Ik ben vandaag precies 9 weken zwanger. Gisteren heb ik de hele dag beroerd in bed gelegen. Bij het meten van mijn temperatuur had ik 38 graden koorts. Ik loop ook al de hele periode zo misselijk en ben ondertussen al 5 kilo kwijt op 2 weken ik maak me hier toch wel wat zorgen over en hoop dat dit niet schadelijk is voor de baby. Vanavond heb ik een afspraak met de gynaecoloog maar wou toch eens luisteren of er hier nog vrouwen zijn die koorts hebben gehad en wat ze er aan konden doen. Ons bad wordt pas volgende maand geïnstalleerd dus een lauw bad nemen gaat helaas niet dankjewel voor de reacties
38 is nog niet heel veel koorts. Is de ondergrens. Je had paracetamol kunnen slikken 3x 2 op een dag max. Heel hoge koorts is niet zo goed voor het kindje dus dan zou ik het zeker onderdrukken door het op vaste tijden te slikken. Denk dat omdat je je al niet fit voelt een beetje koorts je nog akeliger naakt.
Boven 38.5 is koorts. Alles eronder is verhoging. Je lichaam moet even heel hard werken voor die kleine dus dat je misselijk bent en afgevallen heeft te maken met je zwangerschap. Je kindje pakt misschien teveel voedingsstoffen van jou dat je eigen lichaam beetje ziekjes word. Je kleine zal t beter hebben dan jou
Neem lekker even 2 paracetamol en pak voldoende rust (en drink voldoende!). Je voelt je vast snel wat meer opgeknapt!
4 verschillende sites geven aan dat je koorts hebt als je 38 graden en hoger hebt dus ik geef je gelijk. Mij is geleerd vanuit t werk 38.5 dus had geen bronnen gecheckt Ts wat heeft de gyn gezegd?
Mijn lichaamstemperatuur lag van ongeveer een 7 tot week of 10-11 om rond de 37.8 graden. En misselijk (vooral 's avonds)! Hoorde bij mij kennelijk bij de veranderingen in mijn lijf. Heb me een dag grieperig gevoeld, toen heb ik een paracetamol genomen. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon de vk of gyn bellen!
Jammer als dat zo verkeerd wordt aangeleerd. Vind ik een slechte zaak. TS ik hoop dat je temp wat gezakt is. Gelukkig is 38 nog niet zo hoog en 5 kg in 2 weken kan je kindje wel hebben. Ik was 5 kg in 1 week kwijt. Kindjes pakken wel wat ze nodig hebben.
De gyn heeft me gisteren ook dafalgan en primperan (voor de misselijkheid) voorgeschreven. Ik zit met een stevige verkoudheid waardoor ik veel hoest en dit ook het braken opwekt. Met de baby is alles goed dus dat is het belangrijkste. Ze zei dat het wel vaker gebeurt dat je de eerste weken wat ziek loopt omdat je immuunsysteem lager is. Over de kilo's maakte ze haar nog geen zorgen maar ze zei wel dat ik moet blijven eten ook al geef ik bijna direct erna over er zijn altijd wel voedingstoffen die je binnen houdt Ik lig nu zoveel mogelijk in bed en drink zoveel mogelijk water De koorts is wel al wat gezakt naar 37,8 Ik ga blij zijn als ik de 12 weken gepasseerd ben, hopelijk gaat de misselijkheid dan weg Maar ik heb het er allemaal wel voor over hoor hoewel af en toe eens klagen deugd kan doen
Koorts is persoonlijk. Je moet weten wat je standaard temperatuur is. Voor de ene persoon is 38 graden iets verhoging, maar voor een ander persoon is dat dikke koorts. En daarbij opletten hoe je je voelt. Fijn dat je medicatie hebt gekregen tegen de misselijkheid, hopelijk werken ze snel en goed! Hier ook 10 weken misselijk geweest en de nodige kilo's afgevallen. Maar die baby's pakken genoeg voedingsstoffen, haha. Beterschap!