Wanneer hebben jullie je zwangerschap aangekondigd? Hebben jullie het tegelijk ook op je werk verteld? en hoe hebben jullie het verteld? Ik ben heel benieuwd naar de reacties
Gewoon gezegd dat ik zwanger ben. Familie vrij snel na de test. Mijn baas toen ook ivm werkzaamheden. En de rest van de wereld rond de 10 weken. Geen ingewikkeld gedoe. Ik snap die uitgebreide aankondigingen nooit zo. Je bent zwanger, super natuurlijk, maar het is voor de rest van de wereld lang niet zo boeiend als voor jezelf
Nr 1,2 & 4 ook gewoon. Rond de 12 weken. Bij nr 3 een hint geplaatst op een foto en die bij de andere foto's gestopt. Die koppies. Sommigen snapten de hint gelijk en sommigen moest ik uiteindelijk een echo foto onder de neus duwen. Nummer vijf nog geen idee. Eigenlijk vertellen we het liever niet (nu 9,5 weken) Maar groei aardig
Hear hear! Gewoon verteld. Op een moment dat het ons uitkwam. Verschillende termijnen bij elke zwangerschap. Het wordt toch iedere keer normaler ook. En dat geldt ook voor de mensen om je heen. Stel je voor dat ik nu al vier keer een of andere stunt had moeten verzinnen...Geen gedoe. Gewoon relaxt.
De eerste keer bij mijn ouders zocht ik een "geschikt" moment. Mijn moeder begon over een vriendin die oma zou worden, hier heb ik toen op ingehaakt door te zeggen "weet je wie er nog meer oma wordt, jij!" Toen was ik 4 weken zwanger, schoonouders gewoon verteld. Mijn broer/zus met 8 weken door middel van de echo foto. Bij de 2e heb ik foto's gemaakt van onze zoon met een boek "ik word grote broer". Hierbij de nadruk gelegd op het boek en mijn zoontje wazig op de achtergrond. Leuk om te zien hoe iedereen verschillend reageerde.
Na goede echo eerst de naaste vrienden en een collega verteld, waar ik privé af en toe ook drankje mee doe. Baas / manager wacht ik nog mee omdat ik week ben terug gezet en extra echo heb om definitieve bevallingsdatum vast te stellen. Lijkt mij handig dat gelijk wat concreter is voor de baas. Verder heb ik gewoon gezegd dat ik in september mamma word.
Ik heb mijn moeder twee keer de ketting/ armband van moeders voor moeders kado gedaan... Vooral de eerste keer duurde het even voordat t kwartje viel, tweede keer vooral verbaasd...
Met 4 weken aan een collega en dus ging het hele werk rond en wist iedereen het. Met 6 weken aan mijn ouders en met 10 weken en goede echo aan "de rest". Gelukkig is alles goed gegaan maar een eventuele volgende keer doe ik het anders