Getrappel heel laag; hoe zou baby liggen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Goedemorgen, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik ben 23-24 weken zwanger en voel heel veel getrappel in m'n buik. Nu voel ik het alleen maar helemaal onderaan, héél laag in de buik dus. Nooit voor aan m'n buik of tegen m'n lever/longen/maag aan.
    Hoe zou de baby dan liggen? Stuit of 'goed' of anders?

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hier ook laag getrappel. Geen idee hoe de baby ligt. Volgens vk met het hoofdje naar boven. Het kan nog alle kanten opdraaien.

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Bij mij ligt de baby vaak met zn hoofd naar beneden en ik voel de schoppen vaak boven in mijn buik. Dus bij jou zal het waarschijnlijk andersom zijn;)

4. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Waarschijnlijk met de voetjes naar beneden inderdaad. Bij mij tot een week of 31,32 ook. Voelde echt heel gemene trappen tegen m'n blaas en helemaal onderin m'n buik. Toen gedraaid en sinds die tijd zijn m'n ribben meestal doelwit.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Met de voeten naar beneden. Die van mij heeft ook graag een party in my belly met de voeten op mijn schaambot :D

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Net als de rest al zegt waarschijnlijk hoofdje boven. Ik voel heel duidelijk haar hoofdje boven zitten, en haar geschop overduidelijk beneden haha.

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik voel de meeste bewegingen ook heel laag maar bij mij ligt beeb juist met het hoofdje beneden.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik voelde eerst altijd het getrappel aan de zijkant en op echo's zaten zijn voetjes op de plek waar ik het voelde.
    Sinds 2 weken voel ik het regelmatig hoog in mijn buik en toen bleek hij ook met z'n hoofd naar beneden te liggen (draait nog wel soms hoor).

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je baarmoeder is ook nog niet zo groot nu, zit nog net onder of rond je navel, hoe verder je in je zwangerschap bent hoe hoger je het gaat voelen.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Je baarmoeder komt met 23 a 24 weken zo rond de 4 centimeter BOVEN je navel uit.

Hier trouwens ook een deerne in 'stuit'. Ik heb een voorliggende placenta, maar madam deelde met 15 weken al rake trappen uit richting mijn blaas. Nu heb ik zelfs af en toe het idee dat ze er uit komt zetten.
    Ze trapt zo laag dat ik de verloskundige heb gevraagd of het mogelijk is voor baby's om hun eigen vliezen stuk te trappen :D.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid lag op elke echo met het hoofdje naar beneden (veel echo's gehad vanwege medische indicatie). Ik voelde altijd de handjes links en rechts in mijn liezen/zij. De voetjes voelde ik lang zo duidelijk niet.

12. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties allemaal! Leek mij ook het meest logisch dat het kindje met hoofdje naar boven ligt.

Wat betreft dat mijn baarmoeder nog niet zo hoog komt; klopt, ik weet dat die nog niet tegen mijn middenrif komt ofzo, maar ik voel echt niks die richting op; alles wat ik voel is richting beneden..

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bij mijn eerste die tot week 34 ongeveer in een stuit lag ook veel getrappel beneden.

En nu doet zijn broer het ook haha. Mama minder blij want ik moet errrrrrug veel plassen door dat getrappel ;) en dit kindje is nog 4x zo druk als zijn broer ;)

Ik denk dus bij jou ook hoofdje boven...

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij mij ligt de kleine al weken met z'n hoofd naar beneden, ondertussen mooi ingedaald, maar heb volgens mij (bijna) geen trappen van voetjes bovenin m'n buik gehad. Z'n rug ligt rechts, z'n billen op het hoogste punt en dan de voeten weer aan de linkerkant naar beneden, ik voel de trappen dan ook altijd linksmidden/onder. Maar vooral voel ik z'n billen elke keer heel hard naar buiten drukken en shaken alsof ie met z'n billen schud.

Deel Deze Pagina