A.nas

Discussie in 'Babynamen' gestart door yasmine04, 25 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik ook. Ik zou het niet doen, ik dat het kind ermee gepest gaat worden. Ik heb een zoon wiens klasgenoot Arsh heet, ook voor dat jochie voorzie ik over een paar jaar doffe ellende.

2. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik ken een jongetje met die naam en had nog nooit de link met anus gemaakt. Ananas heb ik wel eens bedacht maar ach... kindje is ook een halfbloedje en naam past prima bij hem.

3. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Prachtige naam :)
    Ben zelf Nederlandse met een Marokkaanse man. 2 zoontjes rijker en beide hebben een islamitische naam welke anders uitgesproken wordt dan die geschreven staat. Van te voren wel gedacht om een in het nederlands "makkelijk" uit te spreken naam te geven maar uiteindelijk toch gekozen voor de namen die wij echt het allermooiste vonden. Ach ik moet vaak een paar keer herhalen hoe het uitgesproken wordt en dan nog wordt het regelmatig verkeerd gezegd maar eerlijk gezegd kan ik mij daar niet druk om maken.

Bij Anas heb ik overigens nooit aan anus gedacht, de link met ananas snap ik wel maar die grap is na 2 keer ook wel weer leuk geweest ;).

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik ook..

5. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dit

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik moet ook gelijk denken aan bovengenoemde dingen. En ik hou sowieso niet van namen waarbij je uit moet leggen hoe je het uitspreekt.

Wat ik ook nog wilde zeggen, het kindje is een halfbloedje. Misschien is dat ook iets om rekening mee te houden met de naam? Stel dat er nou niet aan hem te zien is dat hij een halfbloedje is, dat hij erg op zijn moeder lijkt bijvoorbeeld, vinden ze de naam dan nog mooi?

Ik zeg dit omdat onze kinderen ook halfbloedjes zijn (Iraans/NL) en wij met de naam heel veel rekening houden dat het voor beide uiterlijken kan. Aan onze dochter zie je namelijk echt niet dat haar vader Iraans is.

7. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik dacht meteen en alleen maar aan anus sorry.

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik dacht aan Ananas maar dat lijkt me niet zo'n vervelende associatie. Is er een andere schrijfwijze bekend? Misschien dat dan duidelijker is hoe het uitgesproken wordt want ik zou ook gaan voor Ánas.
    Aan de andere kant: iedereen leert snel genoeg hoe het wel hoort :)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik denk ook meteen aan ananas en zou het Uitspreken als an nas.
    Had een Irakese collega die Anees heet, uitgesproken als Anies en dat vond ik wel een aardige naam.

10. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Eens!

Deel Deze Pagina