Hallo, Ik heb sinds donderdag (33 weken en 4 dagen) een rommelend gevoel in mijn buik gepaard met pijnlijke steken en heb toen de VK gebeld. Op vrijdag mijn urine laten controleren, blaasontsteking! Zaterdagmiddag werd de pijn heviger en ben ik dus naar de VK geweest, na inwendig onderzoek bleek mijn baarmoedermond verstreken en stuurde ze me door voor een CTG, de weeën waren volgens de VK in het ziekenhuis gewoon een reactie op mijn blaasontsteking en na nog een inwendig onderzoek had ik volgens haar ook geen verstreken baarmoedermond. Op zondagochtend bij de HOV mij urine nogmaals laten controleren, geen blaasontsteking meer te ontdekken maar ik moet de penecelinekuur toch afmaken. Rond 22.00 was de pijn niet meer te houden en weer naar de VK, weer inwendig onderzoek en ook deze VK constateerde een verstreken baarmoedermond, geen opening en ze kon het hoofdje voelen van onder af. Op haar advies 2 paracetamol genomen en naar bed gegaan, vandaag weer 2 paracetamol (pijn begint vaak pas na 16.00 daarvoor is het wat gerommel) 'smiddags weer 2 paracetamol en rond 17.00 op bed gaan liggen vanwege de drukkende pijn. De paracetamol's zijn trouwens op haar advies. Momenteel voel ik weer de pijnlijke steken en heb ik rugpijn net onder mijn ribben. Ik wil mijn VK niet continu lastig vallen, ik heb ook niet het gevoel dat de bevalling begint ofzo maar de paracetamol werkt niet echt en het is best pijnlijk. Soms zelfs hevig, douchen helpt wel maar maar heel even en ik heb geen kruik oid. Wat kan ik het beste doen? Ik ben nu 34 weken en 1 dag zwanger en trek het echt niet om nog dagen/weken met deze pijn te lopen. Woendag heb ik weer een afspraak.
hoi Maaike, ik zou toch maar weer contact opnemen met je eigen verloskundige. Als paracetamol niet helpt en je blijft last houden van pijn en krampen, dan moet je gewoon weer bellen. Mirjam