Hallo, Ik heb een vraag voor mijn dochter van ruim 7 maanden. Sinds een paar weken wil ze een stuk minder melk drinken,de laatste dagen is het wel erg weinig. Schema is nu; 7.30 papfles, drinkt maar 100 8.45 slapen 10.00 fruithap half potje, wil niet meer 11.30 beetje brood,soms paar happen en soms iets meer. Daarbij melk, drinkt maar 60 a 70. 12.00 slapen 15.00 melk,drinkt 80 16.30 halve rijstewafel met wat dixsap 17.00 slapen 17.45 groente heel potje met wat yoghurt na 19.15 fles melk, drinkt met geluk 50 a 60 de rijstebloemlaten we hier nu uit weg in de hoop dat ze wat meer drinkt. Ze drinkt in totaal op een dag dus krap 300 cc melk. Is dit voldoende? Ze plast wel goed. De groei is een maand geleden voor het laatst gemeten. Veel tussendoortjes geven we bewust al niet dus daarin valt weinig te minderen. Bedankt alvast!
Goedemorgen, Bedankt voor je vraag over je dochter van ruim 7 maanden. Ze drinkt de laatste dagen erg weinig. Het dagmenu wat je aanbied aan je dochter ziet er keurig uit. Echter, ze komt met moeite aan de 300 cc melk dagelijks. Als je dochter de fles niet helemaal leeg drinkt, dan geef dat niet. Belangrijk is dat je wel 3 x 200 opvolgmelk en 1 x 200 overig vocht blijft aanbieden. Komen de tandjes al door? Warme melk kan gevoelig en zelfs pijnlijk zijn op het tandvlees van de doorkomende tandjes. Ik wil je adviseren om de melk wat kouder aan te bieden, wellicht wordt de melk zo beter geaccepteerd. Het dagmenu kan er als volgt uit zien: 7.00 pap 200 ml 9.30 fruithapje 11.00 boterham & fles 200 cc 15.00 water, slappe thee of diksap & tussendoortje 17.30 warme maaltijd 19.00 pap 200 ml Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag! Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou
Bedankt voor uw reactie. De tandjes komen nog niet door, het tandvlees ziet ook niet rood of gezwollen. Wat is het minimum dat ze aan melk moet drinken? Welke soorten thee mag ze hebben?
Goedemiddag, Het minimum aan opvolgmelk dat je geeft op de leeftijd van 7,5 maand is 3 x 200 cc. Daarbij bied je 1 x 200 aan met ander vocht; water, slappe thee of diksap. Bij de keuze van thee kun je denken aan slap gezette vruchtentheetjes; bijvoorbeeld aardbeien, bosbessen of sinaasappel. Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou