Afgelopen maandag hebben we een termijnecho gehad. Ik dacht dat ik verder was in mijn zwangerschap, bijna 9 weken, maar de echo wees uit dat het vruchtje niet groter was dan 6+5 weken. De vk kon niet goed zien of er hartactie was. Ze zei dat ze wel wat zag bewegen, maar dat het ook goed kon dat het vruchtje meedeinde op mijn hartslag. 26 april mogen we terugkomen voor een nieuwe echo. Tot die tijd zitten we dus in spanning. Nou ja, spanning: ik weet dat het eigenlijk gewoon niet goed kàn zijn. 11 maart heb ik al een licht-positieve test gehad. 13/14 maart was hij heel duidelijk. Ook voel ik me steeds minder zwanger en heb ik het idee dat mijn baarmoeder niet meer groeit. Ik vermoed dus een missed abortion. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Wat een onzekere week zul jij hebben zeg... Er komen vast nog reacties dat het kan maar daar heb ik zelf (helaas) geen ervaring mee. Wij kwamen er tijdens de 11 weken echo achter dat het kleintje gestopt was bij 8 weken. Hier was geen twijfel meer over mogenlijk. We hadden met 6+5 en 7+6 weken 2 goede echo's met hartactie gehad. Dus zelfs dán kan het nog ineens fout gaan... Heel veel sterkte de komende dagen en ik hoop uiteraard op goed nieuws voor je!
hier helaas ook een missed abortion meegemaakt. ik zou 11 weken zwanger zijn geweest maar met de echo kwam we er achter dat het tussen de 6,7 weken fout is gegaan. ik moet toen nog een week wachten voor een nieuwe echo om het zeker te weten dat het niet meer leefde. gyn gaf het een kleine kans dat het even goed nog zou aflopen. maar mijn gevoel gaf al aan dat het niet goed was, helaas zat mijn gevoel goed. maar die nacht voor die afspraak was het bloeden in alle hevigheid begonnen. ik hoop voor jouw dat het toch nog goed gaat komen. het is echt zo vreselijk om mee te maken en al helemaal dat wachten. in ieder geval veel sterkte en een dikke knuf
wij hebben ook meegemaakt dat er hartactie was. Nog dezelfde dag is het waarschijnlijk overleden. Sterkte hoor. Vind trouwens wel dat je best lang moet wachten voordat je weer kunt komen voor een echo.
hier ook een MA gehad. echo bij 6,3weken was goed, hartje klopte, was wel anderhalve week korter zwanger (wat volgens mezelf ook niet kon) 3weken later weer een echo en had al een voorgevoel. het was gestopt met leven erg kort na de vorige echo (het was ook niet meer gegroeid) ik vind dat je ook erg lang moet wachten tot de volgende echo (anderhalve week toch?) alvast veel succes.
Dit heb ik ook meegemaakt. Met 7 weken een echo waarop vruchtje van 6 weken te zien was met trage hartactie. Moest toen een week wachten en kreeg toch weer wat hoop, maar helaas bleek het vruchtje de week erop nauwelijks te zijn gegroeid, al klopte het hartje nog wel heel zwakjes. De onzekerheid is afschuwelijk en anderhalve week is dan eigenlijk te lang. Over een paar dagen moeten ze echt al uitsluitsel kunnen geven. Heel veel sterkte. Suus
Lieve Helena, wens je heel veel sterkte en succes voor de komende periode. Heb bijna soortgelijke meegemaakt. In bijna week 10 begon ik bloed te verliezen. Ik heb toen een spoedecho gehad en bleek idd dat ons kindje was egstopt bij week 5/6 met groeien. Was niet eens een hartje te zien
Hoi Helena, Hier hetzelfde verhaal. Deze week echo gehad, ik moest 7+3wk zijn ongeveer, maar helaas was er een leeg vruchtzakje was past bij 5wk zwangerschap. Dus ook een groot verschil, net als bij jou. Bij ons was het al duidelijk dat het om een miskraam ging, nu a.s. dinsdag opnieuw op de echo om te zien of het zelf doorzet of met medicijnen. Ik hoop voor jou dat je gewoon korter zwanger bent en dat het hartje hard gaat kloppen deze dagen! Heb je wel kwaaltjes? Want die waren bij mij namelijk ook al verdwenen .. Je moet wel lang wachten op een nieuwe echo zeg .. Sterkte meid! Wachten duurt lang.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zelf eigenlijk al vanuit dat het mis is. Mijn extreme vermoeidheid van het begin is weg, ik lust weer dingen die ik aan het begin absoluut niet meer lustte en ook herkende van mijn vorige zwangerschap. Ik voel ook niet meer dat trekkerige gevoel in mijn baarmoeder. Heb het gevoel dat het vruchtje gewoon niet meer groeit. Toch vind ik het wel vreemd. Als een vruchtje toch al 3,5 à 4 weken niet meer leeft, waarom stoot mijn lichaam het dan niet af? We moeten inderdaad erg lang wachten. We hebben aan de verloskundige gevraagd wat het verstandigste moment zou zijn om een tweede echo te maken. Zij zei tussen de 10 en 14 dagen na de eerste echo. Bij 8,5 week moet ze duidelijkheid kunnen geven, zei ze. Daar hebben we op vertrouwd, maar ondertussen is het wel heel lang onzekerheid. Elke avond zeggen we tegen elkaar: gelukkig weer een dag voorbij. Na maandag kunnen we echt dagen weg gaan strepen. Ik zit voorlopig even in de ziektewet. Ik werk in mijn eentje op een verstandelijk gehandicapten-groep (ook 's nachts) en moet er niet aan denken dat ik daar begin te vloeien. Lijkt me heel erg voor mezelf, maar misschien ook erg traumatisch voor de bewoners.
dat snapte ik ook niet. het zat bij mij al 3weken levenloos in mijn buik. na de echo zei de gyn. dat het er over 2weken zeker uit moest zijn. (dat was de maandag) de zondag terug geweest voor een echo, omdat ik redelijk gevloeid had en iets verloren was. maar het zat er nog in. toen druppels gehad (om mijn baarmoeder te doen samentrekken) de donderdag weer een echo, zat er nog helemaal. dan cytotec meegekregen en er 1 ingebracht, na een half uur ofzo begon ik heel erg te vloeien (was net een kraantje) veel bloed en stolsels verloren en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, de volgende ochtend weer een echo, het vruchtje zat er nog helemaal in. ben een uur later gecurreteerd. hopelijk valt dat bij jou mee. succes
Gisteren wat bruin bloed verloren. Ik dacht echt dat ik een miskraam zou krijgen. Ik had pijn in mijn rug, mijn buik en mijn benen en voelde me beroerd. Uiteindelijk kwam er verder toch niks en voel ik me nu weer normaal. Nog een paar daagjes wachten tot de echo....
bij mij heeft het vruchtje er waarschijnlijk 6 weken niet meer levend in gezeten. Ik had pas bij 12 weken de termijn echo en daar bleek dat het waarschijnlijk al vanaf een week of zes niet meer leefde. Ik heb toen ook gevraagd hoe kan het dan dat het nog niet afgestoten is. De vk zei dat er eerst een figuurlijke knop om moest om te beseffen dat ik niet meer zwanger was en dat het dan vanzelf zou komen. En inderdaad, de dag na de echo begon ik me vloeien en 5 dagen later kwam het vruchtje naar buiten wat meer leek op een lichte bevalling dan op een zware menstruatie. Hoe is de echo gegaan? Hebben ze nog iets kunnen zien.
Hoi dames, Bedankt voor jullie berichtjes. Vandaag inderdaad de echo gehad. Het vruchtje was nog even groot, geen hartje. Heel jammer en verdrietig, maar ook fijn om nu zekerheid te hebben. Mijn baarmoeder was nog wel tot 8 weken doorgegroeid, maar het vruchtje echt met 6 weken en 5 dagen gestopt. Ik heb met de vk afgesproken dat we wachten totdat het vanzelf op gang komt. Mijn vk zei hetzelfde over dat het lichaam door moest krijgen dat de zwangerschap niet goed verliep. Naar mijn idee komt er langzaam schot in. Het bloed- en stolselverlies wordt elke keer iets meer. Dank voor jullie steun! Het is erg fijn geweest om hier mijn onzekerheid met jullie te delen.
pff wat shit ja ... en dat is indd zoo fijn aan dit topic ! je kunt er altijd terecht.. sterkte meid ! x
Sterkte Helena!!! Hier krijg ik over twee weken een inwendige echo, maar op vorige week bloed verloren, kon ik af met een inlegkruisje maar toch......nu ik de verhalen hier zo hoor begin ik toch weer onzeker te worden....... Mijn buik is nog steeds warm, en dat is mijn teken dat het nog goed zit....
Ik wil je helemaal niet onzeker maken, maar ik voelde me tot vorige week woensdag ook ontzettend zwanger. Mijn buik groeide ook. Bleek dat de vruchtzak zich wel naar behoren ontwikkelde, maar er was niet eens een vruchtje meer te zien. Waarschijnlijk met 4 weken overleden en opgenomen door mijn lichaam. Ik kon wel direct terecht, ik belde om 9.00 en mocht iets meer dan een uur later in het ziekenhuis een echo laten maken. En gisteren ben ik al geholpen, omdat het spontaan niet eruit kwam. Gewoon gelijk de VK bellen, die regelt meteen van alles voor je, als je dat zelf wil.