Nou het onderwerp zegt het al mijn dochtertje krijgt vanaf het begin borstvoeding. Ze drinkt eigenlijk altijd goed en omdat ik erg bang was voor een fles-weigeraar zijn we met 3 weken begonnen met een flesje te geven (difrax). Dit ging vanaf het begin goed en we hebben dit volgehouden ongeveer om de dag hebben we haar een flesje gegeven, soms mama, soms papa en soms oma. Ik had wel het idee dat ze voorkeur had ze groeide namellijk super om (vanaf 6 weken) 5 voedingen maar uit een fles dronk ze vaak 100cc dus bij mij drinkt ze denk ik meer. Maar geen probleem tot dus ver. Tot 2 weken geleden ze ging steeds minder drinken en ze maakt drama als ze een fles krijgt. met moeite krijgt ze nu 20-40cc binnen! Dat is echt te weinig ze is namelijk al bijna 3 maanden! Hoe kan ik dit het beste aan pakken? Bij oma drinkt ze ook niet beter als bij mij. We hebben Avent flessen geprobeert speen 1 en nu ook speen 3 gekocht. Maar ze blijft weigeren! Ik wil best volhouden en haar niks anders geven maar is dit niet zinloos als ze smorgens en savonds wel bij mij mag drinken? Ik dacht zelf om 7.00 live te geven 11.00 en 15.00 fles (dit moet op kdv straks ook) 19.00 en 23.00 live!!! Alleen gaan we volgend weekend een weekend weg. ik vind het dan erg onhandig om te kolven enzo... moet ik daarna beginnen of kan dat geen kwaad als ik 3 dagen oversla? Groetjes R
Hoi, Heel goed dat je al optijd bent gaan oefenen. Je dochter heeft al laten zien dat ze uit de fles kan drinken. Ik zou bij de Difrax blijven gezien ze hier al goed uit heeft gedronken. Het is heel gewoon dat er een moment aanbreekt dat ze de fles gaan weigeren. Tips: - Blijf rustig oefenen, dwing niet. - Het is niet erg als ze geen volledige voeding drinkt. Het gaat weer om het oefenen. - Bied niet direct de borst aan na het oefenen. Anders gaat ze dat associeren. Probeer dat pas een uurtje later te doen of zo, zodat ze het niet aan elkaar gaat relateren. - Geef de fles op de plek waar je ook BV geef. - Oefen in eerste instantie 1 voeding per dag, dit ga je uitbereiden wanneer deze goed gaat. - Geef de fles in de BV-houding. Dus niet op de rug, maar op de zij. De Difrax is daar zeer geschikt voor. - Probeer toch ook in dat weekendje te oefenen. Regelmaat is nu wel belangrijk. Succes. en veel plezier op je weekendje. Groetjes Saskia
Beste Saskia, Bedankt voor je reactie! We hebben tot nu toe twee voedingen uit fles per dag gedaan! De ene dag gaat het beter als de andere... Ik vind het lastig om fles aan te bieden en uur later pas de borst(als ze niet drinkt) Omdat ze dan helemaal uit haar ritme is! Ze krijgt om de vier uur voeding en ze doet dat super!! Ik wil graag dit ritme houden! Vandaag heeft ze nu ruim 100 cc op uit een fles. Hier moet ze het nu maar 4uur mee doen! Dit lukt haar vaak ook goed! Om 15.00 krijgt ze weer een fles. Ik zal in het weekendje proberen ook minimaal 1 voeding per dag uit de fles te geven. Groetjes R