Na miskraam: heel snel ongesteld na eisprong?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Arevinol, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Drie maanden geleden heb ik een miskraam gehad bij 5 weken zwangerschap.
    De twee cycli erna waren beide 23 dagen lang (normaal 28-32 dagen).
    De afgelopen cyclus duurde 27 dagen en ik heb getemperatuurd en ovulatietesten gedaan om te kijken of ik wel weer een eisprong heb.

De ovulatietesten waren positief op dag 21,22 (piek) en 23. Ook was mijn temperatuur gestegen (al op dag 22). En op dag 27 werd ik ongesteld.

Op zich was ik blij dat ik in ieder geval (weer?) een eisprong heb gehad, maar na 4 dagen alweer ongesteld daarna?! Het is echt een menstruatie met vooral helder bloed, geen stolsels. Wel veel krampen. Sowieso, ook rond de eisprong.

Normaal had ik een luteale fase van 12-14 dagen. Moet ik me zorgen maken of is dit wel normaal na een miskraam en moet ik gewoon afwachten?
    Ik vind het wel een heftige reactie, terwijl ik maar 5 weken zwanger was. Als ik niet getest had, zou ik t niet eens geweten hebben.

Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja, het kan heel lang duren voor je cyclus were normaal is na een miskraam. Je mag gewoon wachten. Als je je zorgen maakt kun je altijd naar je huisarts gaan, maar die zegt waarschijnlijk hetzelfde, afwachten.
    Succes!

Mirjam

Share This Page