9 weken na keizersnee weer zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liza1991, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    zover ik gehoord heb maar weet niet in hoeverre dit waar is.. is dat je na je bevalling nog hcg hormoon een tijd met je mee draagt.. dus het zou best kunnen dat dat t is.. ik zou als ik jou was contact op nemen met je gyn/vk

2. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je al bij je vk geweest?

Niet vervelend bedoeld, maar waarom gebruik je geen voorbehoedsmiddelen? Ik heb een keizersnee gehad en ben snel en goed genezen, maar dit is gewoon niet goed voor je baarmoeder. Je hebt een buikoperatie gehad.....

3. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Best spannend ...

Ik snap dat je je gaat afvragen of het goed zal gaan ..
    Toen mijn zoontje in april 2011 geboren was doormiddel van een keizersnede.
    Vroeg ik ook aan mijn Gyn of ik meteen door kon gaan voor een tweede ... wou graag niet veel leeftijd verschil hebben en omdat we bij de eerste ook zo lang er over gedaan hadden raden ze het toch af .. moest sowieso 9 mnd wachten ivb dat dan de keizersnede goed genoeg hersteld was ... maar mijn zoontje was 3 mnd en ik voelde me goed en dacht ... ja we gaan er gewoon weer voor maar pas nu net weer zwanger bijna 4 jr later ... maar ken mensen die na 4 mnd na keizersnede weer zwanger waren en goed bij is gegaan .. je moet dan toch denk effe met je gyn spreken ;) hij of zij kan jou vertellen of het wel verstandig is en het goed kan gaan ;) ...

wens jou veel succes.

4. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt nu wel erg nieuwschierig of ts überhaupt zwanger is?

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja me too! ;)

6. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    En TS? Ben je zwanger of (gelukkig?) niet? :)

Liefs,

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik zou als de wiedeweerga contact met je verloskundige of gynaecoloog opnemen. Al groeit je baarmoeder nog niet door de groei van een baby in zo'n pril stadium, de baarmoeder werkt al wel om meer ruimte te maken.
    Ben je wel voorgelicht na de keizersnede over een eventuele volgende keer zanger worden? Heb je anticonceptie gebruikt?

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg een vermoeden dat ts niet meer gaat reageren... Jammer hoor

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zou eerlijk gezegd niet weten waarom je bewust je lichaam (en mss wel erger) op het spel zou zetten door eigenwijs te zijn en te snel weer willen zwanger worden.

Als het per ongeluk gaat, tsja, beetje duf als er dan geen voorbehoedsmiddelen zijn gebruikt. Botte pech als het erdoorheen gegaan is, maar ik zou passen.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je zou beter contact opnemen met ziekenhuis.
    Zwanger binnen zulk kort termijn na keizersnede kan complicaties zijn.
    Je kan vroege echo doen om te kijken of dat niet aan litteken zit.

Mijn arts zei dat ik totaal niet mag binnen 1 jaar zwanger worden naar mijne keizersnede. Is standaard maar sommige gelijk zwanger zonder complicaties dus dat hoeft ook weer niet

Indd na bevalling is nog hormoon 6 weken en meer in lichaam dus dat kan ook. Ik was bevallen met 16wk en licht positief was ik nog tot 6wk

11. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ook niet vervelend bedoeld maar waarom ga je ervan uit dat ze niet gebruikt heeft? ook met voorbehoedsmiddelen kan er iets mis gaan;)
    weet er alles van;)

12. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Het is zeker niet verstandig. Het kan consequenties hebben voor de (ingroei van) placenta, en tijdens je bevalling komt er teveel druk op het litteken te staan en riskeer je letsel. Bespreek dit zo snel mogelijk met je gynaecoloog. Je hebt voor deze zwangerschap sowieso een keiharde indicatie voor een ziekenhuisbevalling, dus bereid je daarop voor.

Verder: gedane zaken nemen geen keer. En hoeven ook geen keer te nemen, maar mocht het zo zijn dat je NIET zwanger bent, zorg er dan echt voor dat je dit binnen 1 jaar, en in elk geval binnen 6 maanden NIET wordt, ongedacht hoe goed jij vindt dat je herstel gegaan is. Want echt, het kan allemaal nog zo goed voelen, en er zijn ook zeker goede verhalen uit de praktijk, maar je mag daar niet op inzetten.

13. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Het kan geen rest HCG zijn want aan als je over de helft van je zwangerschap bent maakt je lichaam geen HCG meer aan. (Daarom kan moeders voor moeders ook maar tot 16 weken).

Geen idee of het kan, ik mocht zelf na mijn keizersnede inderdaad ook een jaar lang niet zwanger raken. Ik zou de VK of de gyn bellen inderdaad, die weten er toch het meeste van:)

14. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wolchu, het is inderdaad een aanname die nergens op gebaseerd is. Dat was niet mijn bedoeling. :)

15. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Hoe is het nu ts? Heb je nog getest?

16. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    dacht dat jij missdchien meer wist uit andere onderwerpen of zo ;)

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is niet waar.
    Je lichaam blijft je gehele zwangerschap HCG aanmaken.
    Alleen na 16 weken zakt het af en zit er te weinig in voor moeders voor moeders.
    Je verzamelt alleen urine als je je piek hebt.

Niet zwanger Minder dan 5
    3 weken 5 – 50
    4 weken 5 – 426
    5 weken 18 – 7,340
    6 weken 1,080 – 56,500
    7-8 weken 7,650 – 229,000
    9-12 weken 25,700 – 288,000
    13-16 weken 13,300 – 254,000
    17-24 weken 4,060 – 165,400
    25-40 weken 3,640 – 117,000

18. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word nu ook wel nieuwschierig :)

Ik had helemaal geen last van mijn ks, alleen dat t sexe daarna erg branderig was. Niet fijn dus... Heeft iemand anders dit ook gehad na n ks?

19. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje kinderachtig om nu totaal niet meer te reageren ts?

@danieille laten we er maar een actief onderwerp van maken :D
    Nee? Waar brandt het dan?

20. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahahha QueenC

De weg naar binnen :D

Maar das alweer lang geleden. dis wat ik onthouden heb eraan hihi