Eten, eten, eten...

Discussie in 'Voeding' gestart door MvYenE, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo!

Mijn zoon van bijna 1.5 jaar oud wil alleen maar de hele dag door eten. Hij loopt de hele tijd rond 'etuh' te roepen! En zodra je zelf iets te eten pakt zeurt hij zo lang totdat hij ook wat krijgt...
    Hij krijgt gewoon normaal eten overdag maar het lijkt alsof hij nooit vol zit. Hij wil altijd meer eten... Dit kan toch niet echt van de honger zijn of wel?

Zijn er misschien mama's die dit herkennen? En hoe doen jullie dit, steeds wat te eten geven? Of hem/haar laten huilen?

Alvast bedankt,
    Groetjes Anita

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: voeding.
    Elmo

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kleine kindjes verbruiken ongelofelijke hoeveelheden energie maar de hele dag door eten is een slechte gewoonte. Nu krijgt je kindje waarschijnlijk nog heel gezonde dingen te eten maar in de loop van de jaren wordt dat minder en moet je na gaan hoe dat is als hij zelf (gedeeltelijk) kan bepalen wat hij eet. Als je dan de hele dag door eet, is het einde zoek.
    Drie volwaardige maaltijden met twee goeie tussendoortjes zou voldoende moeten zijn. Wat eet je zoontje bij de hoofdmaaltijden en wat geef je tussendoor? Als je 'm inderdaad z'n zin geeft bij het zeuren dan leert hij dat in ieder geval niet af... het loont dus om te zeuren.

Ik zou eens goed kijken naar wat hij eet op de gepaste eetmomenten; ontbijt, lunch en avondeten en de tussendoortjes en als jij vindt dat hij goed eet (misschien een extra boterham?) dan 2 tussendoortjes en dan is de rest aangeleerd gedrag en daar is maar op één manier vanaf te komen: laten huilen (heel consequent zijn). Overleg anders eens met het CB over hoeveel je kindje wil en moet eten (op de gepaste eetmomenten)

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi Zwaantje,

Bedankt voor je reactie, ik denk wel dat je gelijk hebt maar het is heel moeilijk soms om er niet aan toe te geven... Vooral als er andere mensen bij zijn, dan lijkt het net alsof we hem nooit wat geven snap je :rolleyes:

Hij krijgt 's morgens 1 boterham met een beker melk.
    Dan rond 10uur 2 stuks fruit.
    Rond 12-13uur 2 boterhammen en wat te drinken.
    Dan meestal een tussendoortje en dan rond 17uur avondeten met erna nog een toetje.

Als hij steeds zeurt om eten geven we meestal een soepstengel. Zo gezond mogelijk iig. Het is trouwens ook met drinken zo erg, dat wil hij ook de hele dag door het liefst....

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het lijkt me een heel prima schema. Misschien dat een extra boterham in de ochtend al wil helpen? Veel drinken is op zich prima maar dan het liefst natuurlijk water of thee.
    Ik snap heel goed dat het moeilijk is om er niet aan toe te geven maar probeer maling te hebben aan wat andere mensen zouden denken.. Jij bent de ouder en jij weet wat goed voor je kindje is. ;) Een soepstengel is natuurlijk prima maar de hele dag door eten is niet de bedoeling. Misschien helpt het om hem yoghurt te drinken te geven. Dit biedt EN vocht en misschien dat het iets meer verzadigd dan alleen drinken.
    Als hij echt de hele dag door wil drinken zou ik het wel opnemen met het CB of de huisarts. Met 1,5 jaar weet je wel een beetje wat dorst is en de hele dag dorst hebben is soms een teken dat er fysiek iets aan de hand is.

Slaapt hij 's avonds wel lekker? En kan hij goed spelen (alleen)?

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja qua drinken krijgt hij water (vind hij niet zo lekker) of verdund diksap.
    Verder slaapt hij goed en hij speelt ook goed, alleen heb ik soms het idee dat hij zich al snel verveeld.. En soms denk ik dat het eten en drinken daar ook door komt? Of is dat een raar idee haha.
    De Yoghurt kan ik idd eens proberen en de extra boterham ook 's morgens.

Naja ik ga het iig ook eens met het CB overleggen.. Daar moet ik 30juni weer heen. Eens kijken wat die ervan zeggen.

Deel Deze Pagina