pijn in rug bij bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Lafo, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen erg stekende pijn in m'n rug als mijn dochter aan de borst drinkt, daarna is die vlammende pijn weer snel verdwenen.
    Ook steekt het een beetje in m'n borst en heb sowieso gigantische kloven die niet over gaan :(
    Ik heb al zoveel tegenslagen met bv geven dat ik er nu moedeloos van word. Wat kan het zijn en wat kan ik er tegen doen?
    Ze heeft last van spruw en krijgt er medicijnen tegen net als ik......
    Alvast bedankt voor je reactie.

Mocht ik trouwens helemaal over willen gaan op fles voeding hoe moet ik dat dan gaan afbouwen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat vervelend dat je zoveel last hebt.

De steken die je beschrift kunnen komen van het toeschietreflex. er zijn vrouwen die het helemaal als steken tot in de rug ervaren. Zodra de melk is toegeschoten wordt het minder.

Het kan ok ten gevolge van de spruw komen. Als er spruw in je melkkanaaltjes zit dan doet dat erge pijn als de melk toeschiet, de melkkanaaltjes rekken dan als het ware uit en dat voel je.

Dit voel je dan overigens ook tussen de voedingen door en je strekt je arm uit naar boven. er ontstaat dan ook een rek in bepaalde kanaaltjes. Wanneer er spruw in de borst zit dan voel je die beweging ook als een stekende pijn.

Als de spruw hardnekkig is kan de behandeling lang duren.

Je moet wel snel effect zien. Overigens zal met het verdwijnen van de spruw ook de kloofjes moeten genezen.

Heb je al laten kijken naar het aanleggen? 99% van de tepelproblemen ontstaan door verkeerd aanleggen. Zoek een LK bij jou in debuurt die met je mee kan kijken tijdens een voeding.

Als je echt wilt afbouwen laat het dan weten, dan mail ik je daar ook nog over.

Succes,

Ilse

Share This Page