mijn vraag zegt het al!ben benieuwd weet het nameleijk nog niet en moet toch wel opschieten nu. x nickyz
ik ga yoga'en... en waarom? Bij gym heb ik vaak zoiets dat er meer gekletst wordt dan wat gedaan (voor het kletsen en uitwisselen van ervaringen heb ik jullie al hier ) . Verder weet ik van mezelf dat ontspanning erg belangrijk voor me is. Ik heb nogal de neiging tot hyperventileren (in het verleden best problemen mee gehad) , zeker als ik erg moe/uitgeput ben. Yoga sprak me daarom het meeste aan... Enige jammere is dat ik dus wel vrij laat was met aanmelden (met 19 weken notabene alles al vol!) en nu is er dus een extra groep gestart, alleen die is dus in de ochtend... Lekker ontspannen lijkt me juist fijn aan het einde van de dag, maar oke. Ik begin er 26 maart mee samen met een vriendin die 2,5 week verder zwanger is. Ik ben dan dus zo'n 26 weken en zij is dan 28/29 weken.
Yoga lijkt mij ook leuk. Ik wilde dat sowieso al eens gaan proberen, maar was toen zo druk dat ik het niet gedaan heb. Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook lekker. Ik zou sowieso graag een waterbevalling willen hebben. Maar ik heb nu nog voldoende tijd om daarover na te denken.
ik ga niets doen, dacht eerlijk gezegd dat ik de enige zou zijn en dat blijkt dus niet zo te zijn...pfff gelukkig. Dacht dat het tegenwoordig juist zo'n beetje verplicht was, want als ik tegen iemand zeg dat ik het niet doe wordt ik raar aangekeken.
Ik vind het eigenlijk ook een beetje raar. Het is toch goede voorbereiding? Bij mij, car4two, zit er ook een goede na begeleiding bij. Voor strakkere sluitspieren
ik zwem, bij Sam wel aan zwangerschapsbegeleiding gedaan (dat was een soort van gym maar dan voor mijn gevoel voor bejaarden). Het was ook meer praten dan wat anders, en aangezien ik al geneigd ben tot zeuren werd dat alleen maar erger. Zwangerschapszwemmen is trouwens niet echt een cursus, meer verantwoord bewegen... overigens als je echt gewend bent om te zwemmen is het denk ik in het begin echt verschrikkelijk hhihihii.
Jah, maar ik ben gewoon een waterratje Lekker warmwater kan ik me ten alle tijden heerlijk in ontspannen. Iedereen moet het lekker voor zich weten, of ze een cursus wil of niet. Ik vind het gewoon wel fijn omdat ik me dan kan concentreren op wat komen gaat en gewoon ook de nodige ontspanning krijg. ik weet niet of ik het bij een 2e kind ook zou doen.
Ik ga ook niets doen en ook iedereen (behalve mijn lief) vind dat dom van me. Maar iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Toch? groetjes Bojenna
Ik ga helemaal niks doen. Ben al 2 keer bevallen, en deze keer wordt het toch weer een keizersnee. Dus wegpuffen hoef ik niet.
Daar heb je zeker gelijk in ...dit is me eerste en weet me god niet hoe en wat me lijf gaat doen met een bevalling. Vandaar Maar hoe kan je iets beoordelen of je je daar goed bij voelt of niet als je zoiets nog niet heb meegemaakt
Mensen doen allemaal of je het nodig hebt zo'n cursus... Er zijn inmiddels miljoenen vrouwen bevallen en die hebben echt niet allemaal een zwangerschapscursus gedaan, vind dat het een beetje overdreven wordt. Ik ga tegen die tijd lekker met mijn dikke buik zwemmen dat lijkt me heerlijk!
Ik doe het niet, omdat ik het niet zo zie zitten. Met zn alle in een kringetje lopen puffen hihi. Plus ik vind het onwijs duur. Het is zo rond de 150-200 euro. Besteed ik dan liever aan iets anders. Ik ga er ook van uit dat ik een goede begeleiding krijg, van mn verloskundige. Nou moet ik zeggen, dat ik niet helemaal niets doe. Ik heb a.s. maandag(voor 5 euro) een spoedcursus van 2 uurtjes. Daar komen dingen voor-rond-na de bevalling aan bod.
150-200euro? Hier kost de zwangerschapsgym 30 euro. Alleen de yoga is wat duurder, maar dat moet je bij een bedrijf zelf regelen.