Dag dames, Even een vraagje. Ik ben een goede 9 weken zwanger en tot nu toe altijd de hele dag door misselijk geweest. Plots sinds twee dagen is die misselijkheid weg. Moet ik mij zorgen maken?
als je zorgen maakt bel je vk en vraag of je een echo kan krijgen... hier op het forum zou je goede verhalen horen maar ook slechte verhalen .... dus zou dus gewoon even de vk bellen
wanneer je verder geen bloedingen hebt of zware buikpijnen, dan mag je er in principe wel vanuit gaan dat het goed is. Symptomen komen en gaan. En het hebben van veel of weinig symptomen zegt ook niets over een goed verloop van de zwangerschap. Ik ben hoegenaamd nooit misselijk geweest en heb twee gezonde kinderen "rondlopen"
ik zou er gewoon van gaan genieten! Het klopt wel zo ongeveer hoor, zo rond de 3 maanden zijn de meeste kwaaltjes voorbij.
Ik ben nu ook 9 weken en mijn misselijkheid was ook van de 1 op de andere dag weg. Ik heb al een ma gehad en de schrik zit er goed in. Ben vandaag voor een echo geweest omdat ik deze morgen ook bloed heb verloren (en de combinatie met de kwalen die verdwenen zijn beloofde volgens mij niet veel goeds). Hartje klopt nog een beebje is mooi op schema qua groei, dus hier is alles nog ok, ook zonder misselijkheid.
Het wel of niet hebben van, het komen en gaan van kwaaltjes zegt NIETS over het verloop van de zwangerschap!!!! Meiden hangen kotsend boven de pot terwijl ze al weten dat het mis is...en meiden die voelen niets meer en zetten een gezond kindje op de wereld.. Dus...daar moet je niets aan verbinden hoor. Vanaf week tien werd het bij mij ook anders. Van 5.5 tot aan week 10 was ik 24 uur per dag hartstikke ziek.. Das over. Ik heb het nu in vlagen. Of als ik te laat eet, of te veel eet, kan nu weinig eten tegenwoordig. Ben nog wel intens moe, ook vervelend. Maak je niet druk meis...ik weet hoe moeilijk het is want ik heb ook al meerdere topics over dit geopend door onzekerheid!
Daar ben ik het niet mee eens.. Hoe vaak hoor je het niet dat kindjes stoppen met groeien maar het niet afgestoten wordt? Gebeurd vaker dan je denkt.. Maar dat terzijde. Heb vertrouwen in je lichaam.. bij mij stopte het ook rond die tijd en een week later kwam het weer in alle hevigheid terug! Wat raar trouwens dat je vk op vakantie is en er geen vervanger is..
Ja, maar dat heeft helemaal niets te maken met het wel of niet hebben van symptomen hoor. Ik ben bij mijn eerste nooit misselijk geweest en heb een heel gezonde jongen gekregen. Daarvoor 2 miskramen, dus weet waar ik het over heb.... Het kan heel goed zijn dat je rond de 9 weken niet meer misselijk bent, dat kan over zijn van de 1 op andere dag. Laat je niet gek maken als mensen zeggen dat symptomen hebben (welke dan ook) betekend dat het goed gaat. Dat slaat nergens op en symptomen geven geen enkele garantie. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer te genieten!
Ik heb al veel meer genoten van de zwangerschap als toen van mijn zoontje. Ik ga er nu veel meer ontspannen mee om. Maar toch wil je het niet kwijt en sta je wel stil bij de tekenen van je lichaam natuurlijk. Mijn gynaecologe is in vakantie en haar vervanger was pas terug vanaf vandaag op post. Dus ik kan haar vandaag bellen.