Uhm, bijna niks? Tandpasta en verzorgingsproducten wel altijd. Glorix (de huismerken vind ik de geur niet goed) Toiletblokken ook altijd een a-merk vanwege de geur. Waspods van Ariel. Heb ook wel huismerk wasmiddel staan, maar de waspods vind ik toch het lekkerst ruiken. Ja ik heb wat met geuren blijkbaar Qua eten en drinken proef ik het verschil zelf niet, of minimaal. We drinken sowieso bijna geen frisdrank. Heb wel wat kleine flesjes huismerk cola/crystal clear staan.. meer ook voor als er bezoek komt. Pindakaas hebben we liever van calvé, maar vind het ook gewoon duur dus neem vaak huismerk mee, tenzij er een aanbieding is ofzo.
Bijna helemaal geen a-merken volgens mij haha. CocaCola, ik drink het niet veel, manlief wat meer, maar daar alleen echt coca-cola. Als ik m'n momenten heb Fanta.. wil ik absoluut geen andere merken van. Verder weinig eigenlijk, ligt eraan of iets in de bonus is bijvoorbeeld. Sausjes voor bijvoorbeeld vlees of groente wél echt Maggi, kroketten alleen mora, maar dat soort dingen kopen we niet vaak. Kattenvoer, geen idee of het een a merk is, maar ze eten alleen Purina One haha.
Ik reken nu ook tegen de 60 a 70 euro af per keer (doe 2x per week boodschappen), waar voorheen max 50 misschien wat hoger als ik veel aanbiedingen meenam.
Kattenvoer koop ik alleen Purizon, dat is ook wel A-merk, denk ik, maar verkopen ze niet in de supermarkt…
Knorr specerijen (wereldgrechten en mix voor macaroni) Brinta Flower Farms Conimex (marinade en ketjap) Teisseirre siroop Pukka thee Dove (shampoo en doucheschuim) Zwitsal (shampoo voor de kids)
Pepsi en voor mij Coca Cola cafeïnevrij Lays chips Ajax en Dettol Aquafresh tandpasta Dreft Afwasmiddel Milka reep Dove of Nivea deodorant
Vrijwel alles huismerk. Sommige producten wel a-merk: - Tony Chocolonely (principe + lekker) - af en toe een blikje Coca Cola - soms vegan Magnums (want huismerk heeft geen vegan) - Ariel sensitive (beste voor wasbare luiers) Soms is er geen huismerk optie van een bepaald product, dan a-merk. Daarnaast af en toe a-merk omdat het in de aanbieding is en daardoor goedkoper dan huismerk. Ik koop make-up en verzorgingsproducten niet in de supermarkt. Goedkoop en duur door elkaar, afhankelijk wat werkt/mooi is. Mascara bijvoorbeeld van L'Oréal, maar concealer van Essence (huismerk Kruidvat).
G'woon heeft die wel in het assortiment: strooispeculaas en soms heeft de Aldi ook een huismerkvariant. Hier ook nog (te veel) A-merken: - Coca Cola - Fanta (maar die gaat de volgende bestelling naar huismerk) - Campina roomboter - Honig soepmixen - Dreft vaatwastabletten - Verzorgings artikelen als tandpasta, shampoo, haarlak, etc. - DE koffie - Doritos's (andere chips maar net wat uitkomt) - Calvé pindakaas - Almhof kwark - Dr Oetker kwarktaart mix - Roosvicee (met de gele dop) Verder proberen we zoveel mogelijk huismerken aan te houden. Maar zit wel verschil in. Karnemelk van Jumbo of G'woon zijn bijv. prima, maar die van de Aldi zitten vaak stukjes in ieuhww
ietsje beter maar nog niet echt grote stappen. Ze eet nu blauwe bessen en druiven en verschillende soepen die ik allen zo pureer dat er geen groente te herkennen is.
Calvé pindakaas (met stukje noot) Magnum en Solero van Ola Oliehoorn sauzen Snickers, Mars, M&M etc Chips van A merken
Oh ja, thee is eigenlijk vanalles behalve huismerk (clipper, pickwick, twinings, of losse thee/kruiden/specerijen). Tandpasta Elmex. Wasmiddel wisselt om de twee jaar of zo, op dit moment Robijn, maar hiervoor de geur editie lijn van Albert Heijn.
Vrij weinig, ga niet meer betalen dan nog nodig is. Duo penotti en Dolce Gusto cups. Denk dat dat het wel was.
Sommige producten zijn van A-merken niet eens veel duurder meer. De prijzen zijn sowieso zo enorm gestegen. Ook bij de Lidl, ben ik echt niet per se veel goedkoper uit. De slechte, bewerkte producten (troep dus), ja dát is goedkoper. Maar voor Nutella, eieren, brood, fruit, noten, pindakaas en dat soort producten ben je in mijn ogen - hoe dan ook - duur uit.
Gisteren had ik dus het voornemen om om 7.30 bij de Lidl te staan, want we krijgen vandaag wat visite. En ja, dan loont het. Dacht ik. Even was spul voor een borrel. En dan ook maar 1 fles rosé (ik drink nu natuurlijk niet). Verder heb ik echt geen gekke dingen gepakt, gelet op aanbiedingen en ook soms huismerken gepakt. 85€ . Enige wat er bij zat wat níet voor de borrel was, was een olijfboompje van €6,- en een emmertje Griekse yoghurt €2,- max ofzo).
Enige wat hier A merk is is chips, altijd van Lays want de rest vind ik gewoon echt niet te eten, en kattenvoer van Iams. Brood via Too good to go van de bakker. Verder gewoon Lidl. Wij doen elke zondag boodschappen en zitten zo rond de 130 euro per week. Nu moet ik wel zeggen dat ik 1x per jaar wasmiddel, deo, shampoo en tandpasta haal in Duitsland, dan ben ik zo'n 80 tot 90 euro kwijt maar dan heb ik ook genoeg voor een heel jaar. Daar verkopen ze ook nog gewoon Fructis, dat is hier niet meer te krijgen.
Heinz ketchup Remia mayonaise en Frietsaus american Knorr wereldgerecht en spaghetti saus Dettol schoonmaakdoekjes Robijn wasmiddel en verzachter Nivea douchespul Dettol handzeep Pampers luierdoekjes Naif verzorgings spul voor H Dreft afwasmiddel Aviko franse frietjes En waarschijnlijk nog veel meer
Hier eigenlijk bijna alles A-merk. Merk dat we qua boodschappen verwend zijn. Ze nemen het gewoon niet als het geen A merk is. Tegenwoordig koop ik wel volkoren pasta en crackers van huismerk.
Ik vind het lastig. Ik heb een tijd puur uit besparingsoogpunt B-merken gekocht (het bespaart vaak zeker de nodige euro's), maar ik vind de A-merken toch vaak lekkerder en kwam dan toch weer terug daarop. Vooral ook omdat ik het eten op de 1e plaats van belang heb staan, voor de rest zijn we heel zuinig ingesteld en geven we niet veel uit.