Goedemiddag, Na enig zoeken zijn we erachter dat zoonlief last heeft van verborgen reflux. We passen de algemene leefregels toe en dikken zijn standaard voeding in met pitmeel. Het gaat al een stuk beter maar ik merk dat zoon toch last blijft houden van omhoogstromend maagzuur. ( vooral tijdens de slaap ) Het cb adviseerde gister over te stappen op een a.r. voeding en dat dan nog weer in te dikken met pitmeel..... raar advies vond ik. Wat is het verschil tussen een a.r. voeding en zelf indikken met jhbpm? En is het nog verder indikken van een a.r. voeding niet, hoe zeg je dat, dubbelop ofzo? Voordat ik naar de ha ga voor iets van een zuurremmer wil ik alles geprobeerd hebben zonder medicatie. Iemand advies/tips?
Volgens mij zit er in a.r. voeding idd al jbpm. Je zou nutricia kunnen twitteren die reageren altijd wel snel. In dat geval zou ik het er niet nog extra ingooien, bovendien kan jbpm tot verstopping leiden. Het is wel mogelijk om de voeding superdik te maken. Ons zoontje had omneo voeding van nutrilon. Dit is verdikt met zetmeel en niet met jbpm, dus we konden er nog jbpm bijgooien. Dat resulteerde in een soort behanglijm en ik vond het heel zielig dat hij dat op moest drinken. Iedereen zei dat het prima was maar ik zou het nooit meer zo doen. De vershillende merken omneo/comfort voeding hebben wel of geen jbpm. Maar nutrilon niet iig (kv wel). Ik weet niet hoeveel hij spuugt, maar wij zijn hier heel snel met slabbetjes begonnen, ik vond 6x per dag kleertjes wisselen wat veel worden
Mijn dochter is 3 mnd. Toen ze 8 weekjes was overgestapt op AR Nutrilon...wat een verademing ! Ze heeft ook verbogen reflux en met deze voeding heeft ze nergens meer last van, er zit een speciaal eiwit in zodat het beter in het maagje blijft en jhbmp....dat werd mij verteld door de Nutricialijn. Bij ons is het niet nodig om extra in te dikken. Mijn dochter drinkt uit de dr Brown fles met speen nr 2. Ik hoop dat het bij jouw kindje net zo goed werkt zoals bij onze dochter! Succes...
Mijn dochtertje heeft ook verborgen reflux. Ik ben begonnen met jbpm toe te voegen aan de standaard voeding. Drama met het zoeken naar de juiste speen. Dus toen overgestapt naar AR voeding (waar al jbpm in zit) met speen 2 op dr. brown en dat was top. De ar voeding is een beetje dunner en dikt pas later in, als het afkoelt. Je hoeft er dus zeker geen jbpm extra aan toe te voegen.