Wie heeft er ook zoveel last van haaruitval? Ik heb er nu al 2 weken last van en wordt er helemaal niet vrolijk van . Het komt echt met plukken eruit en het ligt echt overal. Met al die haar die ik heb verloren afgelopen periode kan ik twee pruiken van maken. Ik wist wel dat na de zwangerschap je hier last van kan hebben, maar had niet verwacht dat het zoveel zou zijn . Hoorde net een verhaal van een collega dat een vriendin van haar echt kaal van is geworden. Daar ben ik wel een beetje van geschrokken. Hopelijk wordt het niet zo erg bij mij, maar voel wel dat als ik een staartje wil maken, het heel erg dun is geworden. Wie heeft er hier ook last van of heeft er last van gehad? Hoe lang heeft het geduurd en wat doen jullie er tegen? Ik ben zelf wel extra vitamine gaan slikken, maar merk nog niet dat het helpt, dus als iemand nog een goede tip heeft, dan hoor ik het graag!
Helaas na ee geboorte van mijn zoon vanaf de 4 maanden begonnen. Helaas ik had een stom staartje over niets hielp. Ja nu de laatste weken is het weer dik en vol hihi.
Hier begon het na de bevalling van mijn jongste dochter. Ik had een soort van haarspoor achter me aan, en de badkamer...euhwwww Het zat ook voor geen meter! Ik was het toen zo zat dat ik het kort heb laten knippen. Een paar maanden na de geboorte van mijn zoon merkte ik wel dat mijn haar er weer wat beter uit begon te zien. Maar lang laten groeien dat doe ik niet meer, dit staat me beter
Ik had voor mijn zwangerschap hier al last van. Tijdens de zwangerschap niet meer en nu ook weer. Na het douchen kan ik er ook plukken uutvissen. En de dag erna ook nog....wordt er ook echt gek van. Dus ik lees mee voor tips.
Hier ook gehad. Overal vond ik ze terug. Sinds een maand of 2 a 3 is het weer als voor de zwangerschap!
Na mijn eerste zwangerschap had ik er ook last van. Vitamine B helpt. Plus ik ben ervoor naar de dokter geweest en die stelde voor om als er geen verandering zou plaatsvinden na het weer slikken van de pil ik me dan kon laten testen of mijn hormonen wel in orde waren. Gelukkig na dat ik een paar weken weer aan de pil was stopte de haaruitval.
Oo wist niet dat de pil daar ook invloed op heeft of kan hebben. Ben vorige week toevallig ook weer begonnen, dus hopelijk zie ik binnenkort ook verandering in mijn haaruitval. Ga sowieso ook nog even langs de dokter van de week om er naar te laten checken.
Hier ook erg veel last van. Tijdens het borstelen moet ik halverwege mijn borstel leeg maken. Wist wel dat het er bij hoorde maar vind dit wel overdreven. Mijn vriend maakt zich helemaal zorgen haha. Het begon hier na 1,5/2 maanden na de geboorte en lijkt er nog niet op dat het minder word.
is al even geleden maar het begon volgens mij 3 maanden na de bevalling en heeft tot ongeveer 6 a 8 maanden geduurd. Ik heb van nature best wat haar maar er viel toch heel veel uit en op sommige plaatsen werd het echt dun. Ik slikte de pil al snel na de bevalling weer, deze had dus geen invloed. Wel slikte ik in ieder geval vitamine B. Verder is er naast gezonde voeding enz. niet zo veel aan te doen.
Ik heb nu zelfs kale plekken. Vandaag hormoon lotion (prednison) gekregen van de huisarts wat ik op de hoofdhuid moet doen 2x daags. Het valt nu na 8 maanden nog met bossen uit met als resultaat een mini bosje haar met veel kale plekken Het is 3 mnd na de zwangerschap begonnen. Valt helaas niks aan te doen, ook met de lotion niet.
Het begon bij 4 maanden en stopte bij zo'n 7,5 maand. Ik verloor ook hele plukken in de douche, vond het een beetje eng om te zien. Nu heb ik allemaal nieuwe haartjes, waarvan de kapper zei dat ze zo'n 5 maanden geleden zijn gaan groeien, dus je ziet het niet maar er groeien gelijk weer nieuwe haren bij je. Ik ben blij met de nieuwe haren, maar ze staan soms rechtop, dus ik zie er een beetje frizzy uit. Ik moet ze soms echt temmen met haarlak.
Heftig Miss Mac . Begon hier met 3 maanden, echt overal zaten haren en dan draag ik het nog vast ook meestal. Met 6 maanden werd het wel duidelijk minder en ik heb het idee dat het nu weer is zoals het was voor de zwangerschap. Niks tegen gedaan, multivitaminen slik ik wel.
Hier ook gehad na de bevalling van de eerste... Ik heb m'n haren toen een heel stuk laten afknippen. Had lang haar toch m'n onderrug en laten knippen tot het nog net in een staartje kon. Toen is het weer gaan herstellen.
Vervelend is dat he. Ik heb het tot nu toe nog niet heel erg maar goed ben ook nog niet zo lang geleden bevallen, wat nog is kan nog komen. Ik ben kapster en voor zover ik weet is er niet veel aan te doen, behalve vitamine b te slikken. Verder kan je soms tabletten krijgen van je huisarts, die de haargroei stimuleren (Maar dan kan het zijn dat je haren op andere plaatsen ook harder groeien). Weet niet precies hoe ze heten, maar ik heb dat van een mevrouw gehoord die daarvoor naar de huisarts is gegaan toen..maar ze kreeg de tabletten niet zomaar, ze moest echt aangeven dat ze er onderhand een trauma van had opgelopen. Maar goed..die hebben wel geholpen. Ik weet niet waar je de haaruitval hebt, meer op 1 plek op het hoofd of overal? Anders zou je tijdelijk zo'n clip-in extensions kunnen proberen, totdat je haar weer aansterkt.. Succes!
Wat vervelend dat je last hebt van haaruitval. Het begon bij mij rond de 5 maanden en heeft zo'n 8 weken geduurd, inderdaad met plukken tegelijk, haarborstel zat na 1x kammen helemaal onder de haren. Het hoort erbij maar leuk is anders. Je zou vitamine B kunnen gaan slikken, dat is goed voor haar en nagels. Het zorgt ervoor dat je haar sneller groeit en het gaat er mooi van glanzen. Ik denk alleen niet dat het je haaruitval minder gaat maken, dat komt gewoon door de hormonen. Sterkte ermee!
De beste tip, niet meer zwanger raken. Anders gewoon er mee dealen. Haaruitval na de zwangerschap is iets hormonaals en daar kan geen vitaminepilletje tegenop. Zoals Miss Mac het heeft is wel echt extreem en heel vervelend. Ik heb er zelf ook last van gehad. Nu valt het niet meer uit, maar heb ik overal sprieterige babyhaartjes. Ook niet echt charmant. De pil werkt ook niet per definitie hoor, ik ben na 3 maanden aan de nuvaring gegaan en na 4 maanden begon de uitval pas.
mmm, zit dus niks anders op dan gewoon afwachten totdat het over is . Hoop wel dat het gauw is, want het is al echt heel dun geworden . Iig bedankt voor jullie reacties, dames!
Yep hier nog eentje... grappig genoeg heb ik nu dus op verschillende plekken een mooie 'krul' van 10 cm (heb verder lang haar) en nu zie ik nog meer hoeveel er eigenlijk toen is uitgevallen. Ik vond het VERSCHIKKELIJK... overal haar en eventjes is niet erg maar zo lang (denk dat het bij mij ongeveer twee a drie maanden duurde).
Heel normaal. Tijdens je zwangerschap verlies je geen haar, dus nu komt alles los wat 9 maanden lang vast is blijven zitten. Valt het meeste op als je lang haar hebt, als je een kort koppie neemt merk je er minder van.