Welke zalf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lindavg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Welke zalf helpt het best bij een geïrriteerde huid onder de kin.

Door het vele kwijlen is het helemaal beschadigd onder haar kinnetje bij de nek, zo lekker in de plooien.
    Weet niet of ze er last van heeft mag er ook aanzitten.

Heb je nog tips.
    Ik probeer het zo droog mogelijk te houden, door een slab en doekjes en als het erg nat is haar om te kleden.
    Maar kan niet iedere minuut d'r gezicht afdoen.

Ik smeer er nu sudocreme op maar als je nog een tip hebt.

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Het schijnt dat bepanthane beter helpt bij geirriteerde huis of huis die kapot is. Misschien is dat een idee.

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Bij Annie zitten er ondanks 15 nieuwe slabjes per dag en veel vegen met het spuugdoekje ook regelmatig spuugjes in die gemene plooitjes daar. Probeer steeds goed te poetsen, maar t kruipt er toch weer tussen steeds.

Met verschonen na de voeding, haal ik vaak een lotiondoekje door haar halsje om zeer waarschijnlijk aanwezige spuug- en zever restjes weg te poetsen.

Als het rood is, smeer ik er vervolgens billenzalf op. Gebruik die van Weleda, met zink en calendula. Is het meestal de volgende dag alweer weg..

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Bepanthen is idd. goed !
    En anders vaseline ofzo, dat blijft wat vetter...
    Ik zal iig. niets erop doen met parfum erin als het geirriteerd is... ;)

Succes -x-

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik gebruik bodycreme van weleda, een beetje hetzelfde idee als Ma2B gebruikt.
    Dit vind ik fijner en werkt beter dan bepanthen bij Ymke.

Ik weet alleen niet of je dat erop mag smeren als de huid kapot is. Ik dacht dat je dan nog alleen sudocreme mag smeren.

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Nou, ik heb een keer een hele schrale huid gehad en ik smeerde er sudocreme op en het prikte onwijs!
    En toen Damani schale billen had ging hij ook heel erg huilen toen ik het erop smeerde, Bepanthen erop gesmeerd en de volgende luier was het echt AANZIENLIJK minder !

-x-

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmm.. En ik heb net Sudocreme in Jelles knieholtes gesmeerd... Hij heeft nooit last van rode plekken gehad eigenlijk. Dit is de eerste keer. Geen idee waar het vandaan komt ineens... Straks maar even goed wassen en drogen en dan smeer ik er Bepanthen op. (Als het goed is ligt er nog een probeerverpakking) :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Als het rood en geirriteerd is, geen sudocreme, prikt idd behoorlijk.

Hier altijd bepanthen, dan is het zo een stuk minder erg.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik eigenlijk wel altijd sudocreme bij een rode en geirriteerde huid. Had eigenlijk nog niet aan Bepanthen gedacht :oops:. En Eva laat haast nooit merken dat ze pijn heeft, een paar dagen terug heb ik haar per ongeluk (duh ;)) tot bloedens toe gekrabd en metee sorry sorry sorry gezegd ;), maar ze geeft geen krimp :D.

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Nou zo te lezen moet ik bepanthen gaan proberen.

Heb er steeds sudo op gedaan maar ze geeft geen krimp als ik het erop smeer.

Aangezien de winkels dicht zijn ga ik maar even langs de fam. om te vragen of zij nog iets hebben liggen.

Thnx voor alle berichtjes.

Deel Deze Pagina