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ben nooit misselijk geweest of dergelijke en ben toch echt zwanger en nog steeds hihihi nee lekker van genieten dat de misselijk heid weg is ;)

5. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Bedankt voor de snelle reactie...

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook nergens last van...
    Nu dus juist wel....
    Ik probeer vandaag inderdaad te genieten, ben allemaal dingentjes met onze dochter aan het doen, afgelopen 3 weken is ze er wat mijn aandacht erg bij ingeschoten omdat ik me zo enorm misselijk voelde...

Mijn huisarts had me gezegt dat pas rond de 14 tot 16 weken de misselijkheid pas theoretisch af zou kunnen nemen omdat je dan een hormoonverandering zou krijgen, maar ben nu erg blij, maar ik juich niet te hard want je weet maar nooit, kan zo weer over zijn...

Zin in eten heb ik nog altijd niet hoor, maar ja...
    Ik hoop dat het zo even zal blijven of nog beter zal gaan worden...

Als ik dan ook nog de 13 weken gepasseerd ben kan ik misschien echt gaan genieten...

Groetjes Catheleine

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn gyn zei idd bij een week of 12. maar dat scheelt gewoon per vrouw. Heb nog wel lang last gehad van kokhalzen maar niet meer misselijk!

7. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    9 of 12 weken scheeld wel heel veel...Vind je ook niet?

Maar ik las ergens dat met 9 weken het HCG gehalte niet meer toeneemt, maar heel langzaam weer gaat afnemen, misschien dat ik dat voel?
    Maar misschien is het gewoon een opleving..

Groetjes Catheleine

8. Ik voelde me weer beter (niet meer misselijk, minder moe) na 10 weken. Zowel bij Liene als nu.

Dat het komt door het hcg weet ik niet, maar het klinkt wel logisch.

9. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hallo Cathelijne,

Heel herkenbaar, je verhaal. Heb precies hetzelfde gehad, steeds 's ochtends misselijk en ineens niet meer, maakte me ook super veel zorgen, maar was allemaal voor niets. Ben inmiddels bijna 24 weken zwanger en alles gaat prima. Het HCG gehalte in je lichaam kan van dag tot dag wat schommelen en het ene moment kan je lichaam er beter tegen dan het andere (bv. na een nacht goed slapen). Niet tveel zorgen maken, gewoon lekker genietn (is makkelijker gezegd dan gedaan), en beseffen dat het normaal is.
    Succes meis,

Liefs Amsy

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Daarom zeg ik het scheelt per vrouw.
    Je lichaam raakt er aan gewend misschien? Hier was het ook met 10 weken. kan er niks anders van maken hahaha

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

morgen ben ik 10 weken zwanger maar ik ben nooit misselijk geweest.. Ik moet juist een beetje oppassen met wat ik eet want ineens lust ik alles wat eetbaar is.. haha.. dus lekker veel fruit en een goeie warme maaltijd..

12. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    super lief dat jullie allemaal zosnel reageren...
    Ga proberen me er maar ff bij neer te leggen en er zoveel mogelijk van te genieten...

Bij de eerste luste in idd ook alles en at dingen die anders helemaal niet lust, nu heb ik dat allemaal nog niet...
    Ik vind het heel apart dat je zo verschillend op een zwangerschap kan reageren...

Die onzekerheid herkennen jullie dat tot de 12-13 weken?

Groetjes Catheleine

13. Samama

Samama Niet meer actief

Wees blij dat je niet meer misselijk bent meid, kan je eindelijk van je zwangerschap genieten!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ja hoor, die onzekerheid ken ik heel erg goed...! Ik kon pas echt geloven dat ik zwanger was toen ik het kindje op een echo zag zitten. En anderhalve week erna weer. En drie weken erna het hartje heb gehoord. Nu begint m'n buik een beetje te groeien en ik kan het ook al voelen, dus nu ben ik eindelijk wat minder onzeker.

Bij mij werd het helemaal erg toen m'n borsten ineens geen pijn meer deden... (achteraf had ik daar vooral heel blij mee moeten zijn: nu jeuken ze en verdragen m'n tepels echt helemaal niks, tot groot ongenoegen van m'n liefje en van mij).

15. nique36

nique36 Actief lid

4 okt 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Hoi Catheleine,

Yep, ik herken die onzekerheid heel erg ;) Ik moet volgende week voor de 20-weken echo en hup daar is die onzekerheid weer. Is alles wel goed met de kleine, groeit het goed, niks verkeerds te zien? Pffff ik denk dat ik de hele zwangerschap wel last zal blijven houden van onzekerheid, is denk ik ook heel normaal :confused:

Maar probeer in ieder geval wel te genieten meis!

Liefs
    Monique

16. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ook ik herken die onzekerheid..
    en idd wanneer je een echo hebt gehad en je ziet je kindje zitten en bewegen.. dan wordt je wat geruster.. maarjah.. dan nog ben je wel een klein beetje ongerust.. denk dat het heel normaal is in het begin van een zwangerschap.. ik begin al een beetje een buikje te krijgen en dan wordt het steeds echter voor mijn gevoel dan.. voel me voor het eerst een trotse aanstaande moeder.. en ik probeer er vanaf nu van te genieten.. het is eigenlijk wonderlijk dat dit bestaat! toen wij de echo kregen zagen we ons kleine frummeltje bewegen met die kleine handjes en beentjes.. ik werd er emotioneel van zeg.. wat prachtig! ben er helemaal verliefd op..!

17. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb me gedurende 5 weken erg misselijk en moe gevoeld, ik voelde me zelfs erg neerslachtig met momenten.
    Vanaf deze week is dat plots veel verminderd en voel ik me net als voor mijn zwangerschap, ik ben minder moe en kan weer een beetje normaal eten en genieten. Ik heb nog geen buikje en daarom is het net alsof ik niet meer zwanger ben, ik voel me alleszins niet meer zwanger...
    En ik heb zo'n vreemd gevoel dat het niet goed zit vanbinnen juist omdat ik helemaal niets voel :rolleyes:
    Volgende week dinsdag volgt een tweede echo, ik ben zooooooo bang, je bent dus niet alleen...

18. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Mano,

Onzekerheid, onzekerheid en nog eens onzekerheid...
    Nu is het natuurlijk wel logisch zoals als door iemand geschreven is je lichaam kan het allemaal beter hebben op het ene moment dan op het andere moment...
    Ik ben vannacht weer kei ziek geweest, en vanmorgen enorm misselijk, maar nu gaat het wel weer redelijk... Wel erg moe maar ja heb door het ziek zijn vannacht ook niet echt geslapen...

Ik heb al een echo gehad met 7,4 dagen en krijg 12 November weer een echo om te kijken of het niet doorgegroeide vruchtzakje verdwenen is, ik had een tweeling in eerste instantie, daarna mag ik als alles goed is naar de verloskundige en hoef ik niet in het ziekenhuis onder controle te blijven... Wij zijn namelijk met medische hulp aangeteld vandaar de controle tot 12 weken in het ziekenhuis...

Bedankt iedereen weer voor de reactie's

Groetjes Catheleine

19. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    heel herkenbaar, had er ook medicijnen voor en toen op eens was het van de ene op andere dag over ongeveer aan't eind van de 9e week.

werd er idd best onzeker van.
    had met 8 wkn een echo gehad waar alles goed op was, maar dan ga je toch twijfelen.

kreeg "gelukkig" al snel weer andere verschijnselen, die m'n zwangerschap weer bevestigden ;) (aaaah pukkels, en zo dement als een deur!)

20. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Bij mij was het ook ineens over. Ik geloof ook tussen de 9 en 10 weken. Vlak daarvoor is het echt ontzettend erg geweest. Nu komt het af en toe nog opzetten.

Grtjs
    Bubbles

Deel Deze Pagina