Hoi, Ik heb een vraagje: Ik ben nog maar heel pril zwanger 4,5 week ofzo. Nu heb ik erg veel last van mijn keel en verkoudheid. EN ik heb continue 38 graden koorts (ook met paracetamol). Weet iemand of dit kwaad kan? Ik had eerder allerlei klachten (missellijk, pijnlijke borsten) en nu dus helemaal niets meer.... Moet ik me nu zorgen maken? alvast heel erg bedankt! groetjes van Hamtaro
38 graden is wel koorts,, tussen 37,5 en 38 is nog verhoging.. Je kunt voor de zekerheid even je huisarts bellen
Bellen kan nooit kwaad, ik heb het ook gehad 2 weken geleden en tegen mij zei de ha dat ik onder de 39 moest blijven en anders meteen moest bellen en langskomen.. een beetje verhoging/koorts is niet erg krijgt je kleintje ook antistoffen van...
Als je een aantal dagen koorts hebt, kan dat geen kwaad. Het is hooguit, heel vervelend. Veel rusten, drinken en je laten verwennen, daar knap je het snelst van op. Beterschap. ps: mag je paracetamol gebruiken in het begin je van je zwangerschap?
Hoi allemaal, Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb de afgelopen dagen heel minimaal paracetamol genomen. Tot gisterenmiddag had ik nog heel veel ZWsymptomen, zoals misselijk en gespannen borsten enzo. Ook had ik gisteren nog een knaltest. Maar ik merkte gisterenavond dat dit heel erg afgenomen was en vanmorgen had ik al weinig klachten. Ik heb mijn man vandaag op een hele leuke manier verteld dat we een kindje verwachten. Hij is dolblij. Maar toen ik vanavond naar het toilet ging zag ik een heel klein beetje rozebruin in mijn broek zitten... Ik heb na het plassen ook krampen in mijn buik gekregen. De krampen zijn nu weg, maar als ik met een wcpapiertje binnenin voel, dan komt er een beetje bruin op het wc-papiertje terug. Ik ben zoooo ontzettend bang nu!!! Hebben anderen dit ook meegemaakt? Wordt dit nu een miskraam of is dit bij anderen wel goed gegaan? groetjes van Hamtaro
Hoi Hamtaro, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dit hoeft geen beginnende miskraam te zijn. Het kan ook oud bloed van de innesteling zijn. Je zegt dat je verkouden bent. Door hoesten kan er ook een vaatje zijn geknapt. Alles is nu immers beter doorbloed. Ik weet niet of je al een verloskundige hebt, maar ik zou gewoon even bellen.
Heel erg bedankt voor je reactie!!! Ik maak me zo'n zorgen dat ik er gewoon niet van kan slapen... Ik heb hele erge keelpijn en hoofdpijn, hoesten hoef ik niet. Ik slik ongeveer 2 a 3 paracetamol per dag om de koorts te temperen. Ik hoop echt dat het oud bloed is, maar hoe weet je zoiets zeker? Ik heb me nog niet aangemeld bij een verloskundige, dus denk ook niet dat ik deze zomaar kan bellen nu. Ik heb zelfs vandaag mijn man pas verrast met het nieuws... Het was super! Maar dit had ik niet verwacht...
Het zijn hele onzekere weken en zekerheid heb je echt pas met een echo. Ik heb zelf helemaal geen bloedverlies gehad tijdens mijn zwangerschap, maar heb helaas een miskraam gehad. Echter gaat het vaker goed dan fout. De krampen kunnen ook door het groeien van je baarmoeder komen. Dat heet bandenpijn. Maak je niet te druk. Zolang je niet veel bloedverlies en enorme krampen hebt, is er niets aan de hand. Probeer een beetje te genieten
Ik hoop echt dat het allemaal meevalt, misschien hoeft het niks te betekenen, zou ook gek worden hoor van onzekerheid Misschien een idee om een beetje op te passen met paracetamol, dit was pas nog in het nieuws... Paracetamol gevaarlijk bij zwangerschap - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Het artikel heeft het over regelmatig gebruik van paracetamol en niet over incidenteel gebruik (zoals in geval van TS). Er zijn mensen die dagelijks paracetamol gebruiken maanden achter elkaar dan is het wellicht dus niet zo slim om dit tijdens je zwangerschap te doen, maar in dit geval lijkt me niet dat het kwaad kan. Dus TS: sla de link maar over
Bij J heb ik met 12wkn flinke griep gehad met hoge koorts. Bij de HAP zeiden ze dat ik gewoon lekker moest uitzieken met een paracetamolletje. Het kon geen kwaad voor het kindje. Deze zwangerschap ben ik met 7/8wkn erg ziek geweest met hoge koorts. Ook nu weer uitgeziekt met paracetamol. Zolang mijn VK aangeeft dat ik gewoon paracetamol mag als ik ziek, zwak of misselijk ben ga ik mij niet druk maken om een artikel in een krant! Alles moet met mate en in proporties, tuurlijk is elke dag paracetamol niet goed voor 9maanden lang. Maar dat lijkt t me ook niet als je niet zwanger bent! Gewoon lekker uitzieken en als t te lang duurt gewoon even met de HA overleggen. Maar een paar dagen ziek zijn kan geen kwaad.
waarom voel jij binnenin met een wc papiertje? laat de boel de boel maar ff... En, bruin verlies is heel normaal in het begin van je zwangerschap. Wat betreft koorts, en keelpijn.. griepje op komst misschien? Succes meid en probeer te genieten. Symptomen komen en gaan!
Hoi allemaal, Heel erg bedankt voor jullie reacties! Heel fijn! Bij mijn eerste zwangerschap maakte ik mij eigenlijk totaal geen zorgen. Daarom is het zo apart dat het me nu niet loslaat... Paracetamol is inderdaad niet iets wat ik graag tijdens zwangerschap gebruik. Daarom heb ik het heel lang zonder geprobeerd. Helaas werd mijn koorts daarna steeds zo hoog dat het me beter leek om een pilletje te nemen om de koorts te drukken. Ik wacht steeds zo lang mogelijk met het innemen van een nieuwe, maar als ik dit niet doe is de koorts 39,5. En dat lijkt me met 4,5 week (waarbij de innesteling nog volop plaatsvindt) ook niet best, toch? Het is gelukkig bij wat bruinverlies gebleven. Alhoewel ik af en aan buikpijn heb gehouden gisteren. Dat trekt dan door mijn buik naar beneden (net als bij weeën). Mijn zwangerschapssymptomen zijn helemaal weg. Zo was ik eerder steeds misselijk. Daar is nu niets meer van te merken. Ook had ik wat gespannen en grotere borsten. Die zijn nu weer helemaal normaal. Dat lijkt me ook geen goed teken. Vanmiddag heb ik een zwangerschapstest gedaan met middagurine. Het was er eentje van de kruidvat en deze werd met anderhalve minuut gelijk een knaltest. Dit heeft me gelukkig iets gerustgesteld. Maar toch.... al die dingen bij elkaar... wat denken jullie hiervan? Heel erg bedankt allemaal! groetjes van Hamtaro
Je maakt je te druk meid Geniet van het feit dat je zwanger bent! Maak ondertussen een afspraak bij een VK en plan een echo in. Stop met steeds testen doen en wc papiertjes in je stoppen om te kijken of er bloed komt. Het HCGniveau schommelt dus een test kan soms minder donker zijn waardoor je nog onzekerder wordt. En met een wcpapiertje gaan rommelen zorgt alleen maar voor irritatie waardoor je ook wat kunt gaan bloeden. Uitzieken en je eerste echo afwachten, meer kun je nu niet doen. En over paracetamol hoef je, je echt niet druk te maken. De innesteling heeft al plaats gevonden en dan nog, daar kan een paracetamol geen kwaad voor. Je mag ze gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.