25 weken zwanger en baarmoeder nog steeds onder navel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mikkie32, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Mn buik is de afgelopen 4 weken amper tot niet gegroeid! Morgen weer afspraak gyn maar maak me toch best wel zorgen.. baarmoeder moet rond deze termijn rond navel of boven navel uitkomen.. of in ieder geval iets gegroeid zijn en dat is het niet echt :-s .. Ben heel benieuwd naar morgen!

2. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Hoe weet je dat je bm niet al hoger zit? Ben je naar de gyn geweest? Ik zag je foto van je buik en vond het er wel goed uitzien voor jouw termijn.

Ik ben 2 weken verder dan jij en ook bij mij is het de afgelopen weken niet heel snel gegroeid. Op een gegeven moment groeit het wel alleen niet heel snel meer.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    En het wil niet altijd wat zeggen. Hier is baarmoeder wel boven de navel sinds 26 weken. Echter wel groei achterstand bij de baby sinds 20 weken. Buik en baarmoeder wel gemiddeld maar kindje dus echt kleiner. Succes morgen

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bij mij kwam hij bijna tot mijn ribben rond jouw termijn, dus ze wilden gelijk een suikertest en groeiecho...
    Uit de suikertest kwam niks en met de groeiecho bleek alles op schema te liggen.
    Ik droeg blijkbaar hoog.
    Anderen dragen naar voren of naar achter, waardoor de baarmoeder in lengte niet opvallend groeit.
    Ik hoop voor je dat het zo lang mogelijk zo blijft.
    Benauwd zijn met al 30 weken en een baby die met zijn kont ertegen zit is geen pretje :D

Nina Sanders en Lamode vinden dit leuk.
  5. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Dat voel ik aan de baarmoederrand.. die voel ik heel duidelijk onder de navel.

6. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Ik draag haar laag.. tenminste voel haar alleen maar laag, heel laag soms.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ben ook even naar die foto gaan kijken. Moet zeggen dat ik je buik eerder groter dan kleiner vind voor die termijn :o:

Een van de eerste dingen die in de meeste boekjes staan is dat je geen buiken moet vergelijken. Zoals al gezegd is het zo afhankelijk van hoe je draagt.

Denk dat wij 'leken' ook niet in staat zijn om echt goed te voelen of de buik groeit of niet. Misschien lijkt het voor jou dat het niet groeit, maar is dit echt zo?

Natuurlijk kan er morgen minder goed nieuws komen, maar denk echt dat de kans niet groter is dan bij iedere andere vrouw die morgen naar de gyn/vk gaat. Zou me er dus niet al te druk over maken, sowieso omdat je er nu niks aan kunt doen. Probeer het los te laten en veel succes morgen!

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Mijn navel zit volgens de verloskundige "verkeerd", veel hoger dan bij de meeste. Daardoor zou je snel kunnn denken dat de baarmoeder te laag/niet voldoende groeit maar is dus totaal niet zo.

Met andere woorden. Geen een lichaam is hetzelfde... maak je niet te druk.

Mikkie32 vindt dit leuk.
  9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Zo te zien draag je haar naar voren.
    Je zult met 40 weken wel een echte toeter krijgen :D

Victoria30 en Mikkie32 vinden dit leuk.
  10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Mijn navel zat inderdaad ook 'hoog'. Daardoor leek ik ook een kleinere buik te hebben. Was mij nooit opgevallen dat ik een 'afwijkende' navel had :roflmao:
    Later dacht men dat mijn baby een groeiachterstand had, uiteindelijk toch een smurf van 3400 gram gekregen. Zal dus vast goed komen! Succes!

Mikkie32 vindt dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maarja, je bent geen professional toch?

Ik zou het aan hun overlaten, ze zeggen het heus wel als er iets niet goed is

12. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Mijn buik meet te klein voor aantal weken dus groeiecho gehad, blijkt de baby juist voor te lopen voor de termijn. Ik had trouwens gevoel dat mijn buik wel heel erg gegroeid was dus iig mijn gevoel zegt niet alles over realiteit en meten zegt inderdaad niet alles over de groei van de baby. Maar als ze zich zorgen maken zullen ze vast een echo doen.

Mikkie32 vindt dit leuk.
  13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Bestte Mikkie je plaatst de afgelopen weken echt de een na de andere zorg en twijfel topic!
    Zwanger zijn is spannend en onzeker, maar leef gewoon en maak je is wat minder druk! Je hebt ook zwangerschapsclubs, vraag het daar in je maandclubje!

billy112, Nina Sanders, Liva en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Misschien voel je het niet zo goed? Ik denk maar even mee hoor. Ik dacht ook eerst dat mn baarmoeder erg laag zat omdat ik de baby vrij laag voelde heel af en toe. Uiteindelijk tijdens de controle van 24 weken bleek mn bm dus vrij hoog te zitten. Wat ik bedoel te zeggen..let it go. Jij hebt er toch geen invloed over en zolang je je kleintje voelt zou ik me niet zoveel zorgen maken.

15. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Je hoeft het niet te lezen toch, als je het vervelend vind?

16. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Tnx!!

Do1981 vindt dit leuk.
  17. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Klopt! Op naar morgen.

18. Mikkie32

Mikkie32 Bekend lid

18 okt 2016
    804
    62
    28
    Zou idd kunnen. Gelukkig voel ik haar wel dagelijks

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het komt heus wel goed hoor, niet zon zorgen maken ;)

Mikkie32 vindt dit leuk.
  20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nee ik hoef het niet te lezen, dat klopt. Maar al vragen zijn niet te missen. Straks ben je mdr en is iets meer relax zijn, is dan wel nodig ;)

Deel Deze Pagina