"Stiekem" Ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nissa, 23 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nissa

nissa Lid

22 feb 2015
    34
    3
    8
    Rotterdam
    Hoi dames,

In juni heb ik helaas een vroege miskraam gehad na mijn 1e poging iui, we moesten 6 weken wachten om het opnieuw te proberen.

Vanmorgen op dag 15 van de 2e ronde geweest voor een follikelmeting waarbij de arts aan de ene kant een follikel zag van 21 mm en aan de andere kant een soort honingraat zoals zij dat zelf zei. Er zaten dus meerdere follikels van verschillende afmetingen en ook was mijn baarmoederslijmvlies erg dik met een laag vocht (volgens haar omdat er blijkbaar erg onrustig is).

Op dag 12 heb ik ook een follikelmeting gehad maar ik zag eigenlijk al dat de echoscopiste het niet goed deed en het zelf ook niet helemaal wist, ik had toen volgens haar 2 eieren met afmetingen van nog geen 12 mm en baarmoederslijmvlies van 6, ik gaf nog aan dat ik zelf wat anders zag op de echo maar dat wuifde ze een beetje weg. Ik heb dus 3 dagen lang doorgespoten met Gonal f 100E. De gynaecoloog moest het vandaag eerst bespreken met een collega en zou me dan terugbellen. Ze belde net en ze gaf aan dat deze ronde wordt afgebroken ivm met het risico op overstimulatie en ik vanavond dus geen Ovitrelle mag spuiten.

Nu willen we het sowieso op de natuurlijke manier zelf proberen (man heeft redelijk slecht zaad) maar ik lees overal dat Ovitrelle de kans op cystes verkleind en ik weet zonder Ovitrelle ook niet zeker of ik überhaupt een eisprong krijg. Ik kan pas morgenochtend weer belllen met de gynaecoloog maar ben bang dat het dan te laat is. We proberen het al zeker 6 jaar en ben ook niet meer moeders jongste ( word 40 volgende maand).

Wat zouden jullie doen, ovitrelle spuiten tegen advies van de gynaecoloog of niet?

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Het is niet voor niets dat het wordt afgebroken... niet doen dus, zeg ik.

nissa vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Niet doen. Ze raden het niet voor niks af, je wil straks niet voor de keuze staan om meerdere embryo’s te moeten aborteren zodat je kans maakt op levend geboren kind(eren).

nissa vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ten eerste heel verdrietig van je miskraam.

Ik adviseer je ten zeerste dat je het advies niet in de wind slaat. ovitrelle is net als lichaamseigen HCG. Er is bekend dat dit de kans op of overstimulatie alleen maar meer aanwakkert omdat het heel veel dagen in je lichaam blijft. Met andere woorden het houdt de overstimulatie dus in stand. Ik zou dus zeer zeker niet spuiten als ze meerdere follikels hebben gezien op de echo. Hoe dan ook jij bent niet degene met de expertise hierin. Ik verwacht dat je van jezelf echt wel een eisprong krijgt met een follikel van 21 mm en je bent morgen ook nog niet te laat want hij is nog niet gesprongen…

LaLaS en nissa vinden dit leuk.
  5. nissa

nissa Lid

22 feb 2015
    34
    3
    8
    Rotterdam
    Thanks ladies,

Jullie hebben helemaal gelijk, ik ga het dus niet doen.
    Nogmaals bedankt voor jullie advies

Milkyway7, Sophie2019 en Soof1992 vinden dit leuk.
  6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik kan me trouwens echt voorstellen dat je twijfelt hoor. En heel erg rot dat je op dag 12 waarschijnlijk verkeerd advies heb gekregen.
    Sterkte!

nissa vindt dit leuk.
  7. nissa

nissa Lid

22 feb 2015
    34
    3
    8
    Rotterdam
    Jaa, het is echt rot maar het komt vast goed.
    Bedankt!

Deel Deze Pagina