Zwangerschapssymtomen voor positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Rabi, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Hoi,

    Ik ben nu vermoedelijk 8 of 9 dpo (al weet ik het niet zeker) en heb deze ronde best wat klachten die ik ken van vorige zwangerschappen. Ik weet alleen niet of ik ze toen ook al zo vroeg voelde. Misselijkheidsvlagen, moe, verhoogde hartslag cq verminderde conditie. De test was vandaag nog negatief (maar het is ook nog vroeg).

    Kan dit überhaupt wel zo vroeg al duidelijk symptomen opmerken, voordat de test überhaupt positief kan aangeven? Andere vrouwen die dat hadden die inderdaad zwanger bleken?

    Kan natuurlijk ook dat ik gewoon iets onder de leden heb. ;)
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het kan.
    Na de innesteling gaat het vruchtje het zwangerschapshormoon hCG aanmaken. Als dat in voldoende concentratie in je lijf komt kun je symptomen krijgen die ook écht met een zwangerschap te maken hebben. De innesteling vindt meestal plaats tussen 6 en 10 dpo.

    Kan je al zwangerschapssymptomen hebben onmiddellijk na bevruchting?

    Een griepje kan natuurlijk ook ;)

    Wanneer ga je testen?
     
  3. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik denk donderdag weer, als ik mezelf weet in te houden... :D
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, toen ik zwanger was van de jongste (4e zwangerschap) heb ik m'n man gebeld vlak nadat ik naast de plaatselijke bonbons-winkel was gelopen. "Schat, ik ben zwanger. Wil je dat ik een test koop om het te bewijzen, of geloof je me zo wel?"