Onze eigen oogst zoete aardappelen is bijzonder goed gelukt, we kunnen er bijna niet tegen aan eten Alleen kom ik niet verder dan met broccoli of in een salade , heeft er iemand nog andere suggesties? Om het nog moeilijker te maken, wij eten geen vlees of vis
Ik maak ze altijd in de oven, in partjes snijden, kruiden naar smaak en olijfolie overheen sprenkelen zodat alle aardappels een laagje olie hebben. In de oven op 200 graden een half uurtje en dan heb je heerlijke gebakken zoete aardappel. Kan je in principe overal bij eten. Je kan er ook een soep van maken met bijvoorbeeld pompoen ook heel lekker! Gewoon even googlen dan vind je genoeg recepten.
Met pompoen in soep is ook erg lekker idd, alleen zijn deze bij ons nog niet rijp In de oven ga ik eens proberen, bedankt! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben zeg , ik ben niet zo'n keukenheld.
Poffen! 30 tot 60 minuten op 200 graden. Eerst wassen, dan insmeren met olie en in aluminium folie. Ik vul ze daarna met bijvoorbeeld wat chilliconcarne. Ook lekker met geitenkaas en dan mog even in de oven! Heerlijk.
ik maak stamppot van 1/2 zoete aardappel, 1/2 gewone aardappel. daardoorheen een gesneden bosuitje en een beetje olijfolie. doet het hier erg goed, ook bij de kinderen.
Couscous mee maken, met wortel, pastinaak, aardperen, ui en pompoen combineren met een lepel ras el hanout. Ik maak er ook altijd tempura mee (om zo te eten met wat sojasaus of om vegetarishe sushi mee te maken).
Zoete aardappelvla van maken Klinkt heel gek, maar wij hebben het uit een kookboek wat we hier hebben staan (Indiase keuken). Aardappels met wat melk en veel suiker tot moes laten koken/ pureren. En in kommetjes met wat amandelschaafsel serveren. Wel een heel zwaar toetje maar erg lekker En gewoon net als patat bakken werkt ook altijd
in de gado gado ? Bloemkool en boontjes en zoete aardappel koken. Op een bedje van sla leggen. Gekookt eitje erover en in blokjes gesneden komkommer en tomaten. Wat gehakte pinda`s en gado gado saus ( Ik maak hem zelf door saté saus te maken en deze aan te lengen met cososmelk en chilia-saus )
zoete aardappelfriet 1 eetl. olijfolie zeezout 8-10 zoete aardappels als friet gesneden oven op 200 graden bakpapier op bakplaat olie en zout in een schaal, friet erdoor husselen op bakplaat leggen 40 minuten bakken is ook lekker met paprikapoeder wordt knapperiger als de frietjes eerst gewassen worden
Fritsie, hoe kun je die aardappels kweken dan? lijkt me heerlijk uit eigen tuin. Heb je tips voor mij?
Als je ze kleinschalig wilt kweken, zou ik een halve aardappel aan de onderkant met 4 cocktailprikkers , zodat de aardappel niet te veel onder water komt, in een glaasje water zetten om ze voor te kiemen. Daarna kwestie van poten en wachten.
Zoete aardappelfrietjes zijn erg lekker, worden niet zo krokant. Lekker in de oven bakken met wat zout Ik maak er graag soep mee, met kokos En mijn favoriet: een lekkere curry