Schoenen, duur merk of is scapino/schoenenreus ook goed genoeg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sukkie, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb dus net twee paar laarsjes gescoord bij schoenenreus voor 50,-. Kan onze dame de hele winter mee door. Nu vroeg ik me af, wie koopt er ook bij scapino/schoenenreus?? Of wil je toch liever de dure schoenen omdat die beter zouden zijn??

Ik persoonlijk geloof dat de schoenen van scapino en schoenenreus goed zijn voor kindervoetjes. En daar hoef ik geen 100,- voor uit te geven.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kijk vooral naar het voetenbed, (voldoende steun op de goede plekken: geen volledig platte zool), en of de schoenzool een beetje buigzaam is: ik moet de schoen wel een beetje dubbel kunnen vouwen, als dat vor geen meter gaat, koop ik het niet.
    Verder maakt het mij dan ook idd niet uit welk merk het is of hoe duur schoenen zijn. De echt goedkope schoenen vallen dan vaak wel af, maar idd: tussen de 30 en 50 euro lukt het dan doorgaans echt wel :)

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn dochter heeft hele smalle voetjes en kan maar weinig schoenen/laarzen aan.
    Ik ga met haar wel altijd naar een kinderschoen speciaalzaak.
    Ik betaal zo n 130 euro per paar. ( ze heeft nu twee paar laarzen voor 270 euro)

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Met de super smalle voetjes van onze dochter kan ik ook echt niet slagen bij de scapino of van haren.
    Vorig jaar kocht ik ook bij een speciaal zaak, maar nu past ze de schoenen van de zara ook perfect.
    Daar heb ik dus dit jaar 3 paar laarsjes gekocht, allemaal van echt leer.
    Dat is bij mij wel echt een must...dat het van echt leer is.

Ik denk trouwens niet dat scapino slechte schoenen heeft, maar niet voor elke voet.
    Alhoewel als je niet meer geld hebt dan zul je het er wel mee moeten doen, dan kun je niet naar een speciaal zaak.

5. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Dit doe ik dus ook, vooral dat er geen platte zool in zit. Ik kijk ook vaak bij topmerken outlet. Die hebben merkschoentjes voor minder. Maar een goede schoen van scapino of schoenenreus is ook niets mis mee hoor.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het behalve de genoemde punten het ook belangrijk dat de schoen van leer is en niet van dat nepspul. Je krijgt daar zweetvoeten in. Uit de test van kassa dacht ik kwamen de schoenen van de scapino heel goed.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Hier regelmatig schoenen van Van Haren. Qua prijs beetje hetzelfde idee. J. heeft juist brede voeten en een hoge wreef, bij Scapino/Schoenenreus paste ze niets, bij duurdere schoenenwinkels past ze vaak ook niets of maar één paar. Bij Van Haren en ook bij Dolcis heb ik vaak nog iets keus (bij de laatste is het advies wel beduidend beter dan bij Van Haren...daar moet je voor advies dus echt niet naar toe...). En volgens mij zijn die schoenen niet per definitie slecht ofzo.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    scapino schijnt ook erg goed te zijn.
    Persoonlijk koop ik daar niet. Voor mij wil het ook wat en ik vindt scapino meestal niet zo mooi. Misschien zou ik een paar laarsjes bij schoenenreus ofzo kopen voor erbij.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan prima hoor! Gewoon even kijken of de zool flexibel is, niet geheel vlak en de schoen verder goed past..

Koop eigenlijk altijd schoenen bij de Scapino/Bristol/Schoenenreus/Van Haren. Zitten allemaal prima, ze loopt er goed op en de prijs is leuk.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik koop persoonlijk nooit schoenen die ze vrijwel dagelijks en veel uren per dag aan heeft bij scapino, van haren oid. Evt een schoen voor erbij wel (bijv snowboots, regenlaarzen ofzo).

Sowieso is voor mij een vereiste dat schoenen van binnen van leer zijn, anders gaat t zweten. Daarbij heeft ze een hoge wreef.

Hier dus alleen van de wat duurdere schoenen/merken. Voor mezelf trouwens ook.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier vaak bij de van Haren en scapino. Wel die van zo'n 40 euro vaak. Ook omdat ik gehoord heb dat ze beter 2 paar schoenen kunnen afwisselen. Dan 1 duur paar, maar dan een heel seizoen hetzelfde voetbed. Dan gaan de voeten echt staan naar die vorm, en is een volgende schoen soms vervelend om aan te wennen..

Dus nu heeft hij 2 voor 40, die goed zitten...

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

helaas moet ik bij de dure schoenenwinkel voor mijn jongste zoon scoren voor schoenen,meneer heeft breedte maat 5,5 a 6 en kan niet in de normale schoen met zijn grote brede voeten en hoge wreef. Af en toe baal ik ervan want ben steeds rond de 140 euro kwijt voor zijn vodten,tja het is niet anders

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zweetvoeten idd... Ik wist niet dat voeten van 4 jarige jongetjes zo konden meuren... ;) Ik had voor Jelle afgelopen jaar een goedkoop paar schoenen gekocht om mee buiten te spelen, dure schoenen vond ik zonde.. ;) Na 2x dragen was de huid tussen zijn tenen helemaal stuk en na een week stonken zijn schoenen de berging uit... Die schoenen dus maar weggegooid en duurdere van leer gekocht...

Ik koop meestal schoenen bij de plaatselijke schoenenwinkel. Puur praktisch, want anders moet ik ervoor naar de stad, dan ben ik weer benzine en parkeergeld kwijt en dan zijn ze ook duur. Daar komt ook nog eens bij dat ik niet voor 1 paar schoenen de stad in wil met een onwillige 4 jarige. (jelle heeft ècht, ècht, ècht een hekel aan winkelen) Ik kijk altijd in de koopjeshoek, daar heb ik al verschillende goede merk schoenen voor weinig geld gekocht. Meestal geef ik zo'n 40/50 euro uit per paar. Toevallig van de week superleuke laarsjes voor Jitte gekocht, die waren 65 euro. En dat is meteen ook echt de max, ze verslijten zo snel...

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier draagt ze voornamenlijk shoesme, we zijn er zelf helemaal fan van en onze dochter ook. Ze heeft bijvoorbeeld ook Nike's maar dat is echt niet fijn, ze wil er niet eens op lopen.. We hebben nu een stel met klittenband gekocht & de laarsjes, en ik las hier al wat over zweetvoeten maar dat probleem hebben wij hier dus ook.. Ik geef liever zelf wat meer geld uit aan schoenen..

15. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Heb net hele leuke laarsjes bij Shoetime gekocht Vippy's. Helaas niet goedkoop 80 euro en dan nog een stevig zooltje er in van 15 euro Dus toch weer 100euro uitgegeven. Ze heeft wel een heel moeilijk voetje, dus was al lang blij dat ik nu eindelijk laarsjes heb gevonden die haar passen.
    Sam is 5.5 en heeft maat 26 hele smalle voet en enkel met een wat dikker kuitje.

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik koop weleens bij scapino of schoenenreus of van haren, maar dat is eigenlijk maar zelden,

ik vind er zo'n verschil in zitten van 2 paar dezelfde schoenen en de zelfde maat en TOCH kan 1 schoen nog groter uitvallen dan de ander,

hoewel elephanten van de van haren wel goed is, en hushpuppie en dr visser van scapino.

ik vind leer erg belangrijk en ook een goed voetbed, ik koop dus altijd zobiezo 2 paar echt goede schoenen, en eventueel een 3e of 4e schoentje erbij voor de "leuk"

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.699
    2.511
    113
    Wij kopen niet bij scapino of schoenenreus omdat ik daar de zool vaak te stug vind. Wel bij van Haren (elephanten) en bij Bristol. Ik kijk inderdaad ook naar het voetbed en of het leren schoentjes zijn.

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Dat is inderdaad voor mij ook een reden om schoenen tussen de 30,- en 50,- te kopen. Heb nu ook twee paar voor 50,- en ze heeft nog een paar, dus 3 paar voor de hele winter....

Deel Deze Pagina