Beste uwv, Eind juni wordt mijn contract niet meer verlengd, ik zit dan aan de 3 contracten en het is algemeen bekend dat de organisatie niet gaat verlengen. Ook ben ik op papier een voltijd student hbo, maar in werkelijkheid ben ik bezig met afstuderen. Daarnaast werk ik 24 tot 30 uur in de week. Als mijn contract afloopt en ik nog niet afgestudeerd ben kan ik dan aanspraak maken op ww? Groetjes Doubled
Beste DoubleD, Wat een vervelend vooruitzicht dat je contract waarschijnlijk niet wordt verlengd. Ik begrijp dat je wilt weten of je recht hebt op een WW-uitkering als je na afloop van je contract nog niet bent afgestudeerd. Voor het werk dat je verliest kun je een WW-uitkering krijgen, ook als je naast je werk studeert. Je moet wel beschikbaar zijn voor werk en solliciteren. Je studie mag een nieuwe baan niet in de weg staan. Je mag een passende baan dus niet weigeren vanwege je studie. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel succes met je studie. Met vriendelijke groet, Folkert UWV Webcare Team