Hallo, aan mijn banner kun je zien dat ik nog maar kort zwanger ben. Gister heb ik voor het eerst weer met mijn partner (héél voorzichtig) gevreëen en na afloop had ik een sliertje bloed, gevolgd door roseverlies (ik denk bloed verdund door zijn sperma). Vanochtend was het, tot op heden, nog wat bruinig. Nu lees ik overal, dat dit kan gebeuren en dat het niets ernstigs is, want de baarmoedermond is veel meer doorbloed en daardoor zou er gemakkelijk een bloedinkje kunnen ontstaan. Maar: ik ben nog maar in de 5e week. Is die baarmoedermond dan al meteen zoveel meer doorbloed? Ik maak me dodelijk ongerust nu! Mijn temp blijft wel mooi hoog..mijn buik blijft gewoon zeuren , steken en opgeblazen voelen net als de afgelopen weken, maar toch..ik doe er geen ook meer van dicht. Ik las ook, dat ik nog te pril ben om met een echo vast te kunnen stellen of de zwangerschap nog helemaal intact is. Vanaf wanneer kan dat wel? Want ik heb pas op 6 februari mijn eerste echo en ik weet niet hoe ik die komende 3 weken dan moet doorkomen....
Hoi Hellen1971, ik snap je ongerustheid hoor en wat duren 3 weken dan lang he?! Maar het is inderdaad echt niet zinvol eerder een echo te doen, want het zegt niets, behalve dat er iets zit, maar of het ook goed is weet je vaak echt pas rond de termijn waarop je je echo hebt. Maar ik ga je wel proberen gerust te stellen, want we horen heel vaak terug van vrouwen dat ze heel pril al wat bloed hebben verloren. Het blijft natuurlijk hartstikke spannend en garanties kan ik je niet geven, maar dat kleine beetje dat je hebt verloren klinkt niet erg. Er is al een hoop activiteit gaande al vanaf de innestelling en je lichaam reageert daar meteen op door alle mogelijke voedingsbronnen aan te wenden, dus ook de bloedtoevoer. Zeker als het bij dit bloedverlies blijft niet teveel zorgen maken en een beetje vertrouwn op de natuur. Misschien wel een idee om tot de echo misschien even geen gemeenschap te hebben, puur voor je eigen gemoedsrust? Maar het mag wel natuurlijk, net hoe jullie er zelf in staan. Ik duim met je mee. Groetjes Brigitte
Dank je wel Brigitte! Inmiddels, na veel lees en speurwerk, is mij ook wel duidelijk geworden, dat zo'n bloedinkje nog vrij vaak optreed na gemeenschap. Deze informatie en jouw toelichting maken dan ook, dat ik een stukje geruster ben. Ik ben wel een beetje te geschrokken om nu weer lust tot gemeenschap te hebben en ik wilde inderdaad die eerste echo even afwachten. Dank je wel voor je steun en uitleg!