9 weken zwanger en bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweedeukkie, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweedeukkie

15 dec 2008
    12
    0
    0
    ik ben 9 weken zwanger en heb sinds vanmorgen na het afvegen roze bloed op het papier zitten.. daarna niets meer.. de hele dag een zeurderig gevoel in mn buik, en nu een uurtje geleden weer roze bloed aan het papier na het afvegen.. ik maak me zo'n zorgen en ben er erg verdrietig van.. ik heb toevallig voor maandag een echo gepland staan bij mijn vk.. maar dan duren 2 dagen wel heel lang zo! bah wat voel ik me ontzettend rot.. loop de hele tijd naar de wc.. kan dit duiden op een miskraam?
    heb trouwens met 8 weken een echo gehad en toen was alles goed.. en we zagen het hartje kloppen..
    ben nu zo bang dat het kindje dood is.. :cry:

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik snap je ongerustheid. Toch wil roze verlies helemaal niet zeggen dat het misgaat. Dat je een goede echo hebt gehad is hoopvol, maar ook weer geen garantie. De baarmoedermond en vagina zijn heel rijk doorbloed en soms zomaar, soms na vrijen, soms na harde ontlasting knapt er een vaatje en verlies je wat bloed of wat bruin of roze afscheiding. De pijn in je buik kan ook komen door het groeien van de baarmoeder. Pas bij heftige buikkramp in combinatie met veel helderrood bloedverlies heb je kans dat het misgaat.
    Sterkt en ik hoop dat je een goede echo hebt straks!

Deel Deze Pagina