zonnebank, rode vlekken ´s morgens, baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    allereerst ben ik ruim 15 wk zwanger en word ik sinds 2 weken elke ochtend wakker met rode vlekken in mijn gezicht. ze voelen bobbelig aan maar jeuken niet en branden ook niet. het ziet er alleen echt niet uit. elke dag camoufleer ik ze en in de loop vd dag trekken ze weg.. wat zou ik hier aan kunnen doen? speciale creme? iemand ervaring mee? blijft dit hele zwangerschap zo?

ik ga trouwen begin juli in een prachtige witte jurk. ik wil graag een kleurtje opdoen ahv de zonnebank maar vrees voor zwangerschapsmasker. wat te doen? kan ik met factor onder de zonnebank? alle tips zijn welkom!! hoe lossen andere mensen die in zomer of na zomer bevallen dit op? je wilt toch niet de hele zomer er wit bij lopen..

verder denk ik dat ik de kleine gevoeld heb. althans kleine belletjes net boven schaamstreek aan de linkerkant, herhaaldelijk gevoeld. of zijn het mijn darmen? of zitten darmen hoger?
    who knows?

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Je gevoel van de belletjes in het gebied wat je beschrijft is inderdaad vast je baby, gefeliciteerd!
    Wat het voorkomen van een zwangerschapsmasker betreft: ik gebruik vichy factor iets van 40 of 50 ofzo. Wordt je inderdaad niet erg bruin, maar alles beter dan pigmentvlekken in mijn gezicht. Want dat duurt echt een hele Hollandse winter voordat die eindelijk weer weggetrokken zijn.
    En je huidirritaties kan ik niet verklaren. Vreemd dat je ze alleen 's morgens hebt. Ik weet wel dat je doorbloeding anders wordt tijdens je zwangerschap, maar of dat er mee te maken heeft, geen idee.

3. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik raad je echt heel erg af om te gaan zonnen!!! ik heb er echt vlekken aan overgehouden en hoewel een bruin kleurtje (voor één dag) gauw weg is gaan deze vlekken niet meer weg en in plaats van een kleurtje op te smeren loop ik nu elke dag te camoufleren met lichte creme, het hoeft niet voor iedereen hetzelfde te gaan maar geloof me als je ze één keer heb kom je er moeilijk af..

gefeliciteerd met het trouwen en dat is vast de baby die je voelt!:)

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Voor een mooi bruin kleurtje zou je je ook kunnen laten sprayen.
    Er zijn heel veel bruidjes die dit doen.

Ik voelde tegen die tijd ook mn baby af en toe al :) nu steeds vaker.

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ja dat sprayen lijkt me ook een hele goede actie.. maar is dat niet schadelijk dan?
    kan dat ergens in utrecht dat jullie weten?
    dank voor al jullie reacties, heel erg fijn!!

ps toch zie je nooit lijkbleke zwangeren in de zomer... hoe krijgen die dat dan toch voor elkaar? en laten jullie de rest van jullie lichamen wel door de zon kleuren, alleen gezicht met hoge factor?

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben ook getrouwd toen ik zwanger was, en heb gewoon gezorgd dat mijn huid mooi glansde (Dove voor droge huid, heeeel fijn). Verder was het zomer toen ik 15 weken zwanger was, en net herfst toen we trouwden (toen 17 weken zwanger). Ik fietste wel gewoon veel, met SFP 15 op mijn gezicht en had een gezonde kleur. Dat zit er de komende tijd misschien ook wel in, met de lentezon!

Ik zou NIET gaan zonnen en ZEKER geen zonnebank nemen.

En dat geplop/gekriebel, ja dat kan het zijn hoor! Ik voelde de eerste kriebeltjes ook rond die tijd! Heerlijk! Ik mis het enorm haha. :D

Het is een misverstand dat je met bescherming geen kleur krijgt. Ik zon nooit zonder bescherming, doe het liefst iets van factor 15 op, en zie er in de zomer altijd mooi gezond uit. Niks lijkbleek. Ben ik wel geweest met de zwangerschap, maar dat was door die fijne misselijkheid ;)

Deel Deze Pagina