Zwangerschapssymtomen voor positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Rabi, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Hoi,

    Ik ben nu vermoedelijk 8 of 9 dpo (al weet ik het niet zeker) en heb deze ronde best wat klachten die ik ken van vorige zwangerschappen. Ik weet alleen niet of ik ze toen ook al zo vroeg voelde. Misselijkheidsvlagen, moe, verhoogde hartslag cq verminderde conditie. De test was vandaag nog negatief (maar het is ook nog vroeg).

    Kan dit überhaupt wel zo vroeg al duidelijk symptomen opmerken, voordat de test überhaupt positief kan aangeven? Andere vrouwen die dat hadden die inderdaad zwanger bleken?

    Kan natuurlijk ook dat ik gewoon iets onder de leden heb. ;)
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het kan.
    Na de innesteling gaat het vruchtje het zwangerschapshormoon hCG aanmaken. Als dat in voldoende concentratie in je lijf komt kun je symptomen krijgen die ook écht met een zwangerschap te maken hebben. De innesteling vindt meestal plaats tussen 6 en 10 dpo.

    Kan je al zwangerschapssymptomen hebben onmiddellijk na bevruchting?

    Een griepje kan natuurlijk ook ;)

    Wanneer ga je testen?
     
  3. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik denk donderdag weer, als ik mezelf weet in te houden... :D
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, toen ik zwanger was van de jongste (4e zwangerschap) heb ik m'n man gebeld vlak nadat ik naast de plaatselijke bonbons-winkel was gelopen. "Schat, ik ben zwanger. Wil je dat ik een test koop om het te bewijzen, of geloof je me zo wel?"
    Ik werd namelijk misselijk van de geur van chocola. En er is echt maar één omstandigheid die ervoor zorgt dat ik geen chocola lust. :roflmao:

    Overigens moest ik van mijn man wel een test kopen en die was inderdaad positief. Dus het was niet per se heel vroeg. Maar ik geloof wel dat als je al vaker zwanger bent geweest, dat je het dan ook wel kunt opmerken zonder te testen.
     
    Louise11110 en Rabi vinden dit leuk.
  5. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Haha @tupp dat is inderdaad een verdacht signaal :D

    Ik was vorige ronde ook zwanger maar de testen bleven halverwege steken qua donkerte en een paar dagen overtijd kreeg ik een vroege miskraam. Toen voelde ik helemaal niets qua zwangerschapssymptomen. Maar was mn hcg dus wel hoger dan nu (gebaseerd op de negatieve test vandaag). Dus ik durf nog nergens vanuit te gaan. :)
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.638
    15.084
    113
    Nabij Utrecht
    Enige wat ik had vanaf 6 dpo pijnlijke boobies.
    Die avond een test gedaan (geeez wat achterlijk vroeg) en heel vaag iets te zien.
    7 dpo met nog pijnlijkere boobies opgestaan.
    Weer getest en bingo een 2e roze lijn en goed te zien en te fotograferen.
    De testen liepen ook snel op (cb 1-2 op 8 dpo, cb 2-3 op 10 dpo en de avatartest op 16 dpo, knal knal knal).
     
    D123 vindt dit leuk.
  7. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @RoGiJuLi Wauw dat is vroeg positief testen inderdaad! Gevoelige borsten is het enige wat ik nog niet voel, daarom twijfel ik nog het meest denk ik. Als die ook echt gevoeliger worden weet ik zeker dat ik zwanger ben. :)
     
  8. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.581
    974
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    #8 nosilla, 5 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2020
    Hier bij zowel mijn eerste als tweede zwangerschap echt heel snel heel moe en pijnlijke borsten, al vanaf niet lang na mijn ovulatie. Het komt dan voor de innesteling misschien niet door hcg maar ik denk dat je lichaam toch signalen afgeeft waardoor je je al vroeg anders voelt.

    EDIT: Heb even teruggekeken in de app waarin ik alles bij heb gehouden en had 3 DPO al gevoelige borsten en dat ik vaak moest plassen.
     
  9. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.581
    974
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik denk dat het komt door hormonale veranderingen.
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.155
    1.078
    113
    Dit speelde erg bij mijn 2e. Ik kreeg toen 'kwaaltjes' rond dag 25-26 van mijn cyclus. Misselijk, slecht slapen en extreem emotioneel (barstte in tranen uit om iets heel kleins). Ik dacht dat mijn NOD op dag 30 zou zijn, dus ik was nog niet ontmoedigd toen mijn eerste test voor NOD negatief was. Kwaaltjes werden erger, voelde me erg zwanger, maar test is negatief gebleven tot 10 dagen na NOD... (ik dacht dat ik gek werd ;))

    Later bij termijnecho een week terug gezet. Ik had blijkbaar opeens een late eisprong gehad en als je terug rekent dus ws al kwaaltjes vanaf 5-6 dpo...

    Bij de derde ging ik me echt zwanger voelen vanaf 10 dpo (maar ik vermoed dat test positief was geweest als ik 'm had gedaan, aangezien de test bij 12 dpo erg duidelijk was)

    Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook vaker allerlei 'kwalen' heb gehad zonder dat er sprake was van zwangerschap :rolleyes:. Bijna alle standaard kwaaltjes zijn bij mij weleens voorbij gekomen in het kader van PMS. De enige dingen echt alleen in zwangerschap heb ervaren is veranderde smaak/reuk en slappe straal bij het plassen.
     
    Rabi vindt dit leuk.
  11. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Vandaag toch wel aardig misselijk. En net een lichte tuurstreep op de predictor express. Te licht om op de foto te krijgen. Ik heb vaker zo'n test gehad met predictor, waarna ik niet zwanger bleek (maar achteraf gezien was eentje denk ik rondom mijn eisprong, dus wellicht een reactie op andere hormonen). Dus durf er nog niets van te zeggen... Spannend wel.
     
  12. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik denk nu wel; oh jee, als ik nu al misselijk ben van een zeeeer prille zwangerschap, hoe misselijk ben ik dan wel niet over een paar weken? :eek:

    Edit: net overgegeven. Ik hoop dat het gewoon een buikgriep is. :D
     
  13. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.924
    3.970
    113
    Vrouw
    Ik heb op zaterdag (9dpo) en emmer naast mijn bed gezet, thuis gewerkt wegens het overgeven en had op woensdag pas een passieve test. Mijn man had die week griep en op zaterdag bloedverlies dus had mezelf al ingesteld op een hele nare week.

    Wanneer ga je weer testen?
     
  14. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal.. Ik heb sinds de ovulatie b
    Krampachtige buikpijn.. eerst menstruatie gevoel .. nu sinds 5dpo trekkeringe onderbuik en prikkelend schaambot. Misselijkheid heel erg veel maar dit werd ik ook in de 1e week al van het Foliumzuur..

    Man wat duurt wachten toch lang.
     
  15. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Nou... afgelopen dagen bleken mijn vriend en ik een voedselvergiftiging of buikgriep te hebben. Hij alleen aan de dunne, ik enorm veel overgeven. Dus ik dacht, niet zwanger. ;)

    Maar zie vanochtend (foto binnen 5 minuten gemaakt, predictor express):
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Doublemom en bluedrake vinden dit leuk.
  16. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Jaaa wachten duurt lang he! Sterkte met wachten!
     
  17. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Paar minuutjes later, nog een stukje duidelijker :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Doublemom en bluedrake vinden dit leuk.
  18. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Nu dacht ik afgelopen dagen dus wel, oh hell, zo voel ik me normaal gesproken tijdens een zwangerschap. Zo geen zin in die fase. :eek: Maar uiteraard wel onwijs excited! :) Maar ook nog half gaar van de afgelopen dagen haha.

    Vorige zwangerschap had ik een vroege miskraam en werd de test nooit zo donker als deze dus ik voel nu wel echt vertrouwen dat het goed zit!
     
    Row1995 vindt dit leuk.
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.659
    4.038
    113
    Vrouw
    Wat leuk, gefeliciteerd!
     
  20. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw

    Whoeiii proficiat!!!
     

Deel Deze Pagina