Ik heb gisteren de GTT gehad. Die was echt net te hoog. M'n nuchtere waarde was 5.7, moet geloof ik onder 5.6 zijn. Dus ik ben door gestuurd naar de diabetoloog en kreeg zo'n prik-koffer mee om thuis te prikken. Nu was m'n waarde vanmorgen nuchter 5.1, na het ontbijt: 5.6 en na de lunch: 4.6. Ik heb het idee dat dat hele goede waardes zijn, maar wie weet hoeveel het mag zijn, etc?
Het beleid verschilt een beetje per ziekenhuis. Deze waardes zijn super netjes hoor! Ik mocht geen waardes boven de 7 hebben anders werd ik op insuline gezet.
Ik had laatst 4,8.. En ze zeiden dat tot 5 goed was.. Dus houden ze het in de gaten, maar ze vonden het niet verontrustend.. Ik dacht altijd dat rond de 6 goed was?? Eerder had ik 6 en toen zeiden ze dat dit perfect was. Snap er zelf eigenlijk ook niet zoveel van.. Groetjes, Carlien
Lastig, ik had gehoopt dat daar richtlijnen voor waren, maar lijkt idd dat elk ziekenhuis of diabetoloog daar zelf een eigen mening over heeft...
Ik ben paar weken terug getest op zwangerschapsdiabetes. Moest om 08.00 uur nuchter in het ziekenhuis zijn. Werd toen bloedgeprikt, dit werd naar het lab gestuurd. En kreeg glucose drankje. Na 2 uur werd er weer geprikt. Me eerste waarde was 4.9 en de tweede waarde 4.1 Beide waardes waren super zei de arts. Het moet tussen 4 en 7 zijn is mij verteld.
Heb ook zwangerschapsdiabetes, maar loop in Duitsland en daar hanteren ze helaas andere waardes. Wat ik van mn schoonzusje weet is dat boven de 7 te hoog is.
ik dacht ook dat onder de 6 keurig was volgens mijn VK. Heb vorige zwangerschap diabetes gehad, waardes waren toen geloof ik 7.2. Nu momenteel 5.1. Maar moet rond 27 weken ook weer voor die super test
Hier heeft zoonlief 'gewone' diabetes en inderdaad de waardes tussen de 4 en de 7 zijn netjes.. Dus de waardes genoemd door TS zijn helemaal prima! Alleen vreemd dat je 's middags na lunch zo laag zit, die zou wel iets hoger mogen zijn.. *wou dat hij weer eens zo netjes zat.. ligt al bijna 2wk in ziekenhuis met ontregelde suikers*
Ja, ik ben benieuwd wat de diabetoloog daarvan gaat zeggen. Vandaag weer waardes tussen de 4.7 en 5.6. Lijkt dus goed te gaan. Gatsie, sterkte met je zoon!
Voor mij zijn de richtlijnen nuchter: onder de 5.5. en na de maaltijd onder de 7.0. Hoop dat je er wat aan hebt. Maar het zijn prima waardes hoor die je hebt. liefs.