Rekening echo zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamaa6, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Kreeg net een rekening van de OHRA omdat ze maar 1 echo vergoeden in de zwangerschap

Heb er meerdere gehad en ben nu bang dat ik ze allemaal moet betalen deze was 42€

Ik dacht dat dit onder basisverzekering viel?

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Er vallen twee echo's onder de basisverzekering: termijnecho tussen 10-12 weken en de 20-wekenecho. Alle andere echo's worden zonder medische noodzaak niet vergoed maar daar hoort de verloskundige je van op de hoogte te brengen voor ze de echo uitvoert. Dus als ze dat niet gedaan heeft is dat erg slordig en zou ik daar even wat van zeggen... En meteen vragen hoe het met de andere echo's zit die je hebt gehad.

3. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ja niets over gezegd

Ben echt boos
    Als ik had moeten betalen had ik liever een extra pretecho gehad
    Zij wilde elke keer echoën (4keer )

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Waarom wilde ze echo doen dan? Want als het op indicatie is dan lijkt me dat het gewoon vergoed.

5. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Hartactie checken omdat ik veel miskramen heb gehad
    Laatste echo was termijnecho

6. Watermann

Watermann Niet meer actief

Spijtig dat je veel miskramen hebt gehad..

Maar je kon veel beter je zorg verzekering verhogen zodat je geen extra kosten hebt door meerdere echo's..

7. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Heb ik per 1 januari gedaan 😀
    Ik vind het vooral vervelend omdat er veel verkeerd gaat en raar gaat daar
    Anders had ik er denk ik minder moeite mee gehad
    Hoewel de apparatuur wel heel slecht is 😈

8. Watermann

Watermann Niet meer actief

Vervelend, maar heb je wel gelezen wat er werd vergoed in het (basis) pakket?
    Ik heb de duurste pakket van De Friesland en alles wordt vergoed in de zwangerschap maar, als ik jou was zou ik de zorgverzekering opbellen en anders je verloskundige.
    Succes en hopelijk wordt het wat opgelost, aan onverziene kosten heb je niks aan..

9. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ja ik heb nooit extra rekeningen gehad bij de andere kindjes
    En ik vroeg aan haar echo je elke keer?
    Ja zei ze dat is als service en 30 weken groeiecho er verder dus niet bij nagedacht

10. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Sorry maar is toch raar dat je daarvoor moet betalen als zij die echo's wilde?
    Kan daar geen fout in gemaakt zijn?
    Waren het wel uitgebreide echo's dat je ook een foto meekreeg enzo?

Ik weet niet hoor, maar ik ben wegens medische indicatie bij ziekenhuis en dan krijg je alle echo's natuurlijk vergoed, vind het maar vreemd dat de vk initiatief neemt voor echo's en jij er voor opdraait. Maar ben benieuwd of je nog reacties krijgt van mensen die bij vk lopen.

11. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Dan heeft de vk waarschijnlijk een fout gemaakt. Alle echo's met een medische indicatie horen vergoedt te worden door de basisverzekering.
    De termijnecho en 20-weken worden sowieso vergoedt door de basisverzekering.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou gewoon maandag even bellen en uitleg vragen. Misschien is er gewoon iets mis gegaan en word het opgelost.
    Als je alsnog moet betalen is het wel belachelijk want dan hadden ze dat van tevoren moeten zeggen dan had je er niet mee akkoord hoeven gaan.

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Nu schiet ik ook even in de stress.

Ik heb i.v.m hevig bloedverlies en pijn (flinke hematoom tegen de vruchtzak aan) diverse echo's gehad bij de gyn en twee bij de verloskundige. Heb nog geen rekening ontvangen, maar nu schrik ik opeens. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die met medische indicatie waren en dus vergoed zouden worden...nu twijfel ik...

14. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Bij mijn eerste heb ik ook meerdere echo's vergoed gekregen. Dit was wel in 2013, maar toen was het ook in principe maar een dat vergoed zou worden. Stom dat je vk niet heeft gezegd dat je het zelf moet betalen.

15. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    o wat raar zeg.
    ik krijg elke bezoek aan de vk een echo maar heb er nog niet 1 zelf hoeven te betalen.
    wat een verschil zit er dan weer tussen verzekeringen zeg

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik vraag me ook af of dat aan de verzekering ligt. Bij onze VK krijgen we standaard 5 echo's en we hoeven er geen 1 zelf te betalen.

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    K heb een basisverzekering maar vaak meerdere echo's gehad maar als de vk een reden dus indicatie opschrijft betaal je volgens mij niets extra's.

18. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb bij elke extra echo een brief/verwijzing gehad van de vk zodat het viel onder medische indicatie.
    Deze moest ik vervolgens bij de echoscopiste inleveren. Kreeg wel een brief dat ik het bloedonderzoek moest betalen. Gebeld naar de verzekering bleek een foutje te zijn..
    Ik zou dus sowieso even bellen!

19. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop niet dat ik dat nog krijg.
    Tijdens mijn opname elke dag echo gehad

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn verloskundige doet een termijnecho, die dus vergoed wordt, en een echo tussen 12 en 13 weken. Deze laatste is voor de eigen kosten van de verloskundigen vertelde ze. Ze bieden die aan als service om zeker te weten dat het schedeltje en ruggetje gesloten is, zodat je daar niet pas met 20 weken achter komt. Met de termijnecho met 10 weken is dat namelijk nog niet altijd goed te zien..
    Best raar dat ze jou niet op de hoogte brengt van de gang van de zaken. Ik zou er zeker achteraan bellen..

Deel Deze Pagina