Hallo meiden, as zaterdag gaan wij op wintersport. Ik ben dan 9 weken zwanger. De gyn vond dit geen probleem, als ik maar niet te stoer ging doen. Maar nu lees ik her en der verhalen over hoogte en zuurstofgebrek voor het kindje. De gyn had hier niets over gezegd. Weet een van jullie dit? Moet je onder een bepaalde hoogte blijven? Alvast bedankt!
Hoi Zena, Ik denk dat je voor die vraag toch het beste de gyn kan bellen. Ik weet dat skieen wel mag, als je rustig aan doet, maar hoe het zit met de hoogteverschillen geen flauw idee. Succes. Groetjes, Elvira
Ik ben in januari gaan snowboarden, ik was toen 12 weken. Ik had van tevoren goed geinformeerd over het hoe en wat en daar werd verteld dat je niet lang boven de 3000 meter mag blijven. Wij hebben er daarom deze keer voor gekozen om naar een laag en rustig gebied te gaan. Boven de 3000 meter krijgen wij zelf een stuk minder zuurstof binnen en daardoor de baby nog minder. Verder wilde ik graag naar een rustig gebied omdat ik zelf best goed board maar je soms toch afhankelijk ben van andere. Wij hadden super sneeuw gelukkig en de baby ligt goed beschermd, maar de halfpipe heb ik dit jaar wel links laten liggen
Ik had het opgezocht omdat we in juni zwanger probeerde te worden en op vakantie gingen naar China en Tibet. Je kan makkelijk gaan skieen tot een hoogte van 3500 meter. Je zal sneller vermoeid raken ivm minder zuurstof in de lucht en dat jij meer zuurstof verbruikt. Dus als je duizelig/benauwd wordt naar beneden gaan. Luister goed naar je lijf. Maar kan ook zijn dat je nix merkt. Overnachten doe je het liefst niet boven de 2500 meter. Zodat je lijf we tot rust kan komen. Verder kan je ook een rustdagje eventueel inlassen 8) maar vergeet niet te genieten
Hoi, Er wordt geadviseerd om niet hoger te gaan dan 2150 meter. Mocht je dit toch willen, dan kan dit wel maar dan alleen om meteen weer af te dalen. Ook mijn verloskundige zei dat je gewoon kon skien als je nog geen twaalf weken bent, tenzij je een beginnend skier bent. Gewoon niet te hoog gaan dus. Heb ook gelezen dat een dagje acclematiseren voor je gaat skien ook goed kan zijn omdat je niet weet hoe je lichaam en kind op de hoogte reageren. Veel plezier! p.s waar ga je heen, wij gaan zaterdag ook.