9 weken zwanger en erg misselijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamilou, 26 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    In het begin van mijn zwangerschap had ik totaal geen kwaaltjes. Voelde mij soms niet zwanger. Maar nu ben ik (morgen) 9 weken zwanger en ben me toch misselijk!!! Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen, heb al veel geprobeerd. Deze hitte helpt ook niet bepaald mee.
    Wie heeft tips tegen zwangerschapsmisselijkheid? Ik lees ze graag.
     
  2. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik vond ijskoud water heerlijk. En fruitsapjes..
    Heel erg vervelend, hopelijk kom je de hitte ook goed door en word de misselijkheid snel minder.
     
  3. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Sabbelen aan waterijsjes lukt mij nog wel. Dan krijg ik toch nog wat vocht binnen. Maar drinken en zo gaat niet echt. Doe het wel zoveel mogelijk. Hoop dat het snel minder heet wordt.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Bij mij hielpen de armbandjes tegen wagenziekte heel erg goed. Anders zou ik de huisarts bellen en vragen naar emesafene of suprimal.
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik kon ook slecht drinken, vooral water smaakte vies. Enige wat ik weg kreeg was met koolzuur, bijv ijsthee en dan ijskoud en citroenschijfje erin. Of smoothies met yoghurt en fruit.

    Verder at ik veel crackers (verschillende soorten), fruit en salades. Oh en chips haha. Vlees, aardappels en groenten kreeg ik niet weg vanwege hun structuur. Zoek naar de dingen die je wel kunt verdragen (ook al is dat niet herl gezond, het is als t goed is maar n paar weken).
     
  6. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik heb een aantal tips van jullie geprobeerd. Lief dat jullie meedenken.
    Chipjes gingen toen het zo heet was wel, niet veel maar wel iets. Ook een beetje yoghurt met fruit en dan door de blender. Stukjes fruit lukken niet. Brood, avondeten e.d. ook niet. Maar ik ben al heel blij dat ik weer wat eet.

    @Kramertje Zijn dat medicijnen tegen de misselijkheid? Helpt dat goed?
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  7. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Dat het veel minder heet is scheelt ook enorm!!
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja zijn medicatie voor zwangerschapsmisselijkheid. Wat helpt is per persoon verschillend. Bij mij hielp de suprimal iets beter en wat ik aangaf zo’n simpel goedkoop armbandje tegen wagenziekte. Hielp bij mij super!
     
  9. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik ga er zo voor de zekerheid 1 halen. Etos heeft die bandjes toch wel?
     
  10. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Aan de ene kant baal ik van de misselijkheid maar aan de andere kant bevestigd het wel de zwangerschap. Kan niet wachten tot de echo.
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja hoor ik kocht ze ook bij de Etos.
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Pin je niet vast op dat misselijkheid bevestigd dat de zwangerschap goed zit hoor. Ik was ontzettend ziek, maar bleek een missed abortion te hebben. Hcg bleef gewoon in stand en dus ook mijn vreselijke misselijkheid, dat terwijl mijn vruchtjes niet meer leefde.
     
  13. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb ook zo een bandje. Die is speciaal voor wagenziekte en ochtendmissleijkheid (wel even goed kijken anders neem je de verkeerde mee).

    En tot in den treuren uitproberen. Ik kan appels, nectarines, zoute drop, koffie (heel soms met melk), gekookte aardappelen met dikke jus eten en water drinken.
    Absoluut geen melkproducten (op 1x in de 2dagen 1 cappuccino), brood, groente of alles met synthetische suiker erin (op dus de zoute drop na).

    Ik ben nu 12 weken en al sinds 6 weken super misselijk. Heel langzaam heb ik steeds meer betere dagen. Vandaag zelfs een dagje zonder mijn polsbandje.
     
  14. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Het is uitproberen wat voor jou werkt helaas, en eventueel om hulp/medicijnen van je huisarts vragen. Sterkte! Hopelijk is het snel voorbij!
     
  15. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    534A688C-6E9F-43B8-BDFC-E14DAF7C8CE1.jpeg
    Ik heb deze gekocht. Is dit de goeie?
     
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    mamamilou vindt dit leuk.
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Jazeker, deze heb ik ook!!! Hoop dat het voor jouw ook mag werken.
     
  18. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik draag het bandje nu een aantal dagen en het lijkt idd beter te gaan. Ik ben minder misselijk.
    Hoop dat het zo blijft. Anders ben ik straks op vakantie ben niks waard.
     
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wat goed om te horen. Wellicht voor de zekerheid toch een receptje halen voor emesafene of suprimal zodat je als het nodig is je iets bij je hebt op vakantie...?
     
  20. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ja? Dan zal ik maandag bellen voor een afspraak. Zij geeft nooit medicijnen zonder consult.
     

Deel Deze Pagina