Na jaren mm vorige jaar eindelijk zwanger geworden door ivf. Ons meisje is nu 9 weken. Omdat zwanger worden waarschijnlijk niet vanzelf gaat gebruik ik (nog)geen anticonceptie. Besef nu hoe dom dat is, want gisteren hebben we gevreeen en dat was niet zo slim zonder condoom. Vorige week maandag ben ik ongesteld geworden. Nu zit ik er aan te denken om de morning after pil te gaan halen, want een zwangerschap zou nu wel erg snel zijn. Maar ook twijfel ik, want ben in al die jaren nooit zwanger geworden en hoe bijzonder zou het zijn als ik nu wel spontaan zwanger zou worden. Maar mijn man en ik zijn er nog niet aan toe. Advies?
Als je er niet aan toe bent zul je de m.a pil moeten halen. Ik snap dat je in dubio zit 'want stel dat' maar goed je moet het wel aankunnen en willen. En dat is zoals ik lees niet.. Succes!
Ik had hetzelfde en ook de morning afterpil gehaald . Met zwangerschaps kwaaltjes en misschien een zware bevalling is zorgen voor je pasgeboren baby'tje wel erg zwaar . Tenzij je er echt aan toe bent ? Besef wel dat je na de zwangerschap extra vruchtbaar bent . Geef je geen bv ? Dan mag je de morning after pil gewoon slikken .
Bedankt meiden. Vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb gisterenavond de ma pil genomen met veel pijn in mijn hart. Maar we zijn er echt niet aan toe en mijn lichaam al helemaal niet. En ik wil nu 100% genieten van mijn meisje, dat lijkt me best lastig met die zwangerschapskwaaltjes. Hopelijk over een jaartje een 2e kindje .
Toch goed van je, zodra je er weer klaar voor voelt kun je het alsnog weer proberen! Ik klikte ook net op de topic omdat ik en m'n vriend net onveilig hebben gevreeƫn... echt stom want een zwangerschap is eerlijk gezegd het laatste waar ik nu aan moet denken! Ik zat dus net er over te googlen, morgen ochtend de apotheek bellen en maar even advies vragen, neem ook liever ma pil om er zeker van te zijn... We konden gewoon niet meer wachten en van het een kwam t ander... het wordt alleen even lastig met de borstvoeding neem ik asn morgen. pff voortaan nog even veilig!!!
Stom is dat dan he, je denkt er van te voren wel over na, maar op het moment zelf vergeet je het gewoon. Wat zei de apotheker? Misschien kan je je vk beter bellen of de hap?
Gisteravond dus gebeld naar de apotheek, die verwees ons door naar de huisartsenpost. Zij adviseerden de ma pil, mijn vriend haalde m op en in de tussentijd las ik er wat over op internet. Ik begon wat te twijfelen want het is niet niks zo'n pilletje, best heftig voor je lijf. Ik zat zo te twijfelen dus belde de vk op om advies te vragen. Ik geef nl ook borstvoeding, het is pas kort na m'n bevalling en hij is ook niet klaar gekomen in mij (sorry voor alle details ;p), volgens de vk waren de kansen zo te verwaarlozen, dat ze juist adviseerde die pil niet te nemen. Heb het ook maar niet gedaan...
Fijn dat je hem niet hoeft te nemen, want het is inderdaad nogal troep. Ik was blij even hormoonvrij te zijn, maar dus weer niet. Jij bent nog maar 2 weken geleden bevallen, zie ik, dus de kans dat je al een eisprong hebt is inderdaad heel klein. We hebben van geleerd!
Heb jij trouwens nog last gehad van bijwerkingen van de ma pil? Ik heb het ooit een keer eerder geslikt maar dat was een andere dan de ene die ik nu mee kreeg van de apotheek (norlevo), de recensies op het internet vond ik nogal eng over deze pil...
Ik heb wat buikpijn en last van winderigheid (komt dat door de ma?) en hoofdpijn, maar (nog) niet echt iets heel heftigs. Voel me er nog wel rot over, wilde mijn lichaam zo graag even rust geven en nu zit er weer van die troep in mijn lijf .