ik ga de 40 weken niet halen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalou, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Bij mijn 1e zoon braken mijn vliezen met 38.4 weken en werd hij de volgende dag geboren. Ik voelde me prima en had niet verwacht dat hij wat vroeger geboren zou worden. Ik had juist het gevoel dat hij weel te laat zou komen.

Nu ben ik zwanger van mijn tweede en ik vind mijn buik mega groot en het is echt zwaar. Ik heb zelf het gevoel dat ik weer wat eerder ga bevallen en ik krijg ook van meerdere mensen om mij heen te horen dat ik het niet ga redden tot 40 weken.

Het is dus nu afwachten, ik zorg in ieder geval dat alles op tijd klaar is en dan zullen we het wel zien. Zijn er meerdere mama's die dit gevoel hebben?

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2 Sonjaa, 1 aug 2012
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
    Ik had ook het gevoel dat ik de 40 niet zou halen door mijn massieve enorme grote zware buik. Toen ik met verlof was en wat meer rust kon nemen zakte dat gevoel. Uiteindelijk bevallen met 39 + 4 (en dat was ingeleid). Het zegt dus niet alles.

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik had dat gevoel met mn zoon ook

dochter is met 36.6 geboren
    echt grote en zware buik toen ik zwanger was van mn zoon en dacht dat ik echt ook weer rond de 37 weken zou bevallen
    Maaruh meneer bleef lekker zitten tot 40+1

4. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb echt een mega-buik, hebben al 2 keer onbekenden gevraagd of ik een tweeling kreeg...
    En het kindje wordt ook flink geschat door de vk. Kan dat invloed hebben op wanneer ze geboren worden? Blijft het niet lekker verder rekken?:p
    Ik heb deze zs veel tegenslagen gehad, dus ga er al vanuit dat de bevalling ook wel lang op zich zal laten wachten haha, maar hoop zo hard dat het snel op gang komt!

Vind je het wel fijn als je wat eerder bevalt?:) (kan me haast niet anders voorstellen hihi, maar je weet nooit)...

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    De omvang van je buik zegt echt niets over wanneer je kindje komt... Tenzij dat er op echo's een rekenfout is gemaakt.
    Zou er dus niet vanuit gaan dat je vroeger bevalt als er geen medische reden voor is... Kan het ook niet teveel tegenvallen als je bevalling pas met 41 weken begint ;)

6. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ga er zeker niet vanuit, maar het is een gevoel wat ik heb. Kan er natuurlijk best naast zitten:)

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik had dat gevoel ook heel sterk, helaas wilde onze boef bij 40+5 pas komen ;)

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik had ook een megabuik met alle 3, en de oudste kwam met 40+6 , middelste met 39 weken, en jongste met 39+6

Toen ik zwanger was van de 2e, zeiden veel mensen dat ook de 2e over de 40 weken zou gaan. Want ik was immers met de oudste over de 40 weken gegaan. Maar dat zegt dus idd helemaal niets!

9. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat gevoel ook, grote buik en vanaf het begin het gevoel dat ik 3 weken eerder ga bevallen... Waarom geen idee, meer een gevoel dan dat t ergens op gebaseerd is

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hihi dit zei ik ook maar werd 41+1 zo dan duren weken langgg.

11. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb precies hetzelfde. Ik heb vanaf het begin af aan het gevoel dat ik rond 38 weken ga bevallen. En waarom ik dat gevoel heb???? geen flauw idee. Niets wijst erop.

Nu was ik gisteren met mijn directeur aan het praten en die zei 'out of the blue' dat ik de 40 weken niet ga halen. Eerder zei een andere leidinggevende precies hetzelfde. En meerdere mensen in mijn omgeving...

We gaan het zien...

12. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Had bij beide kids het gevoel nooit aan de 40 te komen. Zelf niet aan de 37. Dit kwam uit. Dochter met 35 spontaan, zoon 35.3 ingeleid.

Nu het gevoel dat t wel eens langer kan gaan duren. Ik ben benieuwd!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.296
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De 1ste kwam met 35+4 weken en de tweede met precies 40 weken.
    Ben nu 36.5 van de derde en ik heb het idee dat deze juist tot zeker 40 weken blijft zitten.Ik zou het niet erg vinden om iets eerder te bevalllen.Loop met een zere kies in mijn mond en die willen ze pas behandelen na de bevalling.
    Ik bekijk het nu allemaal maar een beetje per dag.Wanneer de kiespijn te heftig wordt krijg ik antibiotica maar tot nu toe is het goed vol te houden.

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn buik is ook HUGE en eigenlijk bijna iedereen denkt dat ik eerder beval. Zelf begin ik met de dag meer te hopen.
    Ben wel blij dattie is blijven zitten tot iig bijna 37 weken.
    Dochter kwam kijken met 34 weken

15. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook dat mijn dochter eerder zou komen. Iedereen zei dat ook, ZELFS de verloskundige zei dat deze echt geen 40 weken zou blijven zitten. Ben ik dus mooi met 42 weken ingeleid omdat mevrouw er niet uit wilde.

Ik had overigens ook een mega buik. Maar zegt dus helemaal niks

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Bij de eerste op 38.4 weken spontaan bevallen. Bij de tweede een enorme buik, op 24 weken kreeg ik de vraag waarom ik nog niet bevallen was! Als ik nu de foto's terug bekijk snap ik wel waarom ze het me vroegen. Links 24 weken zwanger, rechts 35 weken zwanger. Toen kreeg ik de vraag of het er niet 3 waren ipv 2 (was maar eentje). Daarna nog flink door gegroeid ook.
    Zo zie je maar dat de grote van je buik niets willen zeggen!
    Uiteindelijk pas op 39.4 weken bevallen!

Ik denk dat veel vrouwen dat gevoel hebben, maar misschien komt dat ook gewoon omdat je voor de 40 weken WIL bevallen:)

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    hahahaha goed gezegd!

18. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Bij mij zei de vk dat grote kindjes vaak langer blijven zitten, omdat ze het zo goed hebben daarbinnen. Bij mijn 1e klopte dat zeker: 9,5 pond en geboren met 41+6 (ingeleid). Mijn jongste wordt ook weer geen kleintje en zit ook nog lekker binnen.

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ik hoop het, ik weet niet zo goed wat ik denk. Ik ben 7 okt uitgerekend, maar zou heel graag (en daar ga ik nog steeds voor) 1 oktober willen bevallen, want dat is de datum dat mijn man en ik in ondertrouw zijn gegaan.
    Ook voor mijn moeder, die had net vakantie gepland en betaald toen ze te horen kreeg dat ik zwanger was.... ze gaat 9 oktober op vakantie en ze gaat niet weg als de kleine meid niet geboren is :|, dus ik hoop van ganse hart dat het eerder wordt

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jola, dat hoop ik toch niet... 9,5 pond :O ben benieuwd wat onze meid gaat wegen (nu 1650 gram)

Deel Deze Pagina