Pil & zwangerschapssymptomen... testen???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Liesje13579, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje13579

17 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben Marlies, 27 jaar en slik momenteel de pil (Yasmin). Precies een jaar geleden bleek ik onverwacht en onbedoeld zwanger. Ik en mijn vriend besloten ervoor te gaan maar dit resulteerde in week 8 in een miskraam. Mijn eerstvolgende menstruatie, april 2015, begon ik met de pil.
    Nu zit ik op dag 8 van een nieuwe strip. Ik heb tijdens mijn laatste stopweek gebloed. Wel iets minder dan normaal, maar niet zorgwekkend op zichzelf... Ik heb volgens mij geen pillen gemist oid... Ik maak me nu alleen zorgen om het volgende...
    Ik heb ontzettend pijnlijke borsten. Ook lijken ze ietsje gezwollen... Daarnaast heb ik sinds een paar dagen heel pijnlijke pukkels in mijn gezicht. Echt heftige. De enige keer dat ik ooit zulke pijnlijke borsten heb gehad was toen ik zwanger bleek te zijn... Dat was voor mij echt een signaal, waardoor ik ging berekenen of ik mijn menstruatie had gemist...
    Nu weet ik dat dit een forum is voor dames die graag zwanger willen worden, zwanger zijn of kindjes hebben, maar ik maak mij dus echt heel erg zorgen en ben totaal niet klaar voor een kindje, ook al droom ik diep van binnen al mijn hele leven om mama te worden.
    Mijn vraag aan jullie is: heeft het zin om een zwangerschapstest te kopen? Ik weet dat de kans extreem klein is, maar de symptomen baren me echt zorgen en ervaarde ik alleen bij mijn eerste zwangerschap..
    Ik heb ook nagedacht of ik moet wachten tot het einde van mijn strip, maar aangezien ik geen ovulatie zou moeten hebben kan ik niet berekenen wanneer ik zou moeten testen, toch? Is het dan niet zo dat ik alleen zou moeten testen op basis van de symptomen die ik heb? Dat ik misschien voor mijn laatste "menstruatie" bevrucht ben? Dan kan ik morgen een test kopen toch? Aangezien het bij een bevruchting in mijn geval zou betekenen dat het al meetbaar kan zijn, ivm de symptomen? Ik weet dat het heel stom klinkt, maar er gebeuren wel vaker rare dingen.... en ik kan het niet los laten! Wachten tot dag 21 om te kijken of ik een paar dagen later ongesteld word duurt zo lang.
    Ik heb momenteel heel weinig financiele middelen dus als ik niet compleet gek ben dat ik een test zou willen doen dan zouden tips voor welke (goedkope?) test ik kan kiezen heel fijn zijn!

Bedankt!

Liefs,
    Marlies

2. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Action zwangerschaps test!

3. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad ga naar de action en haal daar een doosje. 2 testen voor 1,59 en werken perfect.

Los daarvan, wat vervelend dat je nu misschien wederom onbedoeld zwanger kan zijn. Misschien heb je een pil gemist of a.b. geslikt, ziek geweest waardoor de pil minder betrouwbaar is geweest. Het zou zo maar kunnen. Hoe dan ook. Het beste is om zekerheid te hebben. Wel of niet zwanger. Ik zou meteen zsm testen. Bij negatief. Volgende week weer testen en dan eventueel paar dagen later weer. Als ze negatief blijven ben je zeker niet zwanger en kun je iig gerust weer verder. Mocht je wel zwanger zijn, dan heel goed nadenken wat je wilt. Wens je iig veel sterkte en hoop dat je niet zwanger bent!

4. Liesje13579

17 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Ik ga morgen langs de Action en neem er een paar mee. Als het negatief is volg ik het advies op later nog eens te testen! Maar dan ben ik al een stuk geruster, want ik denk dat dit symptomen zijn van OF hoge HCG levels of iets wat helemaal niets met zwangerschap te maken heeft...
    Hopelijk kan ik zo een beetje slapen haha.. :)

Liefs!

5. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Houd je ons op de hoogte?

6. Liesje13579

17 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik doen! Wat fijn om me wat minder alleen te voelen :). Mijn vriend is toevallig 2 dagen weg dus ik laat het hem pas weten als ik getest heb morgen!

Bedankt!

En als er nog meer adviezen of ideeen zijn zijn die altijd welkom!

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    KV testen zijn ook erg goed.
    Verder geen adviezen voor je.
    Heel veel succes morgen met testen

8. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    En heb je getest? :)

9. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Ach, wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je je nu flink zorgen maakt. Een test doen lijkt mij in dit geval ook het beste. En als je klachten daarna alsnog aanhouden terwijl je niet zwanger bent, zou ik in jouw geval contact met m'n huisarts zoeken (de pijn in je borsten die je beschrijft, klinkt niet goed buiten een zwangerschap om, zeg maar).
    Succes!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als het zwangerschapssymptomen zijn, dan ontstaan die door HCG en moet dat dus zichtbaar zijn op een test.

Wat de anderen hier dus ook zeggen, even testen.

11. Liesje13579

17 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Negatief!

Ik heb getest met de early van "test", omdat ik geen tijd had helemaal naar de Action te gaan, en ik toch zo zeker mogelijk wilde zijn haha...

Gek hoe ik weet dat een zwangerschap me ontzettend paniekerig zou maken nu, en er tegelijk een knagend verlangen naar een positieve uitslag in mijn achterhoofd zit. Ver in de verte ;).

Maar ik ben opgelucht! Mijn moedernatuur moet nog maar even wachten, een hoop andere zaken die nu heel belangrijk zijn!

Denken jullie echt dat ik naar de dokter moet voor mijn pijnlijke borsten? Ik kijk het nog naar even aan denk ik...

Bedankt voor jullie berichtjes!!

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    fijn dat je duidelijkheid hebt....en het is helemaal niet gek hoor meis die tweestrijd. Dat heet verstand en gevoel. Verstandelijk weet je dat het nu niet het moment is maar je gevoel weet dat je heeeel graag mama wil zijn. Jou moment komt ook in de toekomst dat verstand en gevoel op 1 lijn liggen en hopelijk zal het dan snel raak zijn.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als ze echt erg pijnlijk zijn, zou je naar de huisarts kunnen gaan. Maar het zou ook kunnen komen door de hormonen van de pil, ondanks dat je die al een tijdje slikt.

14. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Herkenning! Gevoelens van verstand en emotie die totaal
    Anders zijn. Jouw tijd komt zeker nog wel.
    Maar voor de zekerheid zou ik volgende week nogmaals testen. Zeker omdat je niet weet waar je in je cyclus zit.

15. Liesje13579

17 apr 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik wacht het even af en als het minder wordt zal het niks ernstigs zijn. Ik zal vannacht vast beter slapen dan eerst! ;).

16. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Pijnlijke borsten kun je ook simpelweg krijgen hormonale schommelingen. En die hoeven helemaal geen duidelijke oorzaak te hebben (zelfs een klein virus waar je nauwelijks wat van meekrijgt kan ongemerkt toch invloed hebben op je metabolisme en dus ook op je hormoonbalans). Dat zou ook kunnen verklaren waarom je bloeding de vorige keer wat korter was.
    Als je je zorgen maakt kun je altijd nog naar een huisarts gaan. En ik zou even wachten tot in je stopweek als je weer wilt testen. Eerst kijken of je niet 'gewoon' ongesteld wordt. Dat scheelt weer een test kopen ;)

Het knagende gevoel achteraf is wel herkenbaar hoor. Je hebt toch ergens het idee dat je een positieve test gaat krijgen en die ideeën gaan een beetje met je aan de haal (zo van: 'wat als...')

Ik hoop voor je dat je zwanger mag zijn op het moment dat jullie er gevoelsmatig helemaal klaar voor zijn. En tot die tijd genieten van t leven met zn tweeën :)

Deel Deze Pagina