Zoontje wil niet starten met drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Even88, Feb 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Even88

Even88 Lid

Feb 16, 2015
    43
    1
    8
    #1 Even88, Feb 26, 2016
    Last edited: Feb 26, 2016
    Hallo,

Mijn zoontje, 12 weken oud, heeft nooit een probleem gehad met zijn flesjes. Hij dronk steeds heel goed en zijn flesjes waren altijd na 10 minuten uit. Sinds dinsdag doet hij nu echter moeilijk steeds wanneer we willen beginnen met zijn flesje te geven.
    Hij draait zich weg, duwt de speen uit zijn mond, begin zich te overstrekken en soms zelfs te krijsen. Dan steken we zijn fopspeen opnieuw in zijn mond en ligt hij even te lachen... Wanneer we da. Herhaaldelijk proberen om opnieuw zijn melk te geven begint hij na een tiental minuten dan toch te drinken. En dan drinkt hij meestal zijn fles wel helemaal op...

We hebben al diverse dingen geprobeerd, oa melk wat minder warm te maken.

Andere dames hier ervaring mee? Kunnen jullie me tips geven?

Alvast bedankt!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Misschien een rare vraag, maar heeft hij wel echt honger? Kan dit niet echt uit je verhaal opmaken.
    Weet niet of je echt een strak ritme aanhoud? Anders eens op verzoek gaan voeden en gewoon afwachten wanneer hij aangeeft honger te hebben.
    Hier vertoonde hij dat gedrag toen de speen te klein werd en hij er teveel moeite voor moest doen. Maar omdat je aangeeft dat hij uiteindelijk de fles wel leeg drinkt en hij binnen 10 minuten drinkt (wat redelijk vlot is), lijkt me dat eerlijk gezegd niet het probleem.

3. Even88

Even88 Lid

Feb 16, 2015
    43
    1
    8
    Hij heeft echt honger gezien hij wel telkens zijn flesje volledig uitdrinkt. S nachts laten we hem gewoon wakker worden wanneer hij honger heeft, gedurende de dag geven we hem om de vier uur eten.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Of juist te teveel honger, dat kan ook nog. Gefrustreerd door honger en dan niks willen, dus ook de fles niet, pas na een tijdje valt ineens het kwartje en gaat hij drinken. Dat Was hier tenminste. Een beetje met de speen van de fles tegen het verhemelte strijken hielp soms, of voeden in de maxi cosi; dat gaf meer rust of zo.
    Maar meestal Was het even huilen, dan ineens pakte ze de speen en dronk in een ruk de fles leeg. Het gaat over.

5. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Bij mijn dochter was dat ook een teken van verborgen reflux.
    Herkauwt je kleintje na de voeding ook? Heb je het idee dat je kleintje opboert en weer terugslikt? Dan zou het best weleens verborgen reflux kunnen zijn.

Nu ze AR voeding krijgt doet ze dat niet meer en drinkt ze weer normaal haar flesjes.

Share This Page