Hallo

Discussion in 'Even voorstellen' started by Denisex, Aug 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Denisex

Denisex Nieuw lid

Aug 19, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn vriend en ik zijn al zeker 1,5 jaar bezig om zwanger te worden.
    Vandaag was ik 5 dagen overtijd en besloot de test te doen. En hij was positief !! Ik kon het niet geloven omdat we al zolang bezig waren, dus kocht ik nog een test maar nu 1 die aangeeft hoeveel weken. En daarop kwam te staan : 2-3 weken.
    Zo blij! Maar ik durf nog niet te blij te zijn omdat ze zeggen dat er nog zoveel mis kan gaan in de eerste 3 maanden.
    Ik heb de verloskundige ook gebeld en zij had het over dat je " 2 weken gratis " krijgt. Maar hoeveel weken ben ik dan zwanger? 3 of 5? Ik was 13 juli voor het laatst ongesteld en heb een cyclus van ongeveer 31 dagen.
    Kan iemand mij dat vertellen?

Ik heb al het een en ander gelezen hier en vind dit een heel zinvol forum! Een goed initiatief !!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Hoi, welkom en gefeliciteerd!

Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Vermoedelijk ben je nu dus 5 weken ja, wat was de datum?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Welkom en gefeliciteerd!

4. Denisex

Denisex Nieuw lid

Aug 19, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie! :)
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie is 13 juli.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

precies 5 weken nu dus ;) Kan met de echo weer iets veranderen hoor maar ga hier van uit.

6. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Welkom en gefeliciteerd.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Je rekent vanaf de eisprong plus 2 weken. Of vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie als je een cyclus van 28 dagen hebt (14 dagen-eisprong-14 dagen)

Als je je eisprong niet zeker weet, dan reken je voor de time being ook met de eerste dag van je laatste menstruatie, maar moet je er dus vanuit gaan dat je bij een echo een andere termijn kunt zien. In jouw geval zou het (uitgaande van een LF (luteale fase = periode na de eisprong) van 14d) dus 3 dagen afwijken. 31-28=3. Maar ook dat weet je niet 100% zeker, want je LF kan ook best een dag afwijken.

Share This Page