ik lees overal dat er standaard bij bezoek aan de verlokundige je urine wordt gecontroleerd. bij mij is dit nog nooit gedaan, is dit raar? bij het laaste bezoek heb ik ook zelf moeten vragen of ik niet eens op zwangerschapssuiker gecontroleerd moest worden. als ik er niet naar had gevraagd had het niet eens gebeurd.
Bij mij is ook nooit de urine onderzocht. Vroeger gebeurde dat altijd, nu kijken ze alleen naar je gewicht, bloeddruk en de groei van de baarmoeder. Groetjes, Mirelle.
Gewicht werd bij mij nooit gecontroleerd. Alleen de baarmoeder, het hartje van de baby en de bloeddruk. Pas toen ik een te hoge bloeddruk kreeg moest ik urine meebrengen als ik naar de vk ging.
bedankt voor de antwoorden. ik denk dat ik toch maar even bel, hou namelijk veel vocht vast en ben heel veel aangekomen. mijn bloeddruk is gewoon goed, maar maak me toch wel een beetje zorgen.
Ik moet vanaf week 25 van mijn zwangerschap elke keer urine mee nemen als ik een afspraak heb, ze controleren standaard op zwangerschaps suiker. Gewicht houden ze ook niet bij. Ze controleren bij mij: -Groei baarmoeder; -hart tonen; -ligging baby; (ook stiekem de grote en gewicht) -bloed druk; -urine; -leven. (voelen van de baby vragen ze)
hoi hoi kun je na gaan wat een verschil per vk ik /wij worden gecotroleerd op hetzelfde als zomaar maar ook nog op mijn gewicht en ik moet zeggen dat ik al 6 kilo aangekomen ben hahahahahaha groetjes sandra
heey meis,ben dan net 1 keer geweest maar hoefde geen urine mee te nemen,alleen bloeddruk en gewicht, bij mijn eerste moest het wel later,maar kwam door mij t ehoge bloeddruk
Bij de eerste controlle moest ik urine mee nemen, en vanaf week 36 moet ik iedere keer urine mee nemen. Iedere vk is anders
Ik hoef ook nooit mijn urine na te laten kijken. Alleen toen ik mij laatst niet goed voelde moest ik over een staafje plassen. Ik ben ook een paar keer keer in het ziekenhuis geweest en daar werd steeds om mijn urine gevraagd.
Voor de eerste keer vraag je me wat (dementie) Zal het nog wel eens navragen Nu controleren ze me iedere keer op eiwitten, dat is standaard bij hun
Alleen bij de allereerste controle kreeg ik een bloedonderzoek (aids, hepatites, suiker enz.) Ook werd toen mijn urine dus gecontroleerd. Daarna niet weer. Mijn gewicht wel elke keer en mijn bloeddruk. Mijn gewicht hou ik zelf ook bij elke week, want bij de vk heb het ene moment iets meer kleding aan dan de andere keer. Ben nu in totaal 2 kilo aangekomen! Inderdaad een hoop verschil zo te lezen! Liefs Britt
hahahaha,maakt niet uit,Roeolof zei laatst al,vind raar dat ze daar ook niet ff een test doen samen met je,zo kan iedereen zeggen dat je zwanger bent,maar lijkt mij niet dat je daar om gaat liegen,maar ja somiggen hih, en ja dat doen ze wel goed om je eiwitten in je urine goed na te laten kijken,vooral zo ook in de laatste loodjes
ja zeker, en heb nu ook al extra controlle, aangezien mn bloeddruk hoger is als normaal en me niet helemaal 100% voel.
ooh das vervelend,als je het zat word laat het dan ook goed merken,dat had ik namelijk ook,en toen kreeg ik een lintje sorry beetje off topic
ik kon vanmiddag gelijk even bij de verloskundige komen om urine na te laten kijken. er zat wel wat eiwit in maar niets ernstigs, m'n bloeddruk was wel ontzettend gestegen. na overleg moest ik naar het ziekenhuis. daar was ineens de bloeddruk weer laag. bloe was ook goed, maar moet morgen toch even terug komen en aan dat apparaat liggen, want de gyneacoloog vond het toch een beetje raar..
Hier t zelfde als bij Ikke1981...de eerste controle moest ik urine meenemen en straks vanaf 36wkn ook weer elke week. Eerste keer controleren ze meerdere dingen en straks elke keer eiwitten geloof ik.
Bij mij is ie gisteren voor het eerst onderzocht, omdat ik ineens veel vocht vasthoud. Daarvoor nooit.