Heel stom. Ik ontkalk normaal de badkamer met schoonmaakazijn, maar dit was op. Had handschoenen aan en heb de douche, tegels en deurtjes ingespoten met antikalk en de deurtjes dichtgedaan. Juist zodat de lucht een beetje daar zou blijven. Doucheraampje wagenwijd opengezet voor frisse lucht en verder gegaan met de rest van de badkamer. Toen ik de douche zelf weer wilde gaan boenen, deed ik de douchedeurtjes open en kreeg meteen een walm antikalk in mijn gezicht die ik inademen. Voelde het in mijn keel. Had er even niet bij stil gestaan dat dit kon gebeuren. Ik liep meteen weg en heb daarna alles snel afgespoeld met een handdoek voor mijn neus en mond. Ik weet dat ik niet dagelijks deze chemische troep moet inademen natuurlijk.. maar zou dit schadelijk zijn?
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik heb met 40+.. weken zwangerschap de douche met antikalk schoon gemaakt en geen seconde bedacht dat het misschien schadelijk zou zijn. Momenteel ligt er een (voor zover we weten) gezond 1 week oud mannetje op mijn borst. Ik zou je dus geen zorgen erin maken. En daarbij, je kan er toch niks meer aan veranderen.