energiedrankjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindypascal, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik ben al sinds het begin van mijn zwangerschap erg moe en heb totaal geen energie.
    nu vroeg ik me af of ik niet af en toe (1x per dag) een energie drankje zoals red bull kan nemen of zo, of zou dat niet helpen? ik heb ook weleens gehoord dat dit niet goed is voor de baby.
    iemand nog andere tips om je wat fitter te voelen?/

    groetjes cindy
     
  2. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik denk dat het echt niet goed is voor je baby! je moet ff door deze periode maar na 4 mnd ong word het weer beter. Dus nog ff meid !

    liefs caroline
     
  3. Watervrouw

    Watervrouw Actief lid

    19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    ik zou geen energie drankjes nemen is slecht voor de kleine in red bull zitten 4 kopjes koffie ofzo dus beter niet. Zelf neem ik multivitamine en probeer smidags als het mogelijk is een dutje te doen of lekker ff relaxen. Is even een periode waardoor je heen moet komen.


    Succes meis!
     
  4. Lynn1980babyboy

    Lynn1980babyboy Actief lid

    14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hai Cindypascal,

    als het goed is moet je over een week of 2 je energie een beetje terugkrijgen. Even volhouden dus nog !
    Succes ...

    Groetjes,
    Lynn
     
  5. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik zou gaan voor sap en fruit eten ;)
     
  6. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    lekker een sinaasappeltje persen en wat extra fruit eten.
    Het moe zijn wordt over niet al te lange tijd vast minder, dan barst je van de energie ;)
     
  7. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Energiedrankjes zijn op zich al slecht, dus ik zou ze ook nu niet drinken hoor!
     
  8. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    die mag je niet eens hebben.
    helemaal niet goed voor je zelf en ook niet voor je kindje.
    als je moe bent en in de gelegenheid bent kan je beter ff gaan liggen en evt. gaan slapen.
    moe zijn hoort er nou eenmaal bij.
     
  9. Niet meer actief

    gewoon 4 weken doorbijten.
    Je bent niet voor niks zo moe. Je lijf gebruikt alle energie voor die kleine. Ga anders wat vaker plat, is goed voor de baby en jezelf!

    En geen red bull, das niet goed voor jullie!
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    redbull zit vol caffeine...
    je kan beter water met druivensuiker nemen
    of die sportdrinks.. die zijn beter
    (dat is in feite ook gewoon water met suiker.. aquarius en dergelijke)

    maar uiteindelijk ben je inderdaad niet voor niets zo moe
    ej hele lichaam si nu van binnen zichzelf op zn kop aan het zetten en een babietje aan het produceren.

    dus zou als het kan ook gewoon lekker op tijd naar bed gaan.
     
  11. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Sportdrankjes kunnen wel goed zijn, zeker als het warm is. Maar uiteraard met mate!
    Energiedrankjes zoals red bull zou ik zeker niet doen. Dan heb je straks een stuiterbaby met hartkloppingen. ;)
     
  12. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik neem gewoon wat zoets in de middag.. en tegen die extreme vermoeidheid in het begin is niks te beginnen. Redbull en z'n broertjes en zusjes zijn écht niet goed. Staat gelijk aan weet ik het wat hoeveel koppen koffie.

    Wel kun je:

    - zoetigheid (zoals een mars of iets dergelijks)
    - druivensuiker (helpt bij mij enorm)
    - gezond eten en lekker op tijd op bed gaan 's avonds.

    Troost je meid, het wordt écht beter! :)
     
  13. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik geniet er zelfs soms van dat ik mag slapen :) Dan kom ik thuis en zeg tegen mijn man: schat, ik ga even een tukje doen en dan moet ie me meestal komen wakker maken, ofwel word ik wakker omdat ik moet plassen :)
     
  14. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    ik heb gewoon reddbull gedronken tijdens mijn zwangerschap!
    de baby heeft er echt geen
    last van!

    ik zou zekers niet alles gaan na zitten volgen wat in de boeken staat!
    want dan kan je net zo goed op bed blijven liggen!

    grt lisette
     
  15. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb een kennis en zij dronk echt elke dag 1 à 2 blikjes per dag. Haar baby is, nu ze bevallen is, erg huilerig.. De VK had haar het ook sterk afgeraden, maar ze kon het niet laten.. en waarschijnlijk heeft de baby dit er van overgehouden.

    Of het waar is weet ik niet.. maar ik wil het risico niet lopen..
     
  16. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik neem regelmatig eens een sportdrankje... ook puur voor wat energie en ik neem dan zon blikje zonder suiker.
    Bij mijn 1e zwangerschap ook gedaan en mijn zoontje is gezond gekomen en een rustige baby.
    Nu doe ik het ook.
    Maar niet iedere dag een paar blikjes hoor, gewoon zo af en toe eens EEN blikje of zo
     
  17. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Lijkt me stug dat je een huilbaby krijgt door het drinken van red bull. Ik drink af en toe een blikje maar zou het zeker niet iedere dag doen. Het heeft meer effect op je eigen lichaam dan op de baby. Bovendien krijg ik er niet meer energie door.
     
  18. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Amen! Als je alles volgens de boekjes moet doen, kun je net zo goed in een steriele bel gaan zitten..
     
  19. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Och, is dat niet wat overdreven? Het is toch logisch dat je op bepaalde zaken moet letten?
    Ik zou niet met mezelf kunnen leven moest ik weten dat ik bijvoorbeeld bleef roken terwijl dat schadelijk is voor het kind. Zelf als het ook maar schadelijk kan zijn. Het is toch een kleinigheid om negen maanden of zo op bepaalde dingen te letten?
    Persoonlijk zou ik dolgraag de kattenbak verder uitkuisen (ben niet immuun voor toxoplasmose) en de kans dat ik er iets van krijg, is heel klein, maar ik neem toch liever geen risico.
    Het is natuurlijk iets anders dan een energiedrankje, maar ik zou dan eerder zeggen dat je dat ook niet moet drinken als je niet zwanger bent omdat dat sowieso niet goed is :)
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    tja ik drink ook nog wel af en toe gewoon een lekkere gewone kop koffie... mar dat is wat anders dan regelmatig redbull

    je krijgt in 1 blikje redbull al meer caffeine binnen dan in 4 koppen sterke koffie.

    op zich niet zo erg.. was het niet dat er volgens mij al bewezen was dat caffeine 1 van die dingen was die toch echt niet goed zijn.
    niet eens "misschien niet goed" maar gweoon "niet goed"

    en ik ben het er mee eens dat je je niet in een steriele ruimte hoeft op te sluiten.
    en van een blikje redbull op zn tijd ga je ook niet dood.
    maar als je het puur voor de energie doet.. die blikjes werken maar verdomd kort (of ben ik de enige die de "werkzaamheid" van redbull nogal beperkt vind) dus dan drink je er uiteindelijk best veel volgens mij.

    dus dan kan je beter iets anders nemen wat EN minder ongezond is.. maar bovendien ook gewoon beter werkt.
    dus bijv. zo'n mierzoet sportdrankje als AA of Aquarius.

    daarbij word in die eerste paar weken de fundering gelegd voor je hele kind
    persoonlijk.. vind ik het toch wel belangrijk dat de basis goed is :)

    en je lichaam geeft zelf aan waar het behoefte aan heeft.
    dus als je moe bent heb je behoefte aan slaap/rust
    (en niet aan caffeinne... )

    ik merk nu dat ik koffie bijv. onwisj vind stinken en niet echt lekker meer vind
    hooguit 1 kopje (terwijl ik dat de eerste 30 weken gewoon nog wel 1/2 keer per dag dronk.. drink ik het nu helmaal niet meer)
    dat ik gek ben op tomaten.. (ijzergehalte is te laag.. zou ht toeval zijn?)
    en zelfs leverworst eet ik als het er toevallig is (ook vol ijzer.. en normaal vind ik het niet eens lekker.. laat staan dat ik vrijwillig een plakje neem)

    en de redbull laten staan en gaan slapen is niet "leven naar een boekje" maar gewoon "leven naar je lichaam"
    en tja.. je lichaam weet het toch echt het best

    alleen zijn wij stomme westerlingen gewoon totaal vergeten hoe te luisteren :(
    (en ja.. daar ben ik geen haar beter in helaas.. )
     

Deel Deze Pagina