Afspraak ha staat, spannende tijden breken aan

Discussion in 'Zwanger worden' started by Onzeker85, Feb 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

Feb 11, 2014
    367
    44
    28
    Female
    NULL
    NULL
    En de dagen, weken en maanden verstrijken. En dan, na bijna een jaar nog niet raak, maar om je heen allemaal zwangere mensen. Collega's, buren, vriendinnen, kennissen en onbekenden. Spotjes op tv, reclame op de radio en folders die in de bus vallen. Dagelijks word je met baby's, babyspullen en zwangere vrouwen geconfronteerd. En vraag ik mezelf af: waarom lukt het ons niet? Wat gaat er iedere keer mis? Hopelijk levert het gesprek met de huisarts een verwijzing op en krijgen we binnenkort meer duidelijkheid. En dan hopen dat als er een probleem geconstateerd wordt, het kan worden opgelost... Het is fijn om allerlei informatie op dit forum te lezen. Zo weet ik alvast een beetje wat ons te wachten staat en dat we niet de enigen zijn. Dat geeft me weer wat rust en de uiteindelijke succesverhalen geven me ook vertrouwen. Wie heeft er nog tips voor de komende tijd?

45-31-31-31-33-32-53-33-39-?

1 april 2013 gestopt met de pil. 5 maart een afspraak bij de huisarts. Doel: verwijzing en hopelijk meer duidelijkheid.

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Geen tips qua zwanger worden, maar wil je wel even sterkte wensen :)

Wij zijn nog niet zo lang bezig als jullie (klein half jaar), maar wat mij wat meer rust geeft is dat we een mooie reis geboekt hebben voor over een paar maanden. Mocht het tegen die tijd raak zijn zien we wel wat we doen, maar het geeft wel een fijne afleiding en ook een ander doel dan alleen maar zwanger worden.

Succes bij de huisarts, hoop dat je er verder mee komt.

3. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Hee ik snap het. Ik doe ook nog een opleiding voor pedagogische werkster. Dus zie veel moeders met baby's of zwanger. Maar wat ik hoorde van een collega,dat ze een kennis kon en die was er zo mee gefocust dat ze na 13 jaar op gaf en de maand erna werd ze zwanger.

Ik wens je in iedergeval heel veel geluk en sterkte.en veel met je man praten, en niet te druk maken.

4. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

Feb 11, 2014
    367
    44
    28
    Female
    NULL
    NULL
    @Ijsthee: waar gaat de reis naartoe? Wij hebben over twee maanden ook een week vakantie gepland met familie en de zomervakantie is ook al geboekt. Vooral de momenten waarop de menstruatie verlaat is, in combinatie met een negatieve zwangerschap vallen me zwaar. En daarnaast de momenten waarop de menstruatie begint.

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Naar Azië, een rondreis, dus compleet anders en spannender dan onze 'normale' zomerzonvakanties. Voelt echt anders sinds deze geboekt is, geeft iets om naar uit te kijken naast het zwanger worden.
    En wat je zegt klinkt zo herkenbaar :) ik ben nog lang niet zo lang bezig als jij, maar als ik eerlijk ben vallen die momenten me ook al behoorlijk zwaar. Elke maand neem ik me voor er minder mee bezig te zijn en niet te snel te testen enzo, maar toch denk/hoop ik elke maand dat het raak is. Als ik dan ongesteld word, pfoeh :( respect voor alle dames die er nog veel langer over doen.
    Maar misschien kun je dus iets compleet buiten je comfortzone gaan ondernemen, dan kun je je focus verleggen. 'Er niet mee bezig zijn' kan toch niet denk ik, maar dan kun je wel even je zinnen verzetten.

Ik wens je ook heel veel geluk toe, en hopelijk gaandeweg een lieve beeb in je buik :)!

Share This Page