Hey dames, Sinds kort ben ik aan het afbouwen met borstvoeding, dus er komt voor ons ene hele hoop bijkijken, want onze dame is erg gewend/gehecht aan mijn borsten, waardoor het erg moeilijk is/was om haar aan iets anders te laten wennen. Zij is iemand die absoluut geen fles wil, dus moet alles met een lepeltje geven. Nu heb ik ervoor gekozen, om de afgebouwde borstvoeding te vervangen met pap. En sinds kort eet ze haar groente ook aardig goed (wat wel nog beter kan), dus kan in de avond ook eentje vervangen met groente. Haar eetschema ziet er ongeveer zo uit: 08:00: borstvoeding 09:30: fruit 11:00: pap hier gaat ze in de middag slapen 14:30: pap 16:30: yoghurt 18:00: groente 20:00 - 21:00 : borstvoeding en dan gaat ze weer slapen Nu wil ik straks de ochtend en de laatste borstvoeding vervangen door wat anders. Als ik het nu zou moeten doen, zou ik kiezen voor pap, omdat ik geen ander alternatief heb. We zijn ook aan het oefenen met brood. Ik geef haar in de middag eerst brood, dan kijk ik hoeveel ze eet en aan de hand daarvan maak ik zoveel pap (dus die van 11:00 uur). Die wil ik dan uiteindelijk compleet vervangen door haar alleen brood te laten eten. Maar wat moet ze drinken? Sap of water voldoende? Stel het is gelukt om die van 11:00 uur te vervangen door brood. Wat moet ik met de ochtend en avond doen? De ochtend kan denk ik wel pap worden toch? Maar de avond? Of is er een voeding wat later kan afvallen omdat ze bijna 10 maanden is? Ik was met dit verhaal bij CB geweest, maar ben helemaal niet tevreden geweest met het antwoord van die arts. Ze zei tegen mij, toen ik aangaf dat ik pap gaf, dat ik dat helemaal niet moest doen. Dat pap niet lekker zou zijn en dat ze dat ook niet eens zou eten. Wat ze dus wel eet. Maar wat moet ik dan geven vroeg ik? Geef maar brood zei ze, maar dat eet ze niet voldoende.. Pff, het is al moeilijk voor mij met afbouwen en dan krijg ik zoiets te horen. Dus daarom ben ik toch doorgegaan met mijn eigen 'ding'. En denk dat ik van jullie betere tips zal krijgen Sorry voor het lange verhaal!
Is het drinken uit een beker niet interessant? Dan kun je brood geven en een bekertje melk erbij. Hier vindt ze het mega interessant om een paar slokjes water uit een beker te drinken. Ze wil dit het liefst ook zelf doen en een paar slokjes vindt mevrouw niet genoeg (mama wel uit angst dat de bv terugloopt). Als je s middags ipv yoghurt wat drinken uit een beker geeft en een rijstewafel of nog wat fruit dan zou je de yoghurt naar de avond kunnen verschuiven ipv avondvoeding. Als ze voldoende brood eet, dan zou 2x pap en yoghurt volgens mij genoeg moeten zijn om de hoeveelheid zuivel binnen te krijgen.
Hoi Red88, Wat een goed idee!! Yoghurt vindt ze heel lekker, dus die kan ik zeker wel vervangen door fruit of een rijstwafel en yoghurt dan in de avond geven. Ze drinkt juist alleen uit een beker, dus zal dan wat dinken aanbieden. Ze drinkt nog niet veel, maar een paar slokjes, moet wel genoeg zijn toch? En met melk, bedoel je dan gewone melk? Wij drinken thuis altijd volle melk, is dat goed? Of moet het halfvolle zijn?