9maanden snachts onrustig slaapt nooit door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vickjuhs, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vickjuhs

vickjuhs Actief lid

8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Hoi meiden
    Ik hoop heel erg dat er iemand tips heeft voor mij.
    Mijn meisje is nu bijna 10 maanden en de nachten dat ze volledig door heeft geslapen kan ik op 2 handen tellen.
    De eerste maanden was het nog wel te doen. Elke keer als ze wakker werd gaf ik de speen en sliep ze direct weer. Maar nu heeft ze er verlatingsangst bij. Na de fles naar bed gaat prima maar na een uur begint het. Word ze wakker, gaat steeds meer huilen en als ik de speen kom brengen gaat ze nog harder huilen omdat ik daarna haar kamer uit ga. Nu komt er ook nog hij dat ze gaat staan maar niet meer naar beneden kan. (Ik heb een camera babyfoon). Als ik dat zie moet ik er wel heen en dan pak ik haar op en leg haar neer en dan word ze gek!
    Waarom slaapt ze zo onrustig en word ze steeds wakker? Als tip heb ik ergens kindival tabletten van vsm gezien maar heeft geen werking.
    Wie O wie heeft het zelfde probleem gehad en kan mij tips geven?
    Thanks! X

2. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Herkenbaar! Ons zoontje is 10 maanden en wil echt niet meer zonder ons slapen. Elke keer wakker en maar huilen zodra je de kamer weer uit loopt. Ik heb dus ook geen gouden tip, maar lees graag even mee!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is normaal bij die leeftijd. Kom vanzelf goed ik deed zo:
    - naast haar staan eventjes zodat ze slaapt
    Na weekje was verlatingsangst over

Dat opstaan etc heb ik hier al sinds ze 7 mnd is en ze kan al zelf terug maar gaat niet ze blijft huilen. Ik kom gewoon steeds terug.
    Hier slaapt ze overdag maar 1.5 uur een keer en nacht 20.00-08.00 met vaak wakker en komt ze bij ons in de nacht

Hier ook nog nooit doorgeslapen hoor ;)

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Pff.. respect zeg voor jullie! Ik ben tot nu toe gezegend met een meisje die vanaf het begin doorslaapt. Ik denk dat het idd goed is om wel te laten zien dat je er voor haar bent. Je kunt een matrasje bij haar leggen, dan krijg je zelf ook wat slaap..

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Geen tips. Onze middelste (3.5) slaapt nog steeds vaker niet dan wel door. Die heeft last van nachtmerries en op dieptepunten wordt die elke 10 min huilend wakker.

ik zou proberen niet teveel naar hulpmiddeltjes te grijpen. Wellicht gaat t vanzelf over.
    zo niet... bb cream en koffie!!

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Haha! Leuk :D

Hier was het ook vreselijk, zo ongeveer vanaf 9 maanden tot 11 maanden.
    Echt drama savonds. 10 minuten slapen, weer huilend wakker, soms was het wel 12u toen ze eindelijk in slaap was geraakt.

Ik hield haar vaak op mijn schoot vast, dan bleef ze ook verder huilen, maar op den duur viel ze dan toch in slaap, en dan kan ik haar slapend in haar bedje leggen.

Ofwel ging ik haar elke 10 minuten opnieuw troosten. Dit deed ik wel enkel als ze niet echt overstuur huilde.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ben de mama die ook kindival heeft geprobeerd, white noise, 5 minuten laten huilen-troosten....
    Zoonlief slaapt nu al een paar weken tussenin....nee. niet ideaal, wij weten t ook even niet meer. Nu is t s nachts bij onruwt voldoende om even shhht te zeggen of hem even te aaien en slaapt weer verder.
    Er zijn ook nachten dat hij rustig anderhalf tot twee uur wakker is. Ligt ook zeke niet om zeven uur al op bed, drama. Negen uur komt meer in de richting en dan net na tien nog een fles waar hij zelf voor komt.
    Wist ik de oplossing maar...,, voor nu heb ik zoiets van: we slapen nu allemaal wat.

8. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar... Hier tot een jaar een slechte slaper geweest en al vanalles gedaan en meegemaakt snachts..

Dit probleem hebben wij ook gehad en wat wij deden was. Tutje geven en weglopen, als hij dan nog harder huilde liep ik weer de kamer in en ging ik met mijn rug tegen het ledikantje zitten en zei niks!
    In het begin zat ik daar een half uur tot 3 kwartier tot hij zich overgaf aan zijn slaap maar de volgende dag deed ik hetzelfde en ging steeds beter. En langzaam ging ik dan wat verder weg zitten tot het over was...

Miss heb je er wat aan, succes

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    tja hier ook doorslapen op 2handen te tellen
    en hij word in mei 2jaar.
    dus halvewege de nacht komt bij ons in bed.
    heeeeeeeeeerlijk vind ik het,zijn er helemaal aan gewend

10. vickjuhs

vickjuhs Actief lid

8 nov 2011
    232
    0
    16
    Mama zijn
    Rotterdam
    Thanks allemaal voor jullie ideeën en medeleven!
    Ik wil absoluut nooit mijn kind in bed hebben. Dan gaat toch op de die m'n privé leven met mijn man eraan. Als ik naar haar kamer ga, zeg ik ook nooit iets en geen oog contact. Wat jij dus adviseerde Mammz komt aardig in de buurt van mijn methode. Kindival geven we nu een week en maakt geen verschil.
    Ik ben nu door de huisarts door gestuurd naar een opvoedkundige van het CB. Die komt dan rond avond eten en evalueert of er dingen gebeuren die er invloed op kunnen hebben. Dat maar proberen en anders gewoon door sukkelen tot ze 18 is ;)

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Tja geen tips, mijn dochter heeft laatst 1 week doorgeslapen en komt nu weer vrolijk 2 keer per nacht ;) Op de éen of andere manier ga je er aan wennen, en je stelt je er op in. Maar leuk is anders. Verlatingsangst heeft onze dochter volgens mij nooit last van gehad, wel erge dorst altijd.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

hahaha heb zeker nog wel een prive leven hoor,is een uur of 3als hij bij ons komt liggen
    dan slaapt mijn man gewoon hoor;)

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    en blijf anders maar lekker sukkelen tot haar 18e,dan gaat je prive leven ook wel naar de kloten hoor.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier gelukkig een meisje die meestal gewoon doorslaapt, maar we hebben vorige maand een paar lastige maanden gehad waarin ze opeens 's avonds wakker werd en erg onrustig was. Ook 's nachts opeens huilen.
    Hebben haar bij ons in ex genomen, maar dat was absoluut geen oplossing; alle 3 sliepen we slechter én ze was vroeger wakker dan normaal. Wiegen in de schommelstoel en dan na een paar minuten terugleggen werkte ook opeens niet meer, zodra ze maar dacht dat ik haar terug wilde leggen was het huilen en ik zat zo een uur met haar te sukkelen, doodvermoeiend...
    Toen hebben we de 5 minuten methode gedaan en dat werkte hier perfect; we hoefden er eigenlijk nooit meer dan 2 keer heen te gaan en dan was het eventjes brullen en opeens sliep ze weer.
    Deze methode houden wij er dus in, maar ieder kind is anders en het is helaas steeds weer zoeken en uitproberen wat voor jouw kind werkt.

Deel Deze Pagina