Snap niet waarom jou ma zoiets zegt... alsof jij er wat aan kan doen. Alles leek goed te gaan zeg je en nu hangt hij werkelijk de vreselijke draak uit. Ik vind t allemaal heel knap van je meis... en ik wens je heel veel succes en wijsheid in deze situatie. Ik hoop dat t niet zo ver komt dat je voor abortus kiest meis.. er zijn zoveel mensen die kindjes kwijt raken nog voor de 12 weken en zelfs later. Ik hoop echt dat je voor leven kiest... Sterkte nogmaals
Ik weet niet of het bewust is, maar er wordt al meerdere keren gevraagd hoelang jullie samen zijn en daar komt maar geen reactie op? Ik vind het nogal bizar dat het eerst helemaal geweldig is, jullie hebben besloten samen voor een kindje te kiezen en nu ineens is alles anders en denk je na over abortus. Je geeft duidelijk aan hoe zwaar het was met een kindje, dat je nog werkt en studeert en dat je het nooit meer alleen wilt doen. Het lijkt mij dus dat jij niet iemand zou moeten zijn die "zomaar" even snel besluit om zwanger te willen worden. Maar als ik dan lees hoe jullie relatie is en hoe jullie met elkaar omgaan dan krijg ik toch het vermoeden dat je deze man eigenlijk helemaal niet goed kent? Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar áls het zo is dat je halsoverkop gekozen hebt om met deze man een kindje te willen en nu blijkt dat hij toch niet zo leuk is als je dacht dan moet je toch echt jezelf voor je kop slaan daarje zo'n fout hebt kunnen maken. En dan vind ik het wel heel erg dat een ongeboren kindje hier de dupe van wordt.
lekker in je huisje en omgeving blijven wil je dat ie zo uitvalt tegen je als je zoontje er is lekker voorbeeld en hij spoort gewoon niet dus opzouten met die jongen want een man is ie niet kies voor je zelf en je kinderen en laat hem lekker links liggen wel lastig omdat hij de vader is maar daar heb je toch niks aan als je als sloof word gebruikt
nou dit slaat dus ook nergens op je kunt ook zeggen ga bij hem weg en probeer uit te zoeken wat het beste voor jullie is en hoe je het straks financieel kan redden met zijn 3en hopen op een miskraam of abortus denk eens na joh
als ik het goed begrijp wil je abortus laten plegen door zo een klote vent ??? nou sorry maar omdat je dan verbonden blijft met hem ja klopt daar had je aan moeten denken toen je je de keus had gemaakt om zwanger te worden beetje triest om je kind weg te laten halen door hem omdat hij niet meer verder wilt met jou beetje jammer dat je zo denkt
Ja dat schreef ze ook ergens dat ze eerst helemaal gelukkig waren en samen achter de beslissing stonden !! Ik ben wel benieuwd naar ts nu
Ah thanks, daar heb ik dus overheen gelezen. Inderdaad niet zo handig, maar ja, da's achteraf gezien... Hij is dan ook als een blad aan een boom omgedraaid TS? Lijkt me een gevaarlijke man...
Lieve TS, Zoals eerder ook al door iemand gezegd, wil ik je eerst complimenten geven dat je zo open en eerlijk bent terwijl je al een verleden achter de rug hebt waarin veel mensen je om bepaalde redenen veroordeelden. Daar heb je ballen voor nodig en die heb jij blijkbaar. Verder vind ik het enorm knap van je dat je al zo lang alleen voor je zoontje zorgt. Dat moet zwaar zijn, zeker wanneer je daarnaast nog werkt en studeert en ook dat heb je toch maar gedaan. Knap! Ik snap heel goed dat je graag een gezinnetje wilt vormen en dat je daarom nogmaals zwanger bent geworden van iemand van wie jij dacht dat hij fantastisch was. Hoe lang jullie ook bij elkaar zijn of dat er misschien al tekenen zijn gewet dat ie misschien toch niet zo fantastisch was, doet er nu even helemaal niet toe, vind ik. Je staat nu ineens voor een situatie waarin je er alleen voor staat (wat misschien uiteindelijk maar beter is ook al moet het je vast veel pijn doen om veel verschillende redenen) en zwanger bent! Doodeng lijkt me... Zoals ik je begrijp, zijn het vooral de praktische zaken waar je tegenop ziet wanneer je een tweede kindje zou krijgen, klopt dat? In dat geval, zou het je misschien helpen om eens wat dingen op papier te zetten? Ik kan me voorstellen dat je in deze situatie even door de bomen het bos niet meer ziet en misschien helpt het je om eens op te schrijven wat het bijvoorbeeld financieel zou betekenen, wie op welke dagen kan oppassen en hoeveel dagen je dus kan werken en studeren etc? Misschien krijg je dan een beetje overzicht waardoor het je beter lukt om een keuze te maken? Wat je ook gaat doen, vertrouw op jezelf, dat is de afgelopen jaren ook prima gelukt! Succes meis, wens je veel kracht en wijsheid toe!
Ts, blijf aub in je eigen huis! Je verdient absoluut beter, dan je te laten behandelen als oud vuil! Als je nu al zoveel verdriet krijgt, word het alleen maar erger. Denk goed na over je keus, en ga eerst eens je hart uitstorten bij je moeder. Misschien valt haar reactie reuze mee! Jij kunt hier niks aan doen! Je hebt je al zo goed bewezen door een toekomst op te bouwen voor jou en je zoon. Dat moet zij toch ook zien. Veel sterkte en succes voor de toekomst!
Hey ts.. Ik las dat e schreef dat je moeder zich schaamde toen je zwanger was van je eerste.. Dat zegt meer over je moeder dan over jou hoor meisje.. Laat niemand je wijsmaken dat je je schamen moet omdat je ongepland zwanger was.. Je zou ze de kost moeten geven! ( ook op het gemiddelde schoolplein!) Met opgeheven hoofd!
Helemaal mee eens. Waarschijnlijk voelt TS zich al rot genoeg en sommige oordelen zijn een beetje kort door de bocht. Sterkte met je keuze.
Ha meid, ik heb niet alle pagina's gelezen maar wil toch ff reageren. Ga alsjeblieft weg bij die man! Als ik alleen al zie hoe hij zich tegen je zoontje gedraagt, dat wil je toch niet voor je kind? Als iemand zo tegen mijn dochter zou praten dan zou ik nog geen eens een vriendschap willen onderhouden met diegene, laat staan een relatie. Je hebt het 1 keer eerder gered, je redt het echt wel nog een keer!! Dit moet jij jezelf niet aan willen doen en ook je kind(eren) niet!!!
Meid wat een vervelende situatie! Als ik jou was zou ik nu eerst een tijd in mn eigen huisje blijven wonen. Ook lijkt het mij verstandig dat je met je (ex) vriend om tafel gaat samen met iemand erbij, bv je schoonouders, nagaan wat er is mis gegaan dat jullie relatie ineens is omgeslagen van hardstikke leuk naar hardstikke rot. Hoe je vriend zich gedraagt is niet normaal, maar we lezen 1 kant van het verhaal. (Daarmee zeg ik niet dat zulk gedrag geaccepteerd moet worden) bv: waarom stuurt hij een app dat het uit is? Is dit uit onmacht? Omdat je weg bent gegaan zonder iets uit te praten? Waarom was hij gefrustreerd over de boontjes en je zoontje? Misschien had hij zich uitgesloofd in de keuken en was hij teleurgesteld dat je zoontje niet eens hoefde te proeven? Etc etc. Zijn gedrag keur ik niet goed, maar zoals ik zei: we lezen een kant van het verhaal.
Bij dit soort gedrag van je vriend gaan bij mij ook alle alarmbellen af. Eerst ben je een prinsesje, nu ineens omslaan als een blad aan een boom. Dat soort mannen sporen dus niet en moet je heel ver weg van blijven. Blijkbaar denkt hij dat je niet meer weg gaat bij hem. Zwanger en omdat je bij hem in gaat wonen. Een meteen komt zijn ware aard naar boven. Ik zou dus ook echt weg blijven deze keer en niet meer terug gaan. Voor wat betreft de abortus. Denlk daar aub nog over na. Laat je niet gek maken door wat je moeder allemaal zegt. Want dat is ook niet helemaal normaal. En als ze het zo vervelend vind om je te helpen, zou ik dat ook anders plannen. Als alleenstaande ouder krijg je heel veel vergoed qua kinderopvang. Dus ik zou daar vooral gebruik van gaan maken. Dat lost dan ook meteen je probleem voor je tweede kindje op. En kan je moeder ook weer meer gaan werken. Is iedereen blij.
Ben ik het dus helemaal mee eens. Er wordt hier alleen maar gesproken over het ongeboren kind, maar het ventje dat er al is heeft natuurlijk prioriteit.
Ben het ook eens met jouw post en de voorgaande gequote reacties. Ik vind het zelf een heel naïeve en kortzichtige gedachtegang om in een dergelijke uitgangssituatie abortus te gaan veroordelen en maar te denken dat alles wel goed komt. De positie van een alleenstaande moeder is doorgaans best zwak, maar TO heeft nu de kansen om die van haar te versterken. Denk ook met je verstand, niet alleen met je hart.