Hoi, Mijn baby is nu bijna 8 maanden. Inmiddels over naar een fruithapje, beetje brood en groentehapje. Het lijkt alsof hij nu minder melk drinkt dan voorheen? Dat is normaal? Mijn man maakt zich zorgen en denkt dat hij niet genoeg binnen krijgt. Hoe ziet jullie eetritme eruit bij 8 maanden oude baby? Groetjes!
Het is wel normaal dat ze iets minder melk gaan drinken als ze bijvoeding krijgen (waar brood/fruit/groente zit, kan geen melk zitten). Zolang je hem niet volstopt met bijvoeding en verder blijft voeden op verzoek, regelt je kindje het zelf. Bij 8 maanden at mijn zoon als volgt: 's nachts 1 of 2 keer bv na wakker worden bv 1/2-1 boterham met boter fruit (1-2 stuks) bv voor slaapje bv na slaapje 1/2-1 boterham bv voor slaapje bv na slaapje groente+aardappel/rijst/pasta (begonnen toen net met rijst en pasta) bv voor slapen
Dat is normaal dat ze minder gaan drinken, dat is het idee van baby-led weaning. De baby geeft aan hoeveel hij van wat behoefte heeft. Emma heeft het volgende schema nu met 9 md 6.15u bv 7.00u boterham 1/2-1stuk +/-11.00u fles bv op kdv wisselend 100-170cc 13.00u boterham 1/2-1stuk 15.00u fles bv op kdv 100-170cc 16.00u fruit 1/2-1stuk 18.30 warm groente+aardappel/pasta/rijst 19.00u bv voor slapen 22.00u bv voor de nacht De drie dagen door de week dat ik thuis ben zijn de voedingsmomenten van vast voedsel ongeveer hetzelfde maar kunnen er overdag wat vaker slokjes bv tussen zitten sowieso voor elk slaapje, dan zitten we met knuffeltje in slaapzak samen en drinkt ze paar slokjes of 10 min uitgebreid aan de borst.