Schimmelinfectie overdraagbaar mond - vagina?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Muck, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muck

Muck Niet meer actief

Beetje rare vraag
    Is het mogelijk dat mijn zoontje een schimmelinfectie (spruw?) In zijn mondje heeft en deze overdraagt aan mij door bijv uit hetzelfde glas te drinken, en ik dan down there een schimmelinfectie krijg?

En ziet dit er idd uit als een schimmelinfectie?

De ha heeft verteld dat zo'n witte tong door de koorts komt. Koorts is nu al 1.5 dag weg en witte tong nog niet. Nu heb ik een schimmelinfectie en denk ik toch dat dit bij mijn zoontje ook de oorzaak is
    Maar nog nooit zo bij de hand gehad

Bijgevoegde bestanden:

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Neem aan dat je dat glas niet down under er in stopt toch?

Sorry, vind het een hele aparte vraag. Misschien lees ik het wel verkeerd.

Lies1611 vindt dit leuk.
  3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Via je maagdarmkanaal kan evt een schimmel zich door je lichaam verspreiden en dan down under zich uiten.

Dochter had ook erge spruw en daaropvolgend een hardnekkige luieruitslag die we met canesten moesten behandelen.

Ik zou sowieso even geen direct contact hebben door gedeelde glazen en bestek en beiden aan een kuurtje.

Muck vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Spruw is gewoon candida; kan best dat jij het ook hebt gekregen.
    Allebei goed behandelen natuurlijk, en even niks delen qua glazen/handdoeken etc.

Muck vindt dit leuk.
  5. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Inderdaad niks delen met je zoontje. Hem zo'n 4x per dag zijn mond laten spoelen met zout water. Kopje water koken, lepeltje zout erbij en spoelen maar.
    Voor vaginale schimmel zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan of een middeltje halen bij de apotheek.

Muck vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    :roflmao:

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Zo te lezen is je zoontje ook ziek geweest? Dan is het immuunsysteem verzwakt en heb je ook meer kans op een schimmel. Je kan dit testen door het wit op zijn tong met een gaasje proberen weg te vegen, lukt dit niet dan heb je inderdaad te maken met een schimmel. Via de huisarts kan je hiervoor medicatie krijgen.

Zara75 en Muck vinden dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Nou, sommige mensen :roflmao::roflmao::roflmao:
    Sorry, ik vind de vraag ook apart. Wat bedoel je? Dat als jij uit hetzelfde glas drinkt of bestek gebruikt, je een vaginale schimmel krijgt? Dat zou ik vreemd vinden hoor.
    Maar misschien lees ik ook niet goed.

Debaky vindt dit leuk.
  9. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Volgens mij is de vraag niet zo moeilijk hoor, gewoon of het besmettelijk is.

Muck vindt dit leuk.
  10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zoals jij het neer zet is het inderdaad niet moeilijk te snappen, de vraag stelling van TS vond ik apart, maar zal wel aan mij liggen.

11. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

De manier van schrijven is wat onduidelijk .

Maar hij kan het van jou hebben. Of andersom. Bij een slechte hygiëne kun je dat zal elkaar overgeven.
    Dan zou jij bijvoorbeeld met je hand aan zijn mond moeten hebben gezeten en daarna aan je vagina. Dan heb je het zo.

Zonnestralen en Muck vinden dit leuk.
  12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is hetzelfde beestje, dus het kan prima.
    Maar... ik vind de tong niet typisch candida. Kun je het witte eraf schrapen?

Muck vindt dit leuk.
  13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ondanks sommige reacties hierboven: ja, dat kan.

Muck vindt dit leuk.
  14. Muck

Muck Niet meer actief

Misschien omschreef ik het niet helemaal duidelijk, het was al laat..

Maar erg bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik heb nav jullie berichten toch maar even gebeld met de ha voor de zekerheid want ik kan het met een gaasje niet van zijn tong afschrapen. Morgenochtend kijkt de ha er even naar en krijgt hij al dan niet iets mee om het te verhelpen.

Deel Deze Pagina