Wanneer geen nachtfles meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maria74, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ons zoontje slaapt momenteel van 23.00-4.00 en dan van 4.30 door tot 9.00 (behalve als hij naar het kdv gaat dan 'moet' hij om 7.45 uur opstaan en drinken). Ik verwacht dat het flesje van 4.00 steeds meer op gaat schuiven naar de morgen, maar wanneer spreek je niet meer van een nachtfles, maar van een ochtendfles qua hoeveelheid die je aanbiedt?

De fles van 23.00 uur drinkt hij ongeveer 170cc a 190cc. De fles van 4.00 uur krijgt hij maar een klein flesje (100cc), hij zou wel meer willen overigens. En dan drinkt hij om 9.00 uur ook altijd maar een klein flesje (ong. 90 cc, dan wil hij niet meer) en het zou mooi zijn als deze tijden meer naar elkaar toe groeien waardoor hij 1 grote fles kan drinken 's ochtends ipv 2 kleine, maar vanaf welke tijd zouden jullie een gewone fles aanbieden als hij 's ochtends vroeg wakker wordt?

groetjes

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk dat dat afhankelijk is van je eigen voorkeur. Maar ik denk dat we dat hier doen om een uur of 6. Mijn zoontje wordt ook rond een uur of 4 's nachts wakker voor een voeding. Vreselijke honger heeft hij dan. Om inderdaad om 8 uur 's ochtends nauwelijks te willen drinken ;) Om die reden geven we hem nu steeds minder in de fles 's nachts, in de hoop dat hij 's ochtends dan wel normaal drinkt. Maar daar zijn we pas afgelopen nacht mee begonnen dus heb nog geen idee of het gaat werken :) Bovendien, als hij aan zijn nachtfles niet voldoende heeft, blijft hij toch wel vragen om meer. Dus daar moeten we ons maar aan overgeven. :)

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wat ik sowieso zou doen, is de ochtend op een vast tijdstip te laten beginnen; rond zeven uur. (ook al heeft hij rond 4.00 een flesje gehad).
    Waarschijnlijk laat hij (als hij het niet meer nodig heeft) vanzelf dan de fles van 4.00 vallen.
    Ik had ook steeds dat mijn kindje om een bepaalde tijd wakker werd en ging dan automatisch gelijk het flesje maken.
    Op een gegeven moment heb ik hem om 4. 00 even laten mormelen (niet huilen) en hij viel vanzelf weer in slaap om later om 6.30 weer wakker te worden.. (was automatisme geworden de tijd);)

4. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    hoi dezelfde vraag stelde ik ook in deze topic : Hoe meer tijd tussen de voedingen krijgen? grappig dat ze bijna allemaal zo zijn die baby's :D

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    misschien kun je s`nachts het rekken met een speentje, zo is dat hier wel gegaan en nu slaapt ze van 23.00 tot 8.00 met 1 x er uit voor d`r speentje rond 4.00.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op een gegeven moment wordt het inderdaad een gewoonte.. Als ze jou 10 nachten om vier uur een boterham met kaas geven, wordt je de 11 nacht wakker om vier uur omdat je zin hebt in een boterham met kaas..

Ik ben het op een gegeven moment ook gaan rekken van vier uur naar half vijf naar vijf uur enz.. Hier begint nu de dag tussen 7 en 8, ligt er een beetje aan hoe laat ze wakker is maar uiterlijk 8 uur..

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    hmm hier word het steeds eerder helaas.. eerst 05.00 en tegewoordig is hij 03.30 wakker en schreeuwt om 04.00 echt van de honger ! Zn buikje knort dan ook echt. Hij wil dan ook echt een grote fles. Maar ik denk dat hier de voeding ook een rol speelt, hij krijgt neocate. En hij krijgt 5 flessen van 180+6 totaal en in de laatste fles rijstebloem. Maar die nachtfles word ik nu wel zat hoor, voel me behoorlijk brak af en toe.

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ai Silaah dat is idd balen! Verzadigd dus veel minder? Sybren krijgt Pepti maar kreeg HA dus was al licht verteerbaar gewend, mag rijstebloem bij een KMA? Dat wist ik niet.

9. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Met 6 weken kreeg mijn dochter om 23.00 uur haar laatste fles (100 cc) ze bleef toen doorslapen tot 5.00 uur. Inderdaad in het begin nog 's nachts de speen gebruikt omdat ze wat onrustig werd. Na een paar keer (hooguit een kwartier) de speen in haar mond gedaan te hebben sliep ze door. Nu hoeven we dat niet eens meer te doen!

Ze krijgt om 22.00 uur haar laatste fles en slaapt door tot 6.00 uur, krijgt dan weer een fles en slaapt vervolgens weer door tot 10.00 uur! Ze krijgt nu 5 flessen van 150 + 5. (Omneo)

Ik ben zo trots op mijn meisje!

10. misa

misa Niet meer actief

Ons zoontje van 5 weken slaapt sinds 2 dagen ook 'door'. Hij krijgt een fles om half 7/ 7 uur. Eerder was het om 3 uur, daarna begon het sinds het nieuwe jaar naar 4 of 5 uur te verplaatsen. Daarna ben ik gaan proberen uit te zoeken of hij wel echt honger had. Dus ik gaf hem nog eerst een paar keer het speentje. Hij huilde dan ook niet, maar rommelde gewoon een beetje en viel weer in slaap. En blijkbaar kon ik het rekken met het speentje en nu houdt hij het dus al twee dagen vol..! :)
    Hij krijgt daarom nu overdag 120+4 en de eerste en laatste fles 150+5. Hij weegt nog geen 4 kilo.
    Als hij het volhoudt, dan issi heel snel!

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn kipje is bijna 5 maanden en heeft nog geen nacht doorgeslapen.
    Maar ik gaf ook bv, sinds ruim 3 weken gecombineerd met fv en nu helemaal geen bv meer.
    Ben ook net begonnen met een klein flesje 's nachts en dan proberen te rekken tot 7u 's ochtends zodat hij de nachtfles kan laten vallen.
    Hij wil alleen de laatste fles niet drinken als hij in zijn diepe slaap is..
    Hij heeft vanavond om 19.30u voor het laatst wat gehad en ik wil hem tegen 22.30u/23u weer een fles aanbieden. Hoop zo dat hij die wil drinken anders komt hij vannacht ws weer 2x..
    Ik kan me zoooooo verheugen op een nachtje doorslapen...;)

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou dat kleine flesje lukt hier nog steeds niet. Gut, overdags moet ik soms grote moeite doen om hem minimaal 140cc te laten drinken (niet altijd, maar minstens 1 keer per dag wel), 's nachts klokt hij in 1 teug 160cc weg. En met minder neemt hij dan echt geen genoegen. Lekker ventje ;) Ik vrees dat ik die nachtfles nog een paar maanden moet gaan geven ;)

Deel Deze Pagina